Over een paar weken krijg ik mijn nieuwe C30 Drive afgeleverd. Ik zal eerdaags in een ander topic deze nieuwe Volvo toelichten (uitvoering, kleur, opties etc.).
Af-fabriek heb ik wel koplampsproeiers, maar nog geen Xenon besteld. Dit vond ik af-fabriek gewoon te duur. Nu heb ik via een leverancier onderstaand aanbod gehad voor levering en inbouw van gasontladingslampen:
"Ultravision H7 xenon upgrade conversie kit
2x Philips HID Xenon lampen geschikt voor H7 lampfitting (lichtkleur 6000K) , 2x Panasonic ballasts, bekabelingkit en duidelijke handleiding."
"De originele halogeen lamp wordt vervangen voor een gasontladingslamp (xenonlamp) 6000K. In de motorruimte achter de bumper worden de starter en omvormer van de Xenonverlichting geplaatst. Om deze onderdelen netjes en goed te bevestigen zullen we de voorbumper gedeeltelijk moeten demonteren. Omdat uw Volvo C30 voorzien is van een lichtcontrole systeem zullen wij een speciale module (virtual ballast) moeten plaatsen omdat anders de boardcomputer na inbouw van de Xenonverlichting een storing zal geven."
Waar ik me bij achteraf ingebouwde Xenon vaak aan stoor, is de blauwige gloed die niet gelijk is aan de originele lichtbron. De xenon in de C30 heb ik dus het liefst met exact dezelfde kleur als de af-fabriek Volvo xenon.
Weten jullie welk aantal Kelvin de xenon af fabriek heeft? Is dit gelijk aan de genoemde 6000K? En eventueel welk type/merk lamp?
Hoor graag jullie advies/ervaringen en andere opmerkingen, alvast vriendelijk bedankt!