Koopje,
maar hoe zit het met je radio? moet van din toch weeer terug naar een volvoradio? of heb ik heet verkeerd?
Hulp gezocht bij keuze Carkit (blue-tooth) S40
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Met mijn opsomming van bovenstaande producten schijnt het 100% werkend te zijn. Mute, GSM over de voorste 2 speakers.
Uiteraard komen de inbouwkosten daar nog overheen.
Uiteraard komen de inbouwkosten daar nog overheen.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
heeft de parrot 3100 geen ingebouwde mutebox? mijn 3400 heeft dat namelijk wel ... als ik op de website van parrot kijk (http://www.parrot.biz/products/index.php?id=ck3100) staat daar gewoon bij dat er een mutebox ingebouwd zit ...
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 21:00
- Locatie: Friesland
Ik heb bij de installatie van mijn Parrot geen mute-box gebruikt. Alleen de adapterset van Parrot aansluiten en meer niet. Ook een verlengkabel heb ik niet nodig gehad.
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Maar dan ook volledig over je speakers?liquid_force schreef:heeft de parrot 3100 geen ingebouwde mutebox? mijn 3400 heeft dat namelijk wel ... als ik op de website van parrot kijk (http://www.parrot.biz/products/index.php?id=ck3100) staat daar gewoon bij dat er een mutebox ingebouwd zit ...
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Frank_V50
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 22:01
- Locatie: Spaarndam
Welke auto rij jij dan? Bij een V50 schijnt de radio achterin te zitten en heb je de verlengkabel dus wel nodig. Kan iemand dat bevestigen?robvanderwal schreef:Ik heb bij de installatie van mijn Parrot geen mute-box gebruikt. Alleen de adapterset van Parrot aansluiten en meer niet. Ook een verlengkabel heb ik niet nodig gehad.
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Op autoweek forum is hierover ook een discussie. Interessant omdat er een monteur van een Volvo dealer mee discusseert die die soort zaken inbouwd.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Ik dacht alleen bij de High Performance, zie eerder post met link.Frank_V50 schreef:Ook schijnt het zo te zijn dat als je een V50 rijdt, je bij inbouw ook een Volvo AEM mute-box nodig hebt omdat e.e.a. allemaal digitaal is uitgevoerd. Iemand daar ervaring mee?
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Bij de high performance uitvoering zit de versterking achterin. Vandaar de verlengkabel.Frank_V50 schreef:Welke auto rij jij dan? Bij een V50 schijnt de radio achterin te zitten en heb je de verlengkabel dus wel nodig. Kan iemand dat bevestigen?robvanderwal schreef:Ik heb bij de installatie van mijn Parrot geen mute-box gebruikt. Alleen de adapterset van Parrot aansluiten en meer niet. Ook een verlengkabel heb ik niet nodig gehad.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Hier even een stuk tekst uit het topic van autoweek:
haha, de leukste recties lees je hier..
ten eerste, de nieuwe volvo s40/v50 zijn natuurlijk niet zo makkelijk om een carkitje in te zetten als in de oude, je radio, die eigenlijk een cd speler is met een ingebouwde radio, is dus niet meer zo eentje waar je erachter even een stekkertje uithaalt om stroom en of een mute weg te halen.. bij een s40/v50 met een gewone audio ( dus niet de high performance of de premium performance, dit komt in beeld te staan als je de radio aan zet, staat er niets dan heb je de gewone ) is 1 stekkertje voldoende, alleen zou bijv. een parrot 3100 wel aangepast moeten worden aan deze stekker en je moet een beetje weten wat alle draden betekenen, hier moet je de mutebox van de parrot zelf gebruiken, het kan met een AEM die je al hebt als je een navigatie in je s40/v50 hebt, alleen dan moet een losse speaker gebruiken ( of als je er verstand van hebt, de speaker van de auto gebruiken dmv het verloopstekkertje).de AEM zit achter in je auto dus moet er een draad getrokken worden voor je mute naar voren toe...
heb je wel minimaal een high performance, dan wordt het wat lastiger... dan zit je versterker achterin de auto en kun je een mutebox van Optimount gebruiken en een verlengkabel van optimount, deze draden van de mutebox moeten ook enigzins aangepast worden ivm met stroom die via je versterker loopt, je moet er wat doorknippen anders komt er van twee kanten een stroompje en dan werkt het allemaal niet, maar das een moeilijk verhaal voor iemand die er niet dagelijks mee werkt,
uiteindelijk als deze verlengkabel voor in je auto ligt dan oet deze aangepast worden op je parrot, de mutebox van de parrot vervalt geheel en je gebruikt de speakerkabel van de optimount mutebox die naar je versterker gaat. uiteindelijk werkt het allemaal prima, je speakers worden afgezet met het bellen en je kan via je voorboxen het telefoongeluid horen.
jullie snappen nu zekers dat dit geheel niet zomaar even wordt ingebouwd in een s40/v50 en ik raad het dan ook an dat dit door iemand gedaan word die er wel een beetje kijk op heeft. we hebben bij ons ook wel eens van die kpn inbouwcenter autos gehad die er niet meer uit kwamen, en tjeee hoe zulke lui je auto kunnenlosslopen, schroeven die missen, panelen die er krom in zitten en beschadigingen door het onjuist verwijdweren van panelen en dergelijke.. vraag dus wel na of zo iemand ervaring heeft met de inbouw in een nieuwe s40/v50, als je niet iets hoort wat op dit verhaaltje lijkt dan zou ik gauw naar een ander gaan
trouwens even over de parrot ck3100, dit is een erg fijn toestelletje, wij bouwen hem erg vaak in, je moet soms wel even een leuk steuntje zelf maken om het er echt netjes in te zetten, maar dat krijg je als je het bij je dealer laat inbouwen, netjes en goed , dus niet zomaar even op je dashboard geplakt
maar de parrot werkt echt prima, op veel toestellen, ik probeer hem altijd met mn sony ericsson t630 en met meerdere nokia telefoons, tot nu toe hebben we geen problemen gehad met de parrot, het geluid en ontvangst van de parrot is zeer goed, en doordat je telefoonboek in de parrot opgeslagen wordt, hoef je dus nooit je telefoon aan te raken om een nummer te bellen!
alleen 1 nadeel is, en dat geldt alleen als je een of andere palmtop pc met telefoon hebt of een pda of dergelijke, dat de parrot soms niet vanzelf synchroniseerd met het toestel ( dus je telefoonboek opslaat ) in dit geval moet via je pda allee nummers 1 voor 1 in de parrot gekopieerd worden,... verder met allee normale telefoons werkt het prima....
okee, als mensen vragen hebben over inbouw van dingen in een volvo kunnen ze me altijd vragen.. of ik alle geheimpjes verklap van alle inbouw, dat is wat anders...
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Je weet wat je te doen staat, succes met de verdere inbouw!!
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
ik LAAT het doen 
Zoek alleen de bevestiging dat genoemde spullen (mutebox, ISO2CAR en verlengkabel) de juiste zijn

