Winterbanden XC60

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
jkl
1st Gear member

Wie heeft er al ervaring met winterbanden onder een XC60 D5.

Ik heb onder mijn auto de Mantus 18" velgen en wil de komende maanden op winterbanden gaan rijden. Nu twijfel ik nog of ik winterbanden op mijn huidig velgen zal leggen. Of winterbanden met velgen kopen. En dan misschien wel 17" (goedkoper).

Heeft er iemand al ervaring en kan mij adviseren. En zijn er tips voor adressen verkoop banden en velgen.
diesel01
Geartronic member

jkl schreef:Wie heeft er al ervaring met winterbanden onder een XC60 D5.

Ik heb onder mijn auto de Mantus 18" velgen en wil de komende maanden op winterbanden gaan rijden. Nu twijfel ik nog of ik winterbanden op mijn huidig velgen zal leggen. Of winterbanden met velgen kopen. En dan misschien wel 17" (goedkoper).

Heeft er iemand al ervaring en kan mij adviseren. En zijn er tips voor adressen verkoop banden en velgen.
Een kennis heeft een Opel Antara, en die kwam vorige jaar een paar weken voor de WS erachter dat hij WB nodig was.
Ook in de maat 18" omdat er tijdsdruk was heeft hij die gekocht en was €1200 verder alleen voor de banden.
Volgens mij kun je beter op zoek gaan naar een aanbieding in 17" ook het wisselen op velg kan op den duur schade's geven aan de velgen/banden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
dickmans
2nd Gear member

De Volvo dealer adviseert winterbanden niet groter dan 17 inch te nemen onder de xc60, ik heb de 19 inch achilles eronder, de standaard 17 inch segin velgen heb ik gehouden en daar gaan de winterbanden om.
Als je nu diverse volvo dealers belt hebben ze vast wel een setje segin liggen die je voor een leuke prijs kan kopen met banden erom.
succes
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles
(zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
dickmans
2nd Gear member

hierbij een link op marktplaats:
velgen en banden
http://link.marktplaats.nl/286086969
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles
(zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
ramcoy
Starter

Ik heb de mantus 18" velgen
heb aluvelgen gekocht, en winterbanden van nokian
de originele bouten van volvo konden bij die velgen niet gebruikt worden, men heeft andere bouten geplaatst
ramcoy
Starter

Opgelet bij veranderen van bandenmaat moet de boordcomputer aangepast worden, en dat doen ze niet gratis
jkl
1st Gear member

jkl schreef:Wie heeft er al ervaring met winterbanden onder een XC60 D5.

Ondertussen oplossing gevonden. AKTO in Apeldoorn levert banden en velgen voor een zeer scherpe prijs. Hebben mooie velgen voor de xc60.
Aanrader.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”