benzineprobleem v70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
robin1
Starter

goedenmiddag ik ben voor het eerst op dit forum, mijn naam is robin en ik heb een v70 2,5 liter uit 98 gekocht nu heb ik het volgende probleem

als mijn benzineniveau op 10liter staat voordat het reservelampje brand en de max te rijden km ongeveer 110 is heb ik wanneer ik bijv een afrit vd snelweg naar beneden rijdt het probleem dat mijn motor geen benzine meer krijgt.

ik ben naar de garage gegaan en die zeggen mij dat de cassette waarin de benzinepomp ligt in de tank dan droog komt te staan en de pomp lucht aanzuigt, dit omdat de tank zo groot is en 10 liter restantbenzine een klein bodempje is.

ik vindt dit zelf een vreemd verhaal, ik kan dus nimmer op reserve rijden.

zijn er gebruikers die een zelfde probleem met hun v70 hebben of ben ik met een rietje het bos ingestuurd.

alvast bedankt voor eventuele reacties

groeten robin
Auk
6th Gear member

Mods mode.

Topic verplaatst
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member

even opnieuw de meter calibreren bij de dealer..
JJapie
2nd Gear member

Ik kan niks zeggen over het verhaal van de garage, maar wel mijn ervaring delen. Ik ondervind geen problemen bij rijden op reserve. Ik heb zelf een C70 MY '99 en volgens mij hebben die dezelfde benzinetank. Ik heb laatst de tank op een paar liter na leeggereden (iets wat ik overigens liever niet doe, maar het was even niet anders) en ik heb daarbij geen problemen ondervonden op de snelweg of in de stad.
Volvo C70 T5 Automaat - Comfort-Line - Luxury-Line - Exclusive-Line - RTI - 80.000km
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
robin1
Starter

de auto is reeds 3 keer terug geweest en de meter is gecalibreerd maar helaas het probleem blijft bestaan,

groet robin
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Het kan zijn dat er troep in de benzinetank ligt. Dat zul je moeten (laten) reinigen. Tank eronder uit en met een hogedrukspuit schoomaken.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Oceanracer
Geartronic member

Nou weet ik niet of de V70 classic de zelfde brandstoftank heeft als mijn model, maar zoja dan is het volkomen normaal bij een wat oudere auto. Hoe het precies zit weet ik niet, maar zoals ik het begrepen heb bestaat de tank uit twee delen waarbij er slechts van 1 kant brandstof wordt weggepompt voor de motor en uit de andere helft de brandstof moet hevelen. Ook ik heb al meerdere keren ondervonden dat de auto zonder lampje of gestotter op de oprit werd geparkeerd, maar de auto bij een volgende rit niet meer wou starten. De BC geeft dan doodleuk nog zo'n 150 km te gaan aan. Het is wel te verhelpen, door de tank te verwijderen. Er zou namelijk een knik in de hevelleiding zitten, of iets dergelijks. Zoals gezegd, het fijne weet ik er niet van, maar het ligt dan in elk geval niet aan je BC of meter.

Succes
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
hadico
5th Gear member

Tank van deze is uit een geheel mogelijk dat de meter dus niet goed angeeft dus hoeveel kan er getankt worden als hij nog geen reserve aangeeft klopt dit met wat de meter aangeeft?
Ik weet zo even de inhoud niet maar als deze bv 60 liter is en je kunt als de meter 10 aangeeft 56 liter tanken dan klopt de uitlezing niet.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”