In mijn V40 zit geen Xenon maar de lampen geven toch meer wit licht dan geel. Ik heb al een keer de lamp eruitgehaald maar de lamp heb ik niet kunnen identificeren helaas... toch wel handig als ik zou weten welke erin zit als ik 'm moet vervangen.Barracuda_82 schreef:Wat ik dus van plan ben is om de lampen van Philips erin te zetten, want schijnbaar geven die een veel minder geelactig licht.
Wat kan ik allemaal veranderen aan mijn auto?
- Canard
- 3rd Gear member
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
-
- 3rd Gear member
Ik weet niet wat de diameter is van je nieuwe LED fitting, maar misschien past deze nog net in de kop/klem van je boormachine plaatsen. Als je je boormachine enigzins fixeert op een werkbank kun je de mantelbehuizing van de LED eenvoudig en gelijkmatig afvijlen totdat je de juiste diameter hebt. Op deze manier is je boormachine een soort mini draaibank, je vijl of schuurpapier is dan het beiteltje.MDA schreef: .... en als de te weinig licht oplevert ga ik de fitting van deze lampjes dusdanig modificeren (lees vijlen) tot ze wel passen. Jammergenoeg beschik ik niet over het juiste gereedschap om het verschil in omtrek te kunnen meten. Waarschijnlijk is het een fractie van een milimeter verschil, want je kunt de leds wel een stukje erin duwen...
-
- 3rd Gear member
Nog een to-do item (wel ietsje meer werk).
Als je toch bezig gaat met die handgrepen, waarom dan niet gelijk die stootranden meenemen? Of beter: haal ze er helemaal af:
Een complete how to is hier te vinden:
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 0&count=15
Als je toch bezig gaat met die handgrepen, waarom dan niet gelijk die stootranden meenemen? Of beter: haal ze er helemaal af:
Een complete how to is hier te vinden:
http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 0&count=15
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 3rd Gear member
Zou het zelf ook niet direct doen. Risico op krassen en butsen is zo wel erg groot. Het in kleur spuiten van de stootlijsten weet ik nog niet. Een beetje contrast vind ik juist wel mooi. Helaas bestaat het contrast bij mij uit verweerde stootstrips op een doffe laklaag 

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Overdadig.. Chroom moet je in kleine streepjes hebben, niet hele banden imho.
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Dat klinkt als een heel goed idee! Alleen moet ik wel oppassen dat ik dan de fitting van het lampje niet beschadig als ik hem in de boormachine vastzet.locus schreef: Ik weet niet wat de diameter is van je nieuwe LED fitting, maar misschien past deze nog net in de kop/klem van je boormachine plaatsen. Als je je boormachine enigzins fixeert op een werkbank kun je de mantelbehuizing van de LED eenvoudig en gelijkmatig afvijlen totdat je de juiste diameter hebt. Op deze manier is je boormachine een soort mini draaibank, je vijl of schuurpapier is dan het beiteltje.
Aangezien er maar een klein beetje van het omhulsel af moet (die overigens best dik is, dus dat is geen probleem) denk ik dat het niet eens nodig is en dat het al genoeg is om er een paar keer een vijl langsaf te halen, maar als je het zo doet krijg je wel een mooi regelmatig resultaat. Dat is natuurlijk ook wel wat moeite waard.
Over de stootstrips: ik vind ze helemaal niet lelijk zoals ze nu zijn, en als ze gespoten worden zijn het geen echte stootstrips meer, maar juist net hetgene wat als eerste beschadigd word. Dat zou ik een beetje jammer vinden. Feit is wel dat de stootstrip op de achterbumper wat verweert is en soms erg "wit" aandoet als ie een tijdje in de zon heeft gestaan. Ik smeer hem dan in met zo'n bumper polish, maar dat effect is na een paar dagen weer verdwenen. Ik ben nog aan het zoeken naar een iets permanentere oplossing.
De stootstrips helemaal weg halen vind ik niet mooi (althans niet alleen aan de zijkant) en de stootstrips in een contrasterende kleur maken vind ik ook niet mooi. Misschien dat een hele dunne chrome strip iets is, maar ik ben bang dat je dan zo'n cheap-ass wannabee-mercedes look krijgt en daar zit ik absoluut niet op te wachten.
Misschien vanmiddag even wat photoshoppen...
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Op 't audi forum maakten ze die stootstrips weer gekleurd door ze lichtjes te verwarmen met een verfstripper. Door het wat warm te maken zou je de zwarte kleur van het kunststof weer naar boven moeten halen.
-> LET OP: steek niet je auto in de fik, laat geen verf afbladderen en smelt ook niet je bumper natuurlijk als je dat doet
Verder geen idee of dat met dit plastic ook werkt, maar het schijnt te zijn bedacht door opel-bezitters, die na 2 dagen uit de showroom al grijs plastic op hun auto hebben zitten
-> LET OP: steek niet je auto in de fik, laat geen verf afbladderen en smelt ook niet je bumper natuurlijk als je dat doet

Verder geen idee of dat met dit plastic ook werkt, maar het schijnt te zijn bedacht door opel-bezitters, die na 2 dagen uit de showroom al grijs plastic op hun auto hebben zitten

- menjo
- 7th Gear member
Goed dat je het zegtNigel schreef: -> LET OP: steek niet je auto in de fik

Maar die tip heb ik inderdaad eerder gehoord. Sterker nog, er is een topic vol met tips om het plastic weer mooi zwart te maken.
-
- 3rd Gear member
Ik heb dat topic gelezen en zag dus id dat het met een verfbrander kan. Zijn die resultaten ´langer houdbaar´?
Het in de fik steken zal wel loslopen, maar lak die gaat bladderen zie lijkt me wel een groot risico. Misschien toch ook maar spuiten.
Het in de fik steken zal wel loslopen, maar lak die gaat bladderen zie lijkt me wel een groot risico. Misschien toch ook maar spuiten.
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Als je de stootstrips losmaakt kun je ze lekker gaan bakken zonder de auto te beschadigen. Geen idee eigenlijk of het makkelijk is om de stootstrips (in de bumpers) los te halen. Zal vast wel weer heel lastig zijn.locus schreef:Ik heb dat topic gelezen en zag dus id dat het met een verfbrander kan. Zijn die resultaten ´langer houdbaar´?
- arnoud
- 8th Gear member
Dan toch maar weer met het Black Chrome poetsmiddel aan de slag gaan denk ik...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 3rd Gear member
Ik heb alleen ervaring met het losmaken met de stootstrips van de voorbumper. Het wil wel, maar makkelijk is anders. Die klikvingers zijn best wel stug en vooral doordat de stootstrip op een hoek zit, zit daar meer stijfheid. Dus voor de achterstrip zal dat wel hetzelfde geval zijn. Die strips aan de zijkant kun je denk ik alleen benaderen als je de binnenbekleding los haalt. Geen idee of dat lastig is en/of veel werk.
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hahaha, goed idee. Post maar wat foto's als je het geprobeerd hebtmenjo schreef:Gewoon afplakken met bakpapier