Bij de gashendel onder de motorkap kom ik een paar niet netjes aangesloten draden tegen..
Wie kan me vertellen wat hier op deze manier is aangesloten?
Het is een 440 1.8I met een Vialle G3 installatie (55l.)
440 1.8I G3 Vialle 55l. bedrading
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat is van de lpg installatie,die gaan naar de computer toe..
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Ah, thanks!
Ik heb het meeste al gefatsoeneerd, alleen de stekker die dus naar de computer gaat is nogal gammel.
Iemand een idee waar ik die het beste vandaan kan halen? Vialle zelf?
Ik heb het meeste al gefatsoeneerd, alleen de stekker die dus naar de computer gaat is nogal gammel.
Iemand een idee waar ik die het beste vandaan kan halen? Vialle zelf?
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die stekker op de foto is van de carburateur,die is orgineel Volvo,ze hebben er draden bij gesoldeerd.
De viallecomputer zit achter je asbakpaneel,bij het loshalen van de accu,moet je deze computer opnieuw inregelen,de inregeldraad zit onder je middenconsole..
De viallecomputer zit achter je asbakpaneel,bij het loshalen van de accu,moet je deze computer opnieuw inregelen,de inregeldraad zit onder je middenconsole..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Sloop en opnieuw aan solderen. Stekkers monteren lukt niet zonder speciaal gereedschap. Kabelbomen worden machinaal in de fabriek gemaakt. Zulke connectoren krijg je niet eens zelf gemonteerd met een speciale tang denk ik zo.
Ik heb al een hoop kabelbomen gerepareerd. Vroeger had je standaard stekkers, kon je makkelijk zelf monteren.
Mijn 740 heeft al speciale. Van de lampen rechts waren rot, kabelboom gerepareerd door stukken af te knippen van een goeie exemplaar. Rotte zooi wegknippen, draad strippen, nieuw stuk eraan solderen en krimpkous eroverheen. Ga niet prutsen met s39, soldeertin zonder harskern en slechte soldeerbouten. Een goeie Weller is toch wel handig.
Ik heb al een hoop kabelbomen gerepareerd. Vroeger had je standaard stekkers, kon je makkelijk zelf monteren.
Mijn 740 heeft al speciale. Van de lampen rechts waren rot, kabelboom gerepareerd door stukken af te knippen van een goeie exemplaar. Rotte zooi wegknippen, draad strippen, nieuw stuk eraan solderen en krimpkous eroverheen. Ga niet prutsen met s39, soldeertin zonder harskern en slechte soldeerbouten. Een goeie Weller is toch wel handig.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Hmmm bij de dealer zeiden ze juist dat die stekker niet van Volvo was maar bij de gasinstallatie hoorde...Ramon&Ramon schreef:die stekker op de foto is van de carburateur,die is orgineel Volvo,ze hebben er draden bij gesoldeerd.
De viallecomputer zit achter je asbakpaneel,bij het loshalen van de accu,moet je deze computer opnieuw inregelen,de inregeldraad zit onder je middenconsole..
het nummer op de stekker begint met 171 en hij zij dat voor de 400 die met iets anders begonnen 057 of zoiets, welk precies ben ik al weer vergeten... net als de plek waar ik het briefje met het nummer heb gelegd dus ik moet weer even onder de kap duiken vanmiddag...
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.