Paul: heb je ook al eens de T6 gereden? En zo ja, kun je omschrijven hoe dat aanvoelt qua verschil?
De D5 (met chip) voelt namelijk in de V70 al bijna sneller dan de ongechipte T6 in de XC60 (veel meer duw in je rug). Vandaar mijn nieuwsgierigheid ook. Wordt smullen als deze motor ook in de nieuwe S60 beschikbaar komt.
Eindelijk gereden: XC60 D5 (205pk) AWD
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja je koppel is hoger in de D5, ja T6 heb ik zeker in gereden, heerlijke auto ook, maar ja zuipt zo hard...
Maar om die verschillen te vertellen, tsja benzine is natuurlijk veel stiller en (mooier geluid natuurlijk)
Mijn vader heeft overigens vandaag 100km in de D5 gescheurd (even 180-190 gereden op de Spaanse Autoroute)
En dat had je toch echt niet door!
Maar om die verschillen te vertellen, tsja benzine is natuurlijk veel stiller en (mooier geluid natuurlijk)
Mijn vader heeft overigens vandaag 100km in de D5 gescheurd (even 180-190 gereden op de Spaanse Autoroute)
En dat had je toch echt niet door!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nog even een plaatje uit Spanje


MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gaaf neusje van die XC 70 is dat standaard? Of zit ik er raar tegenaan te kijken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij gewoon standaard MY07
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- blomme.arch
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 16:59
- Locatie: Vlaanderen
Na 5000 km te hebben gereden (autovakantie + woon/werk): ik ben vol lof. Nog geen moment spijt gehad de XC90 te hebben ingewisseld.
Ik heb het gevoel dat er constant iemand in mijn rug zit te porren. Efkes de GT laten afschakelen en vervolgens het gas er op: velen voelen zich geroepen om te volgen, doch is het slechts weinigen gelukt (verleden week spurtje gedaan over ca. 300 meter met Q7 3.0 TDI: gewonnen op halve lengte).
Ondanks alle speculaties schakelt de GT naar mijn gevoel heel soepel, soms ietsje te traag, maar dat went.
Wegligging is voor dergelijke wagen super, weinig neiging tot overhellen.
Verbruik: volledig geladen (zie foto's met volvo op reis): 8,1/100; op de autoweg met cruise op 127.
Woon/werk met sportievere rijstijl: 9,0/100
Ben bijna beschaamd over de premium-sound muziekinstallatie i.c.m. subwoofer: van zodra je de volumeknop aanroert wordt het hele spectrum tonen heel beschaafd aangevoerd. Ongelofelijke kwaliteit, maar waar je arriveert heeft iedereen je gezien en gehoord...
RTI is stuk gebruiksvriendelijker geworden dan de vorige versie, doch over de inplanting van de lader in de koffer heb ik mijn twijfels.
Opbergruimtes zijn veel handiger ingedeeld, niet in het minst het handschoenkastje.
Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
Ik heb het gevoel dat er constant iemand in mijn rug zit te porren. Efkes de GT laten afschakelen en vervolgens het gas er op: velen voelen zich geroepen om te volgen, doch is het slechts weinigen gelukt (verleden week spurtje gedaan over ca. 300 meter met Q7 3.0 TDI: gewonnen op halve lengte).
Ondanks alle speculaties schakelt de GT naar mijn gevoel heel soepel, soms ietsje te traag, maar dat went.
Wegligging is voor dergelijke wagen super, weinig neiging tot overhellen.
Verbruik: volledig geladen (zie foto's met volvo op reis): 8,1/100; op de autoweg met cruise op 127.
Woon/werk met sportievere rijstijl: 9,0/100
Ben bijna beschaamd over de premium-sound muziekinstallatie i.c.m. subwoofer: van zodra je de volumeknop aanroert wordt het hele spectrum tonen heel beschaafd aangevoerd. Ongelofelijke kwaliteit, maar waar je arriveert heeft iedereen je gezien en gehoord...
RTI is stuk gebruiksvriendelijker geworden dan de vorige versie, doch over de inplanting van de lader in de koffer heb ik mijn twijfels.
Opbergruimtes zijn veel handiger ingedeeld, niet in het minst het handschoenkastje.
Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 22.03.2009 - 12:21
Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
- skerkmeester
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 18:17
blomme.arch, gaaf verhaal. Goed om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleeft. Ik heb ook het premium audio pakket genomen en hoop ook zo enthausiast te zijn als jij bent.
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
- blomme.arch
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 16:59
- Locatie: Vlaanderen
Waar kan je dan terecht met de trekhaak? Normaal is dat zijn plaats...mrgelo schreef:Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
De brandblusser mag in Belgie NIET in de koffer liggen (is bij wet verboden):mrgelo schreef:Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
" 5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn."
- blomme.arch
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 16:59
- Locatie: Vlaanderen
Is door de dealer zo afgeleverd.
Esthetische oplossing? Misschien nieuw topic binnen XC60?
Esthetische oplossing? Misschien nieuw topic binnen XC60?
VW California 180 pk DSG7 4/2015 - Toffeebrown
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
XC60 D5 205 pk GT 7/2009 - Savile Grey - Full Option
C30 1.6D man. 3/2007 - Electric Silver - Summum
XC90 D5 185 pk GT 11/2005 - Black Sapphire - Full Option incl. Inscription Interior
XC90 D5 163 pk GT 9/2004 - Black Sapphire - Full Option / Total Loss (hagel)
S80 2.4 benz. autom. 2000
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Kleine update weer gereden in een Nieuwe D5.
Nu een Momentum met een Professional Line en Stoelverwarming.
Ja je wordt soms een beetje verwend, maar je mist dus echt xenon als je daar al een aantal jaar mee rijdt. Verder alle veiligheids dingen, maar goed niet echt boeiend allemaal.
Reed wel weer grandioos, mijn pa had hem het hele weekend en kwam hier gisteren even mee naar Amsterdam. Vervolgens staan we hier voor mijn deur, komt er een hagelnieuwe (ook) witte Summum XC60 naast ons staan, gaat toch het duimpje omhoog met MOOIE AUTO HE
Schitterend! Dacht dat alleen C30 rijders dat onderling deden!
Maar ik hoorde dat de R-design ook sportstoelen heeft, naast de mooiere tellers en de optie om hem in het knal rood te nemen...
Nu een Momentum met een Professional Line en Stoelverwarming.
Ja je wordt soms een beetje verwend, maar je mist dus echt xenon als je daar al een aantal jaar mee rijdt. Verder alle veiligheids dingen, maar goed niet echt boeiend allemaal.
Reed wel weer grandioos, mijn pa had hem het hele weekend en kwam hier gisteren even mee naar Amsterdam. Vervolgens staan we hier voor mijn deur, komt er een hagelnieuwe (ook) witte Summum XC60 naast ons staan, gaat toch het duimpje omhoog met MOOIE AUTO HE

Schitterend! Dacht dat alleen C30 rijders dat onderling deden!
Maar ik hoorde dat de R-design ook sportstoelen heeft, naast de mooiere tellers en de optie om hem in het knal rood te nemen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Heb de nieuwe XC60 gisteren op het presalon van Brussel getest.jds schreef:Niet enkel de motor terug muisstil , maar ook de Geartronic gelijkaardig aan de S-Tronic van Audi. Dit is een echte Revolutie. Ik vond de Geartronic vroeger maar niets, de S-Tronic is daarentegen wel wat anders.mrgelo schreef:Ik ben de S-Tronic van Audi gewend dus ik ben wel erg verwend wat dat betreft
Indien dit zo voortgaat, wordt Volvo misschien toch wel een Premium merk.
Johan DS
De nieuwe motor is inderdaad terug opnieuw zo stil of stiller dan de eerste generatie D5, geen tractor meer zoals de 2° generatie D5.
Wat mij het meest opviel was de goede zetels, het dashboard is overzichtelijk. De wagen stuurt precies en de ophanging doet zijn werk zoals het hoort, niet het crashen zoals bij de P2 generatie Volvo's.
Op de gewone wegen is de wagen zeer stil het motorgeluid is zeer goed gedempt en indien men veel gas geeft hoort men terug het mooie D5 geluid , echter op de snelweg hoort men toch nog teveel rolgeluiden.
De geartronic is nog steeds niets en enkel voor bezadigde rijders aan te raden. Gekoppeld aan de FWD drive liet deze een verbruik van 8.9 liter/100km optekenen( boardcomputer)
Ik hoop dat de nieuwe S60 die op hetzelfde onderstel staat nog iets scherper stuurt, de ophanging proactiever is en de rolgeluiden toch beter onder controle gehouden worden(Er zijn wagens van niet premiummerken die een betere geluidsisolatie hebben)
Johan DS
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
casper schreef:Wat is het presalon van Brussel?jds schreef:
Heb de nieuwe XC60 gisteren op het presalon van Brussel getest.
Johan DS
Voor het salon worden mensen van de pers en andere beroepen uitgenodigd om allerlei nieuwe modellen op voorhand al proef te rijden. Volvo stond daar met heel zijn Drive reeks. Voorts Porsche Cayenne diesel, Panamera, Carrera, Mercedes E , Audi A5 sportback en cabrio, A4 offroad, Jaguar XF diesel en XF diesel S, verschillende LandRovers, veel skoda's en enkele KIA'S, Citroen's Peugeot's Saab's, in totaal een vijftigtal wagens. BMW, Ford waren niet aanwezig.
Johan DS
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijn pa vindt dat geluid van zijn huidige D5 (185pk) zodanig dat hij nu of een XC60 T6 gaat bestellen of een C70 2.4i of een C70 T5 ... maar het wordt wel een Volvo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra