Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
Zojuist is bekend geworden dat Ford Motor Corporation de onderhandelingen over de verkoop van Volvo Cars exclusief zal voortzetten met de Chinese fabrikant Geely.
Het is een positief signaal dat er nu duidelijkheid is over de volgende fase van de verkoop van Volvo Car Corporation. Meer informatie over het proces is op dit moment nog niet bekend.
Ad van Batenburg, Algemeen Directeur Volvo Cars Nederland: “Het is goed dat er nu meer duidelijkheid is. We hebben in Nederland een ijzersterke marktpositie. Volvo is in Nederland een ijzersterk merk met herkenbare merkwaarden en een duidelijke Zweedse oorsprong. Dat is al tien jaar het geval onder een Amerikaanse eigenaar en dat zal met de komst van een nieuwe eigenaar niet veranderen. We kunnen nu weer kijken naar de toekomst, waarin we ons blijven richten op het uitbouwen van het succes van Volvo. We gaan een mooi jaar tegemoet met de komst van de nieuwe S60.”
Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Ach ja, al dat tergend geleurter over de verkoop van Volvo. Het wordt gigantisch belachelijk net zoals de story rond Opel en GM: die staan ook nog altijd nergens : welles, nietes, welles, nietes...Paul schreef:Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
Zojuist is bekend geworden dat Ford Motor Corporation de onderhandelingen over de verkoop van Volvo Cars exclusief zal voortzetten met de Chinese fabrikant Geely.
Het is een positief signaal dat er nu duidelijkheid is over de volgende fase van de verkoop van Volvo Car Corporation. Meer informatie over het proces is op dit moment nog niet bekend.
Ad van Batenburg, Algemeen Directeur Volvo Cars Nederland: “Het is goed dat er nu meer duidelijkheid is. We hebben in Nederland een ijzersterke marktpositie. Volvo is in Nederland een ijzersterk merk met herkenbare merkwaarden en een duidelijke Zweedse oorsprong. Dat is al tien jaar het geval onder een Amerikaanse eigenaar en dat zal met de komst van een nieuwe eigenaar niet veranderen. We kunnen nu weer kijken naar de toekomst, waarin we ons blijven richten op het uitbouwen van het succes van Volvo. We gaan een mooi jaar tegemoet met de komst van de nieuwe S60.”
Het bevreemdt me enorm dat de heer Van Batenburg zegt dat hij op basis van dit berichtje weer naar de toekomst kan kijken.
Ik begrijp daar helemaal niets meer van....
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nog meer nieuws, dit keer van de Europese Commissie:
1,500 former workers of Volvo and its suppliers to get help worth €9.8 million from EU Globalisation Fund
21/10/2009
The European Commission has on 21 October 2009 approved an application from Sweden for assistance from the European Globalisation Adjustment Fund (EGF).
The application, one of the first benefiting from the revised regulation, was sent to the European Parliament and the Council of the European Union for decision. If approved, the €9.8 million requested will help 1,500 workers made redundant in the motor industry back into employment.
The Swedish application relates to 4,687 redundancies in total, of which 2,258 in Volvo Cars and 2,429 in 23 of its suppliers and downstream producers. The redundancies are a consequence of the rapid decline in demand for cars caused by the financial and economic crisis. Volvo Cars, owned by the Ford Motor Corporation, is exposed to the problems facing the US car market, which has been particularly seriously affected. The funding will help the 1,500 most disadvantaged of these dismissed workers back into employment.
The region of Västsverige, where 73% of the redundancies occurred, is suffering not only from the redundancies from Volvo Cars, but also those from Saab and Volvo AB and their suppliers. The number of unemployed workers in the region in March 2009 was 60% higher than in March 2008.
The total estimated cost of the package of EGF assistance is €15 million, of which the European Commission has been asked to fund €9.8 million. The package will include guidance, entrepreneurship promotion, aid for self-employment, preparatory training, training and retraining and generation change. "Generation change" is an innovative measure that provides for younger workers finding their way into a new job to be coached by older workers about to reach retirement age but still in place and available to do the training, coaching and mentoring. This will ensure that valuable skills are not lost but passed down to the next generation.
1,500 former workers of Volvo and its suppliers to get help worth €9.8 million from EU Globalisation Fund
21/10/2009
The European Commission has on 21 October 2009 approved an application from Sweden for assistance from the European Globalisation Adjustment Fund (EGF).
