Dashboardverlichting bij lichtschakelaar dimt niet

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Mart One
Starter

Ik heb gezocht, maar kon niks over dit "probleem" vinden. Sorry als het toch een bekend probleem is.

In mijn V40 T4 Phase 2 (bouwjaar 2001) dimt de verlichting bij de lichschakelaar links in het dashboard niet mee met de rest van de dashboardverlichting (instelbaar met de knop die naast de lichtschakelaar zit). De dealer had tot nu toe weinig meer te zeggen dan dat het bij dit type zo hoort :| (ze zijn nog wel bezig om meer duidelijkheid te krijgen). De hele unit van lichtschakelaar en dimmer is in een nieuwe V40 overgezet, en daarin werkt het wel. Het ligt dus niet direct aan de unit zelf, maar eerder aan een externe regelunit ofzo (ik heb CEM horen vallen :?).

Heeft iemand anders dit probleem ook? Of heeft iemand een auto van dezelfde generatie (liefst ook een vroege Phase 2, want zou best een kinderziekte kunnen zijn) die dit probleem juist niet heeft? Of nog beter, heeft iemand de oplossing?
Mart One
Starter

Niemand hier iets over te zeggen? :)

Het gaat dus over deze unit (plaatje gevonden in ander topic): http://www.gelebanaan.nl/foto/schakelaar.gif

De verlichting in deze knoppen blijft dus altijd voluit branden, terwijl de rest van de dashboardverlichting ingesteld kan worden met de dimmer.
CeeBee
5th Gear member

Dan kan je hem in gedimde toestand gewoon vinden, een soort veiligheid.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
thunderbird57
1st Gear member

Heb er net nieuwe lampjes ingezet omdat het in die hoek erg donker was. Nu is het een erg lichte hoek geworden..........dus ook bij mij blijft alles "vol" branden bij de lichtschakelaar. 8)
*Keep on Roling* V50 2.0 sport 2010
exhonda
3rd Gear member

thunderbird57 schreef:Heb er net nieuwe lampjes ingezet omdat het in die hoek erg donker was. Nu is het een erg lichte hoek geworden..........dus ook bij mij blijft alles "vol" branden bij de lichtschakelaar. 8)
Misschien wat minder WATT proberen. :roll:
thunderbird57
1st Gear member

Er is niet veel keus. De lampjes in deze unit zijn weer anders als die bv bij de draaischakelaars van de verwarming zitten. Ze hebben een speciale vorm met een vaste plastic houder en slechts leverbaar in één vermogen. Dus dan maar een 8) dragen.
Mart One
Starter

Ik heb ook in eerste instantie ontdekt dat het erg donker was in de linker hoek en heb de lampjes daar laten controleren, ze bleken doorgebrand.

Met nieuwe lampjes is het nu storend licht als je in het donker rijdt.
Het lijkt mij geen "veiligheidsvoorziening" om makkelijk je dashboard dimmer te vinden
thunderbird57
1st Gear member

Er zitten 3 lampjes in. Ik ga er vanmiddag weer 2 losdraaien. is makkelijk zelf te doen. Zie de tekening bij de gele banaan.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”