Zoek alleen de bevestiging dat genoemde spullen (mutebox, ISO2CAR en verlengkabel) de juiste zijn

'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
of het nou een kram of van optimount is, volgens mij maken deze gebruik van dezelfde toeleverancier.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- Frank_V50
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 22:01
- Locatie: Spaarndam
Blue-eyes: kijk, daarom ben ik blij dat er specialisten op het forum zitten. Bedankt.Blue-Eyes schreef:Bij de high performance uitvoering zit de versterking achterin. Vandaar de verlengkabel.Frank_V50 schreef:Welke auto rij jij dan? Bij een V50 schijnt de radio achterin te zitten en heb je de verlengkabel dus wel nodig. Kan iemand dat bevestigen?robvanderwal schreef:Ik heb bij de installatie van mijn Parrot geen mute-box gebruikt. Alleen de adapterset van Parrot aansluiten en meer niet. Ook een verlengkabel heb ik niet nodig gehad.
- Frank_V50
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 22:01
- Locatie: Spaarndam
Weet iemand misschien dat als je dan een High Performance Radio in je V50 hebt zitten en de dealer er ook een AEM-module in schroeft, heb je dan nog een mute-box nodig?Blue-Eyes schreef:Parrot 3100 blue-thooth carkit 139.00
KRAM Mute box 49.95
KRAM ISO2CAR kabel 19.95
KRAM Verlengkabel 14.95
Bovenstaande van de PDAPLUS.NL gehaald (bovenstaand rijtje is bevestigd in een mail van hun).
Dat zijn volgens mij de benodigdheden voor het inbouwen van een Parrot CK3100 in een Volvo S40.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46
Parrot CK3100, zeker een goede keus. Nu 1,5 jaar veel profijt van gehad, erg eenvoudig te bedienen en geluidskwaliteit top. Al zeker een jaar in mijn vorige V40, nu in mijn nieuwe V50......totdat er vorige week een vreemde storing optrad; Rechter voorluidspreker uitgang deed het niet meer. Wat blijkt; radio uit en dan "gooit" de mutebox van Parrot het geluid slechts naar 1 kant en ook nog van erg slechte kwaliteit. Volgens inbouwstation ligt het aan de Parrot, dus nieuwe mutebox gemonteerd, maar wat blijkt; probleem blijft......
. Zou waarschijnlijk aan radio liggen (std), maar dit is niet te rijmen met het feit dat als de radio uit staat er toch maar 1 (linker) kanaal vanaf de mutebox komt. Gelukkig een zeer gerenomeerd inbouwstation, dus.....verder zoeken....... Heb gelukkig nog steeds vertrouwen in Parrot, dus hopen dat het goed komt.


-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 21:00
- Locatie: Friesland
Ik rij in een V70 en hier zit de radio voorin en heb je dus geen verlengkabel nodig.Frank_V50 schreef:Welke auto rij jij dan? Bij een V50 schijnt de radio achterin te zitten en heb je de verlengkabel dus wel nodig. Kan iemand dat bevestigen?robvanderwal schreef:Ik heb bij de installatie van mijn Parrot geen mute-box gebruikt. Alleen de adapterset van Parrot aansluiten en meer niet. Ook een verlengkabel heb ik niet nodig gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 12:00
- Locatie: Den Haag
Ik krijg een V50 met Premium Sound. Ik heb me eigenlijk niet zo druk gemaakt om de carkit, omdat de leasemaatschappij daar volgens mij voor zorgt. Maar nu moet ik er toch over nadenken vrees ik. Om alles goed te laten werken moet er dus een AEM module in, begrijp ik dat goed?
V50 2.4 Edition II / Black Sapphire / Season Line / Sagitta