The application, one of the first benefiting from the revised regulation, was sent to the European Parliament and the Council of the European Union for decision. If approved, the €9.8 million requested will help 1,500 workers made redundant in the motor industry back into employment.
The Swedish application relates to 4,687 redundancies in total, of which 2,258 in Volvo Cars and 2,429 in 23 of its suppliers and downstream producers. The redundancies are a consequence of the rapid decline in demand for cars caused by the financial and economic crisis. Volvo Cars, owned by the Ford Motor Corporation, is exposed to the problems facing the US car market, which has been particularly seriously affected. The funding will help the 1,500 most disadvantaged of these dismissed workers back into employment.
The region of Västsverige, where 73% of the redundancies occurred, is suffering not only from the redundancies from Volvo Cars, but also those from Saab and Volvo AB and their suppliers. The number of unemployed workers in the region in March 2009 was 60% higher than in March 2008.
The total estimated cost of the package of EGF assistance is €15 million, of which the European Commission has been asked to fund €9.8 million. The package will include guidance, entrepreneurship promotion, aid for self-employment, preparatory training, training and retraining and generation change. "Generation change" is an innovative measure that provides for younger workers finding their way into a new job to be coached by older workers about to reach retirement age but still in place and available to do the training, coaching and mentoring. This will ensure that valuable skills are not lost but passed down to the next generation.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Fords officieele reactie:
Ford Confirms Geely As Its Preferred Bidder For Volvo Cars
By
Richard Noble
DEARBORN -- Ford Motor Company has announced that a consortium led by Zhejiang Geely Group Holding Co. Ltd. is its preferred bidder in the ongoing discussions concerning the possible sale of Volvo Car Corporation.
Ford said that while it will be engaging in more detailed and focused negotiations with Geely, no final decisions have been made.
"Ford’s objective in our discussions with Geely is to secure an agreement that is in the best interests of all the parties," said Lewis Booth, Ford Motor Company executive vice president and chief financial officer. "Any prospective sale would have to ensure that Volvo has the resources, including the capital investment, necessary to further strengthen the business and build its global franchise, while enabling Ford to continue to focus on and implement our core ONE Ford strategy.
"Ford believes Geely has the potential to be a responsible future owner of Volvo and to take the business forward while preserving its core values and the independence of the Swedish brand. But there is much work that needs to be completed in the more substantive discussions that are agreed to take place. We have no specific timeline to conclude the discussions."
While Ford would continue to cooperate with Volvo in several areas after a possible sale, the Company does not intend to retain a shareholding in Volvo.
John Fleming, chairman of Ford of Europe and Volvo Cars, said: "Ford fully understands the iconic Swedish nature of the Volvo brand and the responsibility we have as Volvo’s custodian to its employees, local communities and other key stakeholders.
"Any sale also would need to take into account the significant connections between Ford and Volvo in terms of continuing component supply, engineering and manufacturing."
Ford and Volvo will maintain appropriate communications with key stakeholders, such as Volvo’s employees, unions and the Swedish government, during the ongoing process.
Volvo CEO Stephen Odell commented: "Volvo’s management team welcomes today’s announcement as a positive step forward. At Volvo, we are continuing to keep our attention firmly fixed on engineering and building great Volvo cars, to reduce our cost base and to return the business to sustainable profitability at the earliest possible opportunity."
Ford Confirms Geely As Its Preferred Bidder For Volvo Cars
By
Richard Noble
DEARBORN -- Ford Motor Company has announced that a consortium led by Zhejiang Geely Group Holding Co. Ltd. is its preferred bidder in the ongoing discussions concerning the possible sale of Volvo Car Corporation.
Ford said that while it will be engaging in more detailed and focused negotiations with Geely, no final decisions have been made.
"Ford’s objective in our discussions with Geely is to secure an agreement that is in the best interests of all the parties," said Lewis Booth, Ford Motor Company executive vice president and chief financial officer. "Any prospective sale would have to ensure that Volvo has the resources, including the capital investment, necessary to further strengthen the business and build its global franchise, while enabling Ford to continue to focus on and implement our core ONE Ford strategy.
"Ford believes Geely has the potential to be a responsible future owner of Volvo and to take the business forward while preserving its core values and the independence of the Swedish brand. But there is much work that needs to be completed in the more substantive discussions that are agreed to take place. We have no specific timeline to conclude the discussions."
