Ik wil de brandstof filter vervangen van mijn V70 D5 10-2003 MY 2004.
Echter heb ik van een gerenomeerd automaterialen bedrijf 2 filters meegekregen. Deze kon mij niet vertellen welke en of misschien alle 2 de filters eronder moeten.
Kan iemand me dat vertellen?
Daarbij, verlies je veel diesel bij het vervangen van die filter? Als het 2 liter is mik ik het snel weg, maar als je 10 liter kwijt raakt kan het zonde zijn. Zijn er nog bijzonderheden verder?
Overigens laat ik me vader dit wel even fixen, die is 30 jaar monteur geweest bij Volvo alleen is ie inmiddels alweer 17 jaar uit het vak. Een V70 is hem dus niet echt bekend.
Bij voorbaat dank.
Brandstof filter vervangen.
Bij mij wisten ze het toch aardig te voorspellen. 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Lexus
- 1st Gear member
Alvast bedankt voor de reacties, echter heb ik toch nog een vraag.
Via via heb ik in Vadis kunnen kijken.
Daar kom ik na ingeven van mijn chassis nummer alleen de stalen filter tegen, en niet meer. Kan ik er van uitgaan dat er maar 1 filter onder zit? Of zijn er gevallen dat er 2 brandstof filters verwisseld moeten worden?
Bij voorbaat dank.
Via via heb ik in Vadis kunnen kijken.
Daar kom ik na ingeven van mijn chassis nummer alleen de stalen filter tegen, en niet meer. Kan ik er van uitgaan dat er maar 1 filter onder zit? Of zijn er gevallen dat er 2 brandstof filters verwisseld moeten worden?
Bij voorbaat dank.
V70 D5 VR-RICA geartronic MY 2004
- Frumpy
- 5th Gear member
Hoe is dat bij een benzineuitvoering?hadico schreef:als je het filter vervangt komt er niet veel brandstof vrij zal met en halve liter wel bekeken zijn
Heb even onder de auto gekeken, is het een soort van kliksysteem dat meteen afsluit, of moet je aan weerszijden een "knijper" op de slang doen? Hoe gaat dat?
Alvast bedankt.
S80 2,5T AUT5 2004
- Lexus
- 1st Gear member
Ik probeerde hem zojuist los te draaien. Met een kettingsleutel echter lukte dat niet.
Ik ben vrij voorzichtig omdat ik anders bang ben het kapot te draaien. Wel te verstaan de aansluiting boven. Als de filter kapot gaat tijdens het losschieten is dat niet zo erg.
Zijn en nog handigheidjes tbv het losdraaien?
Ik ben vrij voorzichtig omdat ik anders bang ben het kapot te draaien. Wel te verstaan de aansluiting boven. Als de filter kapot gaat tijdens het losschieten is dat niet zo erg.
Zijn en nog handigheidjes tbv het losdraaien?
- hadico
- 5th Gear member
Beleid is het enigste en zorg dat je niet teveel wrikt aan de bovenzijde deze is van kunststof,normaal hebben wij hier een grote 'dop' voor die het filter omsluit ,hierop kan dan een ratel gezet worden.
- Lexus
- 1st Gear member
Dat is het probleem. We zien hem al wat wrikken en ik vertrouw het niet.
Ik ga morgen een dealer bellen voor een afspraak. Wellicht dat het voor hun een koud kunstje is.
Ik ben er wel zeker van dat de filter TE vast zit. Maar goed, de dealer waar ik hem gekocht heb heeft die filter ook voor het laatst vervangen. Hun probleem dus ook een beetje.
Ik ga morgen een dealer bellen voor een afspraak. Wellicht dat het voor hun een koud kunstje is.
Ik ben er wel zeker van dat de filter TE vast zit. Maar goed, de dealer waar ik hem gekocht heb heeft die filter ook voor het laatst vervangen. Hun probleem dus ook een beetje.