3 dagen in bezit en gelijk stotteren en inhouden. (Opgelost)

Geproduceerd bij NedCar in Born
V480-S60
Geartronic member

Henk schreef:Ik (met collega's )ga nog maar weer eens een paar honderd ton maken vandaag !!
Maar waarschijnlijk gaat de prijs alleen nog maar stijgen de komende weken!! (let maar op )
wat wordt er heden ten dage nou nog goedkoper
Frumpy schreef: Overigens wel frappant dat oliemaatschappijen aangeven dat zij de prijzen moeten verhogen, omdat hun kosten stijgen (personeel, inkoop, fabricage). Hoe kunnen dan toch altijd weer die winsten met tig % stijgen t.o.v. een vorige periode, als het hun alleen maar ging om de stijgende kosten te dekken.
Ach, nu de baas van Henk zelfs toestemming gaat geven om oude olievelden weer open te breken kan je inderdaad de klok gelijk zetten op die prijsverhogingen. (Wat een investeringskosten) Alleen komt dat geld, en die olie niet bij Henk in de Botlek terecht.

En ja schaarste creëert vraag en prijsstijgingen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
BlackWolf
3rd Gear member

Ok heren ik had een vraagje nu we toch over alles hebben behalve waar topic over begonnen was :p

Ik heb een TFT scherm besteld om in te bouwen voor achter passagiers, omdat de hoofd steunen van V40 niet meeste geschikte vorm hebben was ik van plan om het tussen twee voor stoelen te bouwen.

Ik dacht eerst ik haal de armsteun af en bevestig een zelf gemaakte beugel op de stuk waar armsteun op gezet was, maar toen ik de kapje weg trok zag ik dat deze gelijk een pennetje is om de armsteun vast te zetten. Dus ik kan daar geen beugel bevestigen en dan armsteun weer terug monteren.

Ik wil de beugel op de zij kant van de bestuurders stoel bevestigen zodat scherm mee gaat met de stoel net zoals de armsteun, als ik op een goeie plek monteer zal ik ook geen last van hebben omdat het scherm met de stoel mee gaat.

Nu komt de moeilijke vraag, kan ik een schroef tappen in de zij kant van de stoel? Omdat er een SIPS bag in de stoel zit twijfel ik een beetje, eigenlijk SIPS zit aan de andere kant van de stoel dus het moet geen probleem zijn maar ik wil toch zeker weten voor ik gaten in de stoel boor ;)

Ik ben ook bezig met turbo meter, olie drukmeter en olie temperatuurmeter te zoeken die mij bevalt, ik heb al een set voor de oog dus het word een leuke middag sleutelen maar ik wacht even tot ik een geschikte DivX player vind met een gemotoriseerd scherm, dan hoef ik alles maar een keer te openen. Als het klaar is dan zal ik paar foto’s posten (over paar manden :p )
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
BlackWolf
3rd Gear member

Vandaag een GROOT grote onderhoud gehad :p Best veel dingen tegengekomen en er moet nog paar dingen vervangen worden over 2 weken.

Er werd in eens heel duidelijk waar het stotteren en verbruik (1 op 8 ) van de auto kwam, bougies waren helemaal op in plaats van elektrode was maar een punt over.
Mijn benzine filter liet weinig door en wat er nog in zat qua benzine aan het vuile gedeelte was roet zwart. Olie die erin zat leek als of het nooit vervangen was :( Lucht filter viel wel mee, maar er is toch een K&N inleg filter ingegaan.

Laatste 3 tank beurten heb ik V-Power getankt, die €4 per tank beurt vind ik ook niet erg dus ik blijf V-Power tanken.

Een ding is zeker, vorige eigenaar heeft de auto laatste periode gewoon niet goed genoeg onderhouden. Zoals ik al zei over twee weken gaat de auto terug voor achterwiellagers, radiateur slang onder en bougie kabels. De bougie kabels die besteld zijn waren imitatie kabels en €107 inc. BTW en mooie is dat het niet past :p systeem gaf geen andere aan, zodoende ben ik bij de dealer geweest en daar kost het €45 ex BTW voor 4 kabels! Dus weer een leerpunt: “informeer altijd bij de dealer!”

In iedere geval wil ik iedereen bedanken voor meedenken!
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Volvorijden
3rd Gear member

Hoe kan het met 98 dan beter zijn?
Simpel, Als het goed is heb je een antipingel dinges in je auto zitten die de verbranding meet, Als 98 beter ontvlamt dan 95 spuit het injectie systeem iets minder brandstof is. Maar 3 procent octaan~ is erg weinig. Vandaar dat het verschil zo moeilijk is te constateren
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”