While Ford would continue to cooperate with Volvo in several areas after a possible sale, the Company does not intend to retain a shareholding in Volvo.
John Fleming, chairman of Ford of Europe and Volvo Cars, said: "Ford fully understands the iconic Swedish nature of the Volvo brand and the responsibility we have as Volvo’s custodian to its employees, local communities and other key stakeholders.
"Any sale also would need to take into account the significant connections between Ford and Volvo in terms of continuing component supply, engineering and manufacturing."
Ford and Volvo will maintain appropriate communications with key stakeholders, such as Volvo’s employees, unions and the Swedish government, during the ongoing process.
Volvo CEO Stephen Odell commented: "Volvo’s management team welcomes today’s announcement as a positive step forward. At Volvo, we are continuing to keep our attention firmly fixed on engineering and building great Volvo cars, to reduce our cost base and to return the business to sustainable profitability at the earliest possible opportunity."
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Overname Volvo door Geely lijkt heel dichtbij te zijn.
Net in zweden het nieuws gezien en daar is het, het gesprek van de dag.
Mijn zweeds is niet goed( zeg maar heel slecht), maar wat ik er uit kon halen zijn de werknemers allemaal niet zo blij.
De managers waarschijnlijk wel, zullen zo hier en daar hun bonussen weer weten op te drijven.
Misschien weet "Bart Simpson" hier meer over te vertellen,woont in zweden, dacht ik
Net in zweden het nieuws gezien en daar is het, het gesprek van de dag.
Mijn zweeds is niet goed( zeg maar heel slecht), maar wat ik er uit kon halen zijn de werknemers allemaal niet zo blij.
De managers waarschijnlijk wel, zullen zo hier en daar hun bonussen weer weten op te drijven.
Misschien weet "Bart Simpson" hier meer over te vertellen,woont in zweden, dacht ik
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ik zal wel vloeken in de kerk maar mij maakt het niets uit wie de eigenaar van Volvo is.
Zo lang de auto's die ze bouwen mij bevallen ...... prima !
En 'managers' .......... die zijn altijd 'blij'. Dat kan ook gemakkelijk want een manager ziet geen personeel en heeft geen enkele emotionele binding met het product, uitsluitend GELD speelt een rol !! :redhotevil:
Als Volvo naar China gaat dan zijn ze in ieder geval in ander Zweeds gezelschap want BAIC heeft de oude Saab 9-5 gekocht en vermoedelijk gaan ze de hele productielijn verhuizen van Zweden naar China.
Rob
Zo lang de auto's die ze bouwen mij bevallen ...... prima !
En 'managers' .......... die zijn altijd 'blij'. Dat kan ook gemakkelijk want een manager ziet geen personeel en heeft geen enkele emotionele binding met het product, uitsluitend GELD speelt een rol !! :redhotevil:
Als Volvo naar China gaat dan zijn ze in ieder geval in ander Zweeds gezelschap want BAIC heeft de oude Saab 9-5 gekocht en vermoedelijk gaan ze de hele productielijn verhuizen van Zweden naar China.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
alleen de productie-lijn van de _oude_ 9-5 gaat naar China om daar (net als de Audi A4 die nu als Seat Exeo verkocht wordt) onder een andere brand verkocht te worden ...gsx750r schreef: Als Volvo naar China gaat dan zijn ze in ieder geval in ander Zweeds gezelschap want BAIC heeft de oude Saab 9-5 gekocht en vermoedelijk gaan ze de hele productielijn verhuizen van Zweden naar China.
- guidof
- 4th Gear member
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 18.10.2007 - 18:16
- Locatie: Vaxholm, Zweden
- Contacteer:
De krant Dagens Industri schrijft oa het volgende:
Geely wil een onafhankelijk Volvo en hoofdkantoor, ontwikkeling en exploitatie blijft in Gothenburg. Geely wil eral voor zorgen dat de verkopen van Volvo in China zullen gaan toenemen.
Woordvoeder zegt dat er geen plannen zijn om activiteiten naar China te verplaatsen. Afspraken met vakbonden verkopers blijven behouden.
http://di.se/
Geely wil een onafhankelijk Volvo en hoofdkantoor, ontwikkeling en exploitatie blijft in Gothenburg. Geely wil eral voor zorgen dat de verkopen van Volvo in China zullen gaan toenemen.
Woordvoeder zegt dat er geen plannen zijn om activiteiten naar China te verplaatsen. Afspraken met vakbonden verkopers blijven behouden.
http://di.se/
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ja precies zoals ik al zei !liquid_force schreef:alleen de productie-lijn van de _oude_ 9-5 gaat naar China om daar (net als de Audi A4 die nu als Seat Exeo verkocht wordt) onder een andere brand verkocht te worden ...gsx750r schreef: Als Volvo naar China gaat dan zijn ze in ieder geval in ander Zweeds gezelschap want BAIC heeft de oude Saab 9-5 gekocht en vermoedelijk gaan ze de hele productielijn verhuizen van Zweden naar China.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Er is niet een bonus-cultuur binnen Volvo zoals er wordt gesuggereerd kan ik je mededelen. De eerste reacties op de brief van Stephen Odell waren nog al uiteenlopend. Er zijn optimisten die het als een grote uitdaging zien, pesimisten die het als een doodsteek ervaren en chauvinisten die de terloorgang van een goed zweeds product voor ogen hebben. De site manager heeft een aantal reacties weggehaald omdat die echt te grof waren.De managers waarschijnlijk wel, zullen zo hier en daar hun bonussen weer weten op te drijven.
Persoonlijk vind ik de zweedse reacties nog kortzichtig. Als dit soort zaken spelen dan zijn ze ineenkeer Zweeds en wordt er vergeten dat er ook nog in Belgie een fabriek staat en er veel meer operaties buiten Zweden zijn waar ook Volvo medewerkers zijn.
Geely zal Volvo vermoedelijk gebruiken om in Europa vast voet te krijgen, gelijk de Japanners het in de 70'er jaren deden. Hun range zit in het midden klasse en is geen directe concurent voor Volvo. Voor de Chinese markt van Volvo kan het gunstig zijn. Op dit moment zitten we nog in een Ford-Changan constructie die beperkt is. Geely kan meer ruimte hieraan geven. Belangrijk is vooral dat we verder kunnen ontwikkelen aan nieuwe modelen en daarmee stabiliteit krijgen. Dit is voor beide partijen goed.
Opmerkelijk vond ik de reacties op de Ford intra-net site. De commentaren aldaar waren erg kortzichtig. Men was blij dat het laatste stukje van de PAG "verkocht wordt". Hierbij werd totaal over het hoofd gezien dat we in de tien jaar tijd dat we onder Ford zitten zeven jaar winstgevend zijn geweest. De laatste drie jaar verlies waren ook de jaren dat Ford zijn stempel zwaar had laten doordrukken op de organisatie.
Voor een groot aantal medewerkers is het nieuws gematigd ontvangen en zullen we moeten afwachten hoe de "deal" zich verder ontvouwd. Behoud van werk is een grotere zorg dan wie nu eigenlijk de eigenaar is voor de meesten.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
Nou ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen, ik hoop dat ze niet te veel wijzigen aan het concept zoals volvo het nu heeft met veiligheid en degelijkheid.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Voor jullie info de S40 and een S80L worden al gebouwd in China, alleen nog voor de locale markt maar export zal wel de volgende stap zijn.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Jij bent duidelijk goed op de hoogte Raoul.RaoulC schreef: Voor een groot aantal medewerkers is het nieuws gematigd ontvangen en zullen we moeten afwachten hoe de "deal" zich verder ontvouwd. Behoud van werk is een grotere zorg dan wie nu eigenlijk de eigenaar is voor de meesten.
Nu, in het tewerkstellingsverhaal kan ik me bij een Geely overname *zeer* moeilijk voorstellen dat de productie op lange termijn hier in België en Zweden zal blijven. Het eerste jaar misschien - om de gemoederen wat te sussen - maar op termijn zullen ze quasi zeker verhuizen. Met het geld dat ze in West-Europa betalen om 10 arbeiders tewerk te stellen, betaal je er in China hoeveel? 50??
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Zo simpel mag je dit nu ook allemaal niet gaan stellen.BillyBob schreef: Jij bent duidelijk goed op de hoogte Raoul.![]()
Nu, in het tewerkstellingsverhaal kan ik me bij een Geely overname *zeer* moeilijk voorstellen dat de productie op lange termijn hier in België en Zweden zal blijven. Het eerste jaar misschien - om de gemoