De laatste tijd krijgt mijn volvo v40td uit 98 met 330000 km op de teller kuren. En dat is het volgende als ik wil starten slaat de motor meteen goed aan, hij loopt uit zichzelf rond. Alleen na een luttele seconde begint hij ineens te sputteren en slaat vervolgens af. Als ik daarna nogmaals wil starten slaat hij niet aan en moet ik ongeveer 15 seconden door blijven starten totdat hij wederom aanslaat. Daarna loopt de motor gewoon goed.
Dacht zelf aan iets in het brandstofsysteem, brandstoffilter oid. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Als iemand weet wat de meest voorkomende oorzaak van dit probleem is, hoor ik het graag.
starten an daarna afslaan 1.8td
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Dat heb ik ook
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
wanneer heeft ie voor het laatst filters vervangen?
begin eens met een nieuw brandstoffilter. en als je niet weet waar te beginnen dan hebben ze zoiets als garages uitgevonden. succes
begin eens met een nieuw brandstoffilter. en als je niet weet waar te beginnen dan hebben ze zoiets als garages uitgevonden. succes
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Klepspeling goed??
Die zijn denk ik nooit gesteld?????
Het slechte of vreemde starten is meestal het gevolg van te strakke kleppen bij die diesels..
Die zijn denk ik nooit gesteld?????
Het slechte of vreemde starten is meestal het gevolg van te strakke kleppen bij die diesels..
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 11:43
heb de oorzaak gevonden, maar wilde niet te vroeg juichen dat het probleem verholpen was, dus eerst een weekje gewacht.
Het probleem bleek in de ontluchting van de dieselpomp/filter te zitten. Na ontluchten dmv de membraanpomp was het probleem verdwenen en is weggebleven. terwijl dit probleem zich al maanden standaard voordeet bij het starten. Kennelijk ontlucht de pomp niet vanzelf als de motor eenmaal draait en kan er dus lucht uit de leidingen zich ophopen in het filter en deze problemen veroorzaken.
Blij dat ik niet naar een garage ben gegaan, dan had ik nu een setje nieuwe gloiebougies gehad en een enkeltje kleppenstellen, zonder een oplossing voor mijn probleem.
Het probleem bleek in de ontluchting van de dieselpomp/filter te zitten. Na ontluchten dmv de membraanpomp was het probleem verdwenen en is weggebleven. terwijl dit probleem zich al maanden standaard voordeet bij het starten. Kennelijk ontlucht de pomp niet vanzelf als de motor eenmaal draait en kan er dus lucht uit de leidingen zich ophopen in het filter en deze problemen veroorzaken.
Blij dat ik niet naar een garage ben gegaan, dan had ik nu een setje nieuwe gloiebougies gehad en een enkeltje kleppenstellen, zonder een oplossing voor mijn probleem.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is een zelfontluchting systeem,die pomp gebruik je alleen na het vervangen van het filter,verder ontlucht hij dus zelf.
Wat de oorzaak kan zijn,dat de membraampjes in het filterhuis lek zijn,vandaar de lucht erin en het slechte starten..
Wat de oorzaak kan zijn,dat de membraampjes in het filterhuis lek zijn,vandaar de lucht erin en het slechte starten..