Ik heb van de week een opknap 440 gekocht. Hij rijdt best aardig maar qua carrosserie en techniek hebben ze hem hier en dat wat onrecht aangedaan...
De eerste grote vraag is de bestuurders airbag.
Het lampje SRS brandt in het dashboard, als ik het stuur open maak met de twee schroeven aan de achterkant is ook duidelijk waarom:
De airbag is niet meer aangesloten en duidelijk van he stuur afgeweest.
Kan ik die gewoon weer insteken en moet het weer werken? De kabel ziet er niet beschadigd uit maar de stekker is er gewoon uitgetrokken.
Een tweede is de klaxon, die doet het dus niet.
Ik heb hem nog niet doorgemeten maar ik vermoed dat de hoorn zelf niet echt veel zin meer heeft, ziet er nogal roestig uit namelijk.
Tips zijn welkom...
440 1.8I G3 Fleet - SRS
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- basjebas
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 21:22
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Als ik het kapje van mijn stuur haal zitten daar 2 draadjes en die zijn van de claxon. Die heb ik er terug op gedaan en toen deed de claxon het weer.....
voor de airbag durf ik het niet te zeggen omdat ik die niet er in heb zitten
voor de airbag durf ik het niet te zeggen omdat ik die niet er in heb zitten
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de airbag stekker terug monteren en de storing laten wissen en dan kijken wat er gebeurd.
Haal voor de zekerheid je accupool even los alvorens de stekker er in te doen.
Als je geluk hebt gaat het lampje uit
succes..
Haal voor de zekerheid je accupool even los alvorens de stekker er in te doen.
Als je geluk hebt gaat het lampje uit
succes..
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
In het stuur is een kant van het spul aangesloten, moet nog een draadje naar de andere kant trekken zodat je links en rechts kunt toeteren maar ook aan de kant waar het wel al goed is toetert er niks. Maar ik moet het wel nog allemaal ff doormeten. En de zekering is het iig nietbasjebas schreef:Als ik het kapje van mijn stuur haal zitten daar 2 draadjes en die zijn van de claxon. Die heb ik er terug op gedaan en toen deed de claxon het weer.....
voor de airbag durf ik het niet te zeggen omdat ik die niet er in heb zitten

Je foto kon wel de mijne zijn

zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Thanks, vandaag ook aangesloten maar de SRS blijft nog branden dus zal er wel een resetje aan te pas moeten komen. Wordt daar nog wat voor gevraagd bij een garage of is dat zoiets van is wel goed?Ramon&Ramon schreef:de airbag stekker terug monteren en de storing laten wissen en dan kijken wat er gebeurd.
Haal voor de zekerheid je accupool even los alvorens de stekker er in te doen.
Als je geluk hebt gaat het lampje uit
succes..
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- basjebas
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 21:22
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
als ik het goed heb kun je dat zelf doen door een half uur de min pool van je accu te halen...
verbeter me als ik het fout heb..
verbeter me als ik het fout heb..
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Je kunt via de uitlees-box onder de motorkap, met sleutel in stand twee de computer resetten. Hoe dat precies moet staat ook al eens op het forum beschreven. Zoeken op uitlezen o.i.d.. Misschien dat je wat kunt met de documentatie op de skydrive. (ff zoeken op Skydrive) succes. (Of accupool eraf werkt durf ik niet te zeggen.)
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Min pool van de accu loshalen, 10 minuten wachten en de ecu is gereset. Daarna rijd je auto de 1e paar km wat beroerd omdat de ecu zich weer opnieuw moet inregelen. Op deze site kan je het SRS manual terugvinden.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waar zou die moeten zitten dan?
Een alarmsirene heeft een eigen accu,srs niet!
Een alarmsirene heeft een eigen accu,srs niet!
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Waar ie zit ben ik nog niet achter maar de SRS heeft wel een Backup Power Unit (volgens Groep 8 (88) handleiding).Ramon&Ramon schreef:Waar zou die moeten zitten dan?
Een alarmsirene heeft een eigen accu,srs niet!
Alvast bedankt voor de tips, ik ga even kijken of ik wat tijd vind om het te proberen (de reset dan)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
meestal zijn dat kleine batterijtjes in de unit zelf om data op te slaan. maar als je dit soort dingen een half uur los heb dan staat die data er nog in maar niet meer de alarmen etc.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
precies,dus heeft verder niets met de werking van de airbags van doen..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Nounou, ik stel een vraag hoor, ik bijt niet.
Lijkt me niet onverstandig om bij de airbag voorzichtig te zijn om zo verwondingen te voorkomen. Zoals je in de afbeelding van Hub440 kan zien heeft het volgens de Volvo manual wel wat met de airbag te doen. Namelijk ervoor zorgen dat de airbag en gordelspanners geactiveerd kunnen worden als het contact met de accu wegvalt.
Lijkt me niet onverstandig om de instructie van Volvo te volgen: NeeM de oranje stekker onder het stuur en de gele stekker onder de asbak los voordat je aan te airbag gaat klooien.
Lijkt me niet onverstandig om bij de airbag voorzichtig te zijn om zo verwondingen te voorkomen. Zoals je in de afbeelding van Hub440 kan zien heeft het volgens de Volvo manual wel wat met de airbag te doen. Namelijk ervoor zorgen dat de airbag en gordelspanners geactiveerd kunnen worden als het contact met de accu wegvalt.
Lijkt me niet onverstandig om de instructie van Volvo te volgen: NeeM de oranje stekker onder het stuur en de gele stekker onder de asbak los voordat je aan te airbag gaat klooien.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Daarom gaf ik ook aan om de accupool los te halen bij het werken aan een airbag.
De gordelspanners kun je deactiveren,middels de knopjes op de gordelhouder.
De gordelspanners kun je deactiveren,middels de knopjes op de gordelhouder.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
en het lampje reset niet doormiddel van de accu los te halen (bij mij iig niet) bij mijn oude werk heeft een maatje het even gereset met de systeemtester 

- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Vanmiddag even wat electronica gefatsoeneerd en de accu er twee uur af gehad.
Het lampje is inderdaad niet gereset daardoor.
Het lampje is inderdaad niet gereset daardoor.
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Ow ja, claxon vervangen dus die doet het ook weer...
Hij was wel heel erg roestig zoals je kunt zien op de onderstaande foto...
Vervangen door een exemplaartje van de lokale sloper et voila
Hij was wel heel erg roestig zoals je kunt zien op de onderstaande foto...
Vervangen door een exemplaartje van de lokale sloper et voila
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
- Hub440
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 08.10.2009 - 19:15
- Locatie: Limburg
Gister even de tijd genomen om de zooi uit te lezen, was nog ff zoeken maar dit is wel een prettig overzicht van hoe en wat mbt het uitlezen: http://www.am.torun.pl/~ja/volvo/diagno ... stem.shtml
Resultaat:
2-1-2 Steering wheel module: open circuit in wiring
Op zoek dus naar een losse stekker...
Resultaat:
2-1-2 Steering wheel module: open circuit in wiring
Op zoek dus naar een losse stekker...
zelf - FF nikkes
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.
zusje 940 Estate 1989
zwager 440 GL 1.8 1992 - 198k
moeders 164 1972 - onder restauratie
440 1.8I G3 1995 R.I.P. 303k
440 1.8I Fleet G3 1996 R.I.P. 321k
340 GL R.I.P.
240 GL LPG R.I.P.
345 GL R.I.P.