uitlaat ama combi

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Ik had nog een brok uitlaat liggen van een ama combi. Daar was de einddemper weggerot maar het asgedeelte en de rest kon nog wel een poosje mee dus dempertje eraf geslepen en de rest in stelling gelegd.

Ik had bij de aankoop een zo goed als nieuwe einddemper d'r bij gekregen dus deze zat er tot gister onder. Ik wilde toch wel erg graag een wat zwaarder en donkerder geluid hebben en die kleine diameter van het gebogen eindpijpje vondt ik ook qua uiterlijk aan de kleine kant.

Ik had natuurlijk ook een Simons uitlaat kunnen kopen maar mijn uitlaat is v/a het blok tot eind nog in hele goede conditie, dus koos ik voor het goedkoopste want het materiaal had ik toch al liggen.

Dus het heb ik dat stuk uitlaatdeel gepakt en ben met RVS 54 mm en een verloop in de weer geweest, nieuwe ophanging gemaakt en het geluid komt overeen met die van een boxer motor van een subaru impreza. Bij wegrijden en opschakelen lekker zwaar geluid maar niet te hard of irritant en bij contstante snelheid valt het geluid reuze mee.

Ik vindt eigenlijk deze optie nog mooier dan een Simons uitlaat, ik viindt die einddemper behoorlijk groot en erg in het zicht zitten en ook hangen ze altijd erg laag (misschien te lange rubbers), maar mogelijk kan dit niet anders ivm de ruimte die je nodig hebt t.ov. je bumper. die van mij hangt nu 2 tot 3 cm vrij van mijn bumper en met starten of het rijden door kuilen e.d. klappert ie niet tegen de bumper.

Ik maak wel ff een fotootje e nmisschien een geluidsopname, was nl al laat gisteravond.
Erik_M
2nd Gear member

Doe maar een foto want ik ben wel benieuwd.

Vond het trouwens leuk jou en de Ama. irl. te zien bij de Zeelandrit.

gRoet
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
admiral
5th Gear member

Erik_M schreef:Doe maar een foto want ik ben wel benieuwd.

Vond het trouwens leuk jou en de Ama. irl. te zien bij de Zeelandrit.

gRoet
eRik
Altijd leuk om te zien wie wie is, en de foto komt eraan (wordt denk ik na het weekend).

Ben je nog in de prijzen gevallen met de zeelandrit, wij niet niet zal wel aan het nr gelegen hebben (nr 13). Was weer een mooie rit. volgend jaar de 15e en het 40 jarig bestaan van de club, zal mij benieuwen wat ze aan het organiseren zijn.
Erik_M
2nd Gear member

Nee, wij zijn niet in de prijzen gevallen. We hadden ook een flink aantal letters gemist. Was voor mij de 1e Zeelandrit maar zeker niet de laatste.

'k was het weekeind ook mee met het Najaarsweekeind van het P1800 Register. We zaten in Vlaanderen bij Nazareth en de rit van plm. 200 km. voerde o.a. langs Ieper. Het was me het weekeind wel qua Volvogehalte.

Het 40 jarig bestaan zal wel weer een mooi feest worden, net als de vorige feesten die ik meegemaakt heb.

Gr.
Erik.
wepster850
3rd Gear member

hier een klein voorbeeld van hoe een simons uit rvs klinkt

Afbeelding

=P~
admiral
5th Gear member

Vanavond ff een ander ophangbeugeltje gemaakt want die ik eerst had geconstrueerd was een beetje te klein en de uitlaat slingerde van links naar rechts dus dat is vragen om problemen.

De originele beugel zag er zo uit

Afbeelding

en de nieuwe is hetzelfde en ziet er nu zo uit, eigenlijk hetzelfd maar met een langer tussenstuk dit omdat de uit laat lager hangt dan de originele.

Afbeelding

Zo ziet het er van de zijkant uit.

Afbeelding

En zo van de achterkant.

Afbeelding

De geluids opname houden jullie nog te goed, die was enigzins mislukt, Camera stond ff te dichtbij waardoor het geluid erg vervormde.
Erik_M
2nd Gear member

Ziet er netjes uit Rene. Vind het wel stoer een wat dikkere uitlaat en een wat 'zwaarder' geluid bij een Amazon.

gRoet
eRik
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”