Iemand ervaring met achteruitrijcamera?

Plaats reactie
Frank09
2nd Gear member

Heeft er iemand ervaring met een achteruitrijcamera op zijn C70 met RTI systeem?

Ik heb elders op het forum iets gevonden over een camera in de kentekenplaathouder (van VolvoTech). Op zich lijkt me dat wel wat maar ik heb nergens kunnen vinden of je zoiets makkelijk zelf in een C70 kunt monteren en aansluiten.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Arie S
2nd Gear member

Ik heb er 1 laten monteren door Volvotech en ben er heel goed over te spreken. :P
De camera zit via een Video Break-in Box aangesloten. Zodra de versnelling in achteruit wordt gezet, schakelt het RTI-scherm meteen over naar de camera. Als het RTI-scherm niet omhoog staat, gaat dat vanzelf omhoog zodra de camera wordt ingeschakeld.
De camera heeft een behoorlijk breed zichtveld. Ik zie alles van de linker- tot de rechter bumperhoek.
Als ik in zo'n schuine parkeerplaats sta en moet er achteruit weer uit, zie ik de hele straat door en kan meteen zien of er ook verkeer aan komt.

In het donker is de achteruitrijverlichting voldoende om alles aan de achterzijde te kunnen zien.

Zie hier het resultaat gefotografeerd. Plaatjes zeggen nu eenmaal meer dan woorden: klik hier

Voor het zelf aansluiten kun je het beste contact opnemen met Volvotech.
Groet,

Arie

2002 S60 AWD
Afbeelding
Frank09
2nd Gear member

Ziet er perfect uit Arie. Kun je bij benadering aangeven wat je aan de onderdelen en het aansluitmateriaal kwijt was. Heb je hem zelf geinstalleerd of heeft Bob dat voor je gedaan? En wat was je daaraan kwijt?

Zoals jij het hebt is het precies zoals ik het voor ogen heb.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Arie S
2nd Gear member

Ik heb hem niet zelf ingebouwd Frank, dat heeft Bob voor me gedaan.

Je kunt Bob het beste een vrijblijvende prijs voor je laten maken, krijg je een overzicht van wat alles gaat kosten. Hij probeert je niet de duurste oplossing te verkopen.

Doordat ik zijn advies vroeg, kwam ik op een veel lager bedrag uit dan ik zelf bij elkaar had gevonden en geteld vanuit zijn webshop.

Ik vermoed dat de prijs ook afhangt van type auto, de situatie in jouw C70 en welke hardware er al in aanwezig is en misschien nodig is.

Het prijskaartje hoeft niet hetzelfde uit te vallen als voor mij. Bob kan je daar dan ook het beste in adviseren.

Je hebt tenslotte ook een ander type Volvo dan mij.

Vul dit formulier op zijn website in en stel je vraag, ik heb de ervaring dat hij behoorlijk snel reageert; Volvotech.eu/contact
Groet,

Arie

2002 S60 AWD
Afbeelding
Max
7th Gear member

Mijn achteruitrijcamera heb ik ook laten installeren door Bob, maar had het achteraf zelf ook wel gekund. Eigenlijk had ik het aangeschaft als een leuk gadget tegelijk met de aansluiting voor mijn iPod, maar ben er zeer tevreden over en geeft inderdaad prima zicht
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Arie S
2nd Gear member

Ik heb de optie zonder iPod aansluiting genomen. Het ging bij mij alleen om de camera. Plannen voor een iPod heb ik niet.
Verder had ik ook geen tijd om de hele zaak te installeren, en gezien de parkeersituatie hier en het slechte zicht naar achteren, had ik het graag snel er in zitten.
Ik denk dat het inderdaad niet zo erg moeilijk is, Bob heeft een manual op de site staan als hulpmiddel.
Groet,

Arie

2002 S60 AWD
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”