Gezien de terugkerende vraag, Hoe verwijder ik mijn middelste ventilatie rooster?
Let op! niet met gereedschap aan de buiten kant gaan prutsen, dan beschadig je het dashboard onnodig
Je begint met het goede gereedschap ( afbeelding 1)
Dan steek die witte lepel in het midden naast het roostertje (afbeelding 2)
Dan bij de anderen kant doe je het zelfde,heb je ze er uit, kijk even goed
er zitten in totaal 8 Klemmen.
Deze klemmen moet je met een fittingschroeven draaier naar binnen trekken, dus niet in drukken maar eruit trekken (afbeelding 3,4)
Is dit gelukt dan trekje het geheel naar voren en koppel je de stekker los (van je alarmlichtschakelaar).
Dan je alarmlichtschakelaar er nog uit halen, druk de witte lepen eerst tegen de linkerkant duk je schakelaar een klein beetje scheef zodat de klem niet terug schiet. Nog even de rechterkant in drukken en je kunt hen er uit duwen.
Duw de schakelaar in het nieuwe rooster, stakker aansluiten en het hele spulletje kan er zo in gedrukt worden.
En klaar ben je.
middelste ventilatie rooster verwijderen!
- Christopher
- 3rd Gear member
En wat is het verschil dan?
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Christopher
- 3rd Gear member
Ik bedoel tussen<MY08 ventilatieopeningen en >MY07 en niet de prijs. 

S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Kniesoor die daar op zou letten, ik had er in ieder geval niet aan gedacht.
Uiteraard morgen eens kijken (is het uberhaupt voor die van mij van toepassing -> jan-06, ik zou het niet eens weten uit mijn hoofd en heb nu geen zin om naar buiten te wandelen
)
Wel een prefecte uitleg met foto's, toch altijd handig op die manier !!!
=D>
Uiteraard morgen eens kijken (is het uberhaupt voor die van mij van toepassing -> jan-06, ik zou het niet eens weten uit mijn hoofd en heb nu geen zin om naar buiten te wandelen
Wel een prefecte uitleg met foto's, toch altijd handig op die manier !!!
=D>
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
@ Graph-x:
Ik zag dat ik ook geen alu streepje heb.
Die van mij is een MY06, kan ik deze dan ook gebruiken of is dat toch net weer een andere maat ofzo?
Ik zag dat ik ook geen alu streepje heb.
Die van mij is een MY06, kan ik deze dan ook gebruiken of is dat toch net weer een andere maat ofzo?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Thanx !!
Dus de roosters van de MY08 hebben die alu streep?
(Hoe bedoel je eigenlijk >MY07 en <MY08 ?)
Heb je daar toevallig ook de onderdeelnummers van, en zit daar geen verschil in kleur
tussen de verschillende (interieur kleuren) uitvoeringen in?
Wat kunnen die roosters eigenlijk meer dan de mijne nu kunnen?
Dus de roosters van de MY08 hebben die alu streep?
(Hoe bedoel je eigenlijk >MY07 en <MY08 ?)
Heb je daar toevallig ook de onderdeelnummers van, en zit daar geen verschil in kleur
tussen de verschillende (interieur kleuren) uitvoeringen in?
Wat kunnen die roosters eigenlijk meer dan de mijne nu kunnen?
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij zijn de kleuren gelijk gebleven. Alleen het hele lichte dashboard wat iig voor MY04 en MY05 te krijgen was is verdwenen.
Het verschil tussen de roosters is alleen optisch. Ziet er wat moderner uit dan de bakken die er voor MY08 in zaten.
Het verschil tussen de roosters is alleen optisch. Ziet er wat moderner uit dan de bakken die er voor MY08 in zaten.
- remmm
- 5th Gear member
Truck 7b hierboven werkt trouwens niet met de MY08 modellen volgens mij. Ik heb ook mijn rooster er een keer uitgehaald MY09 maar het binnenwerk van deze kan je er niet zomaar uitwippen met die witte lepel.Graph-x schreef:Gezien de terugkerende vraag, Hoe verwijder ik mijn middelste ventilatie rooster?
Dan steek die witte lepel in het midden naast het roostertje (afbeelding 2)
Dan bij de anderen kant doe je het zelfde,heb je ze er uit, kijk even goed
er zitten in totaal 8 Klemmen.
- Graph-x
- 4th Gear member
Dat is een goeie, daar had ik niet aan gedacht. Dat werkt anders.
Maar goed volgens mij, is vanaf my08 de v50 en s40 bijna altijd met een bluetooth
carcit van Volvo uitgevoerd.Dus bij dat type zullen ze minder vaak de roosters er uit willen halen, denk ik.
Maar goed volgens mij, is vanaf my08 de v50 en s40 bijna altijd met een bluetooth
carcit van Volvo uitgevoerd.Dus bij dat type zullen ze minder vaak de roosters er uit willen halen, denk ik.
- M@estro
- 2nd Gear member
Graph-x schreef:...druk de witte lepel eerst tegen de linkerkant duk je schakelaar een klein beetje scheef zodat de klem niet terug schiet.

Even jouw foto geleend.
Ik zie deze "witte lepel" vaker terugkomen op het forum als het gaat over verwijderen van interieurdelen. Weet iemand hoe zo'n ding heet en waar je deze kan halen?
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon
";Assumption is mother of all f*ckups";
'05 Volvo V50 2.0D Kinetic RIP
'03 Rover 45IDTi Sterling Saloon
'00 Rover 400IDT Saloon
";Assumption is mother of all f*ckups";