weg gedrag verbeteren v40 fase 1?
- BS
- 2nd Gear member
Ik ben niet zo bekend op dit vlak, dus vergeef me als de vraag wat dom klinkt. Valt het weggedrag wat te verbeteren? Niet dat het zo'n hel is, maar je voelt toch wel iedere hobbel terug... Ik ben binnenkort toe aan nieuwe banden, dus als ik dan toch bezig ben... Iemand een tip?
- Timmert
- 2nd Gear member
Meestal verstaat men onder het verbeteren van het weggedrag het verbeteren van de wegligging, maar jij wil juist meer comfort? Dan zou ik beginnen met banden met hogere en soepele wangen. Als je geen scheurneus bent zou ik er 195/65/15 continental ecocontacts onder leggen. Kost niet veel, prima comfort. Nu heb je waarschijnlijk 195/55/15, met lagere wang, dus minder veercomfort.BS schreef:Ik ben niet zo bekend op dit vlak, dus vergeef me als de vraag wat dom klinkt. Valt het weggedrag wat te verbeteren? Niet dat het zo'n hel is, maar je voelt toch wel iedere hobbel terug... Ik ben binnenkort toe aan nieuwe banden, dus als ik dan toch bezig ben... Iemand een tip?
S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 4th Gear member
Rij jij niet toevallig met een X40 met een fatsoenlijk sportonderstel???
Want het standaard onderstel van de X40 vind ik maar een slap hobbelpaard. Dus als je elke hobbel voelt dan denk ik dat je erg harde banden hebt en dat misschien je veren niet echt soepel meer bewegen.
Oorspronkelijk zijn ze helemaal niet stug namelijk.
Persoonlijk wil ik een stugge auto, want ik wil voor mijn eigen veiligheid gewoon weten waar ik over rij en of ik op dat moment te hard rijdt. Maar aangezien jij meer comfort wilt, vraag ik me af of je bandjes niet te hard zijn opgepompt en of je onderstel nog wel soepel is, of zelfs een sportonderstel is.
Daarnaast zoals hierboven ook al aangegeven, met het verhogen van de wang van de band kun je ook meer veerweg in je banden brengen en daarmee meer comfort.
Want het standaard onderstel van de X40 vind ik maar een slap hobbelpaard. Dus als je elke hobbel voelt dan denk ik dat je erg harde banden hebt en dat misschien je veren niet echt soepel meer bewegen.
Oorspronkelijk zijn ze helemaal niet stug namelijk.
Persoonlijk wil ik een stugge auto, want ik wil voor mijn eigen veiligheid gewoon weten waar ik over rij en of ik op dat moment te hard rijdt. Maar aangezien jij meer comfort wilt, vraag ik me af of je bandjes niet te hard zijn opgepompt en of je onderstel nog wel soepel is, of zelfs een sportonderstel is.
Daarnaast zoals hierboven ook al aangegeven, met het verhogen van de wang van de band kun je ook meer veerweg in je banden brengen en daarmee meer comfort.