245 ( na'83 ?) of 265 (part 2)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
ID19
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.10.2009 - 13:38

Hallo beste Volvo liefhebbers ,

hoop dat jullie mij opnieuw het een en ander kunnen uitleggen over de mooie maar best complexe Volvo 200 wereld ::D

- is een 4 traps automaat van een 245 uit '83 of'84 vergelijkbaar met een 3 traps automaat met overdrive ?
- kan er er zonder problemen een LPG installatie gebouwd worden in een 245 GLI en rijdt deze dan daar ook goed op ?
- op dit moment staat er een zilvergrijze 265 met kenteken YS-67-NX te koop op marktplaats . Kent iemand misschien de historie van deze auto ?

kijk uit naar jullie eventuele reakties, heel erg bedankt alvast,


groetjes Noud
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

- Hier alle info denkbaar over Volvo versnellingsbakken.

- de B23E loopt prima op LPG. Af en toe een stukje op benzine rijden is in sommige gevallen nodig.

- die 265 ken ik niet. ziet er wel redelijk uit. voor dat geld kun je ook een
bijna perfecte 245 kopen :)
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Met de 4-bak automaat wordt een 3-bak+ overdrive bedoeld. Het is dus hetzelfde.
LPG moet ook werken op een B21E of B23E.
De historie van de bewuste 265 ken ik niet.

Spuitwerk aan onderzijde bij dorpel en bandenbak ziet er minder geweldig uit.
ID19
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.10.2009 - 13:38

thanks!!! maar helemaal begrijpen doe ik het niet,

volgens de versnellingsbakken info zouden de 70er jaren 260 modellen een BW55 automaat hebben , dat is een 3 traps zonder overdrive.

nu staan er 2 265 types te koop op marktplaats. die hebben allebei een overdrive.

wat heb ik over het hoofd gezien?
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

ID19 schreef:thanks!!! maar helemaal begrijpen doe ik het niet,

volgens de versnellingsbakken info zouden de 70er jaren 260 modellen een BW55 automaat hebben , dat is een 3 traps zonder overdrive.

nu staan er 2 265 types te koop op marktplaats. die hebben allebei een overdrive.

wat heb ik over het hoofd gezien?
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de 264 automaat nooit met OD geleverd geweest.
Maar het overzetten van een AW -071 (met OD) uit een volvo 760 wordt nogal eens gedaan.

Als je interesse hebt in die grijze op MP dan zou ik hem voor aankoop op de carrosserie ergens laten beoordelen.
Het reparatiewerk boven de wielbakken ziet er nl. nogal klungelig uit.Dat is beslist niet door een professionele spuiterij gedaan.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Als je zeker wilt weten welke bak er onder zit vraag dan de VIN code op.
Mogelijk is de bak als eens veranderd. Een 4 bak is beter dan een 3+overdrive.

Voor aankooptips voor een Volvo uit de 200 serie, kijk ook op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ik wil niet vervelend zijn maar part 2 over dezelfde type auto lijkt mij een beetje overbodig. Ik zou het bij 1 topic houden dan is het voor jezelf en voor anderen nog te overzien.

Maar bedoel je deze http://link.marktplaats.nl/281934759
ID19
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.10.2009 - 13:38

Hoi admiral, zie het als 2 topics, het zijn verschillende onderwerpen... maar.... wat is uw vraag eigenlijk?

nou ja, doet er niet toe,

groetjes Noud

:silly:
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

ID19 schreef:Hoi admiral, zie het als 2 topics, het zijn verschillende onderwerpen... maar.... wat is uw vraag eigenlijk?

nou ja, doet er niet toe,

groetjes Noud

:silly:
Ik heb geen vraag :wink: maar een verzoek, maar waarom dezelfde titel gebruiken en dan een andere vraag stellen. Je blijft voortbordueren op dezelfde type auto en je stelt wederom nieuwe vragen dus had je net zo goed de vragen kunnen stellen in je eerste topic. Zo blijft de eerste topic in leven en de kans is groot dat de vragen in je eerste topic weer terug komen in part 2, dus niet overzichtelijk meer.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”