Balen zeg. Vrijdagochtend vertrekken we naar Frankrijk en gisteravond gaf de boordcomputer een storing aan: Motor Service Vereist. Melding was weg te drukken met de Read knop (dus geen ernstige storing gelukkig) maar na stoppen en starten van de motor, was de melding weg, ook uit het geheugen van de boord computer. Hoort dit? Betekent dit dat het probleem opgelost is? Moet ik alsnog even langs de dealer om de computer uit te laten lezen? Overigens komt deze letterlijke melding niet voor in de handleiding.
Het lampje ging branden toen ik met lauwwarme motor flink gas gaf (ambulance achter me met toeters/bellen en ik kon niet naar links of rechts).
Het gaat hier trouwens om een V70 MY05, D5.
Bedankt.
Remco.
Service Vereist melding verdwenen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Ben toch maar even langs de dealer gereden. Blijkt (nog) niets ernstigs te zijn. Een van de motorrubbers begint een beetje te lekken. Deze rubbers zijn dynamisch: afhankelijk van de snelheid, temperatuur en nog wat zaken, worden deze rubbers strakker of losser. Dat gebeurt met luchtdruk en de computer mat een drukverlies. Als het erger wordt, wordt het trillen van de motor meer voelbaar in de auto. Weer wat geleerd.
We kunnen in ieder geval gewoon naar Frankrijk!
We kunnen in ieder geval gewoon naar Frankrijk!
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Hmm, ik denk dat ik daar al last van heb, of is het misschien de nood-loop van de motor. Vanavond toen ik naar huis reed en weer een dot gas gaf, verscheen de melding weer. Bij het optrekken bij het stoplicht merkte ik dat de motor niet boven ong. 2500 toeren uitkomt en er een stuk vermogen mist.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Dat heeft ie vanmorgen al gedaan: daaruit is gebleken dat een van de motorrubbers begint te lekken.
Weet iemand hoe snel die rubbers zijn te vervangen? Vrijdagochtend zijn we van plan om richting Zuid Frankrijk te vertrekken.
Weet iemand hoe snel die rubbers zijn te vervangen? Vrijdagochtend zijn we van plan om richting Zuid Frankrijk te vertrekken.
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als noodoplossing kun je de rubbers ook afpluggen op het luchtfilterhuis zit een klepje met twee slangetjes ,als je de slang afplugt die vanaf de vacuumpomp komt dan staat dit deeltje van het systeem buiten werking.
Komt de storing dan terug zit het niet in de rubbers maar heb je kans dat de 'gangmaker'van de turbo of een van de slangen hiernaartoe lekt.
Komt de storing dan terug zit het niet in de rubbers maar heb je kans dat de 'gangmaker'van de turbo of een van de slangen hiernaartoe lekt.