aanschaf S70 op gas met 250.000 km(of toch dieselen?)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

goedenavond, ik ben nieuw hier, mijn naam is Willem en ik rij (zakelijk) sinds 2,5 jaar een C30 met veel plezier

Ik overweeg privé een S70 te kopen en ga kiezen tussen een 2.5 TDI of een 2,5 op LPG(G3).

Bij 2000 km/maand zijn brandstof+wegenbelasting van de LPG versie ronduit gunstig. Daar staat tegenover dat voor mijn gevoel een TDI minder technische problemen geeft. Zit dit tussen de oren of klopt dit?

Ik zoek naar een auto met een km-stand tussen de 150 en 250.000 km en ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn met koprevisie van de LPG versie. (en natuurlijk ook naar andere, te verwachten, reparaties.

ps. ik ga er géén caravan of trailer mee trekken!
DGB
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 26.09.2009 - 13:55

Ik heb de 2.5 TDI (of eigenlijk de 2.5D, want uit '99) in een v70. Staan nu 281.400 kms op de teller, en geeft nog geen krimp. Bij gas geven wil-ie wel nogal roeten (leuk bij bumperklevers). Rijdt 1:17-1:19 (aan de pomp, dus niet op de nogal optimistische boardcomputer). Kan ik je aanbevelen!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Beiden kunnen enorme km standen halen. Als het een verdamperinstallatie is (geen Vialle lpi) hoef je niet veel extra kosten te verwachten en zou ik persoonlijk voor de lpg auto gaan. Vaak hangt het er vanaf wat je tegen het lijf loopt. Ga anders in beiden rijden, de benzine geeft meer rust tijdens rijden letterlijk en figuurlijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

gezien de hoogte van wegenbelasting ga ik voor een G3 installatie. Een Vialle LPi beveel je niet aan, begrijp ik? Welke wel?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Lpi niet vanwege de pomp die nogal eens stuk gaat. Kost je een nieuwe tank en dat is geen leuke reparatie (erg duur). De pompen gaan echt niet lang mee (minder dan 100.000 km is geen uitzondering), en als je die moet meecalculeren kom je niet meer zo gunstig uit kwa kosten. Vialle met verdamper is altijd goed, maar er zijn meer systemen die probleemloos werken (Prins bijv). Ik heb niet met alle ervaring.

Ik heb van twee auto's spijt dat ik ze heb weggedaan en dat is een 850 2.510v op vialle LPG en een V70R op Vialle Lpi. Beiden erg fijne auto's. De V70R natuurlijk vanwege zijn snelheid en exclusiviteit en de 850 vanwege zijn betrouwbaarheid en lage kosten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Mijn TDI heeft nu 387000 km gereden en rijd nog als nieuw, verbruik is 1 op 15 gemiddeld met stevige rechtervoet. Heb hem nu ruim drie jaar, naast de normale onderhoudsbeurten enkel nw gloeibougies in gekomen en nu is de dynamo aan de beurt. Ik heb hiervoor nog nooit zo,n fijne auto gehad. O ja de EGR is afgedopt. Sindsdien weinig tot geen rookgordijnen meer.
Bij aanschaf wel goed de onderhoudshistorie checken, vooral de distributie moet tijdig vervangen zijn.

Verder is het een persoonlijke keus diesel of gas. Op het 850 forum is men lovend over de LPI instalaties die de firma Messman inbouwt, kost wat heb je wat, als ik de verhalen lees.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Men is hier zo lovend over Vialle Lpi icm een turbo. Turbo is met een verdamperinstallatie namelijk niet aan te raden, maar als je probleemloos wilt rijden moet je zeker geen lpi kiezen! Dus turboloze icm verdamperinstallatie in mijn optiek.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
V70ab99
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:55

Mijn auto is een V70 2.5 10v automaat van 99 op Vialle LPI.
Bij 188dkm heb ik deze er zelf na veel lezen op oa dit forum in laten bouwen.

Rijdt perfect; ik voel geen verschil tussen benzine en gas rijden. Het verbruik is 1 op 7 en volgens Allround LPG te Spijkenisse gaat een Vialle installatie bets lang mee.

Ook op het forum zijn kmstanden van 300dkm op LPI geen uitzondering.
Er is alleen 1 zeer belangrijk aandachtspunt en dat is : NOOIT de gastank leegrijden. De pomp vd installatie zit nl in de vloeibare LPG in de tank en wordt gesmeerd met een speciaal smeermiddel dat z'n werking behoudt in de vloeibare LPG. De kans bestaat dat als je de tank leegrijdt, dat de smering van de pomp tekort schiet en deze kapot gaat.

Ergo: dik tevreden!
Gebruikersavatar
V73
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07.06.2009 - 02:24
Locatie: Hengelo

Mijn vorige auto, een Saab 9-3, had ook een Vialle LPi systeem, dat al meteen was ingebouwd. Ik kocht de auto met 212000 km en ruilde hem in met ruim 360000 km. op de teller. Alleen een keer een reparatie gehad aan de verstuivers o.i.d., dus wat mij betreft ook redelijk probleemloos!
kreftie
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
Locatie: Achter de zeeuwse duinen

Dieselen moet je uit principe al niet willen lijkt me.
Wat een vieze roetende bende. LPG is het schoonste, en goedkoopste.
Vialle LPI, laat mesman maar inbouwen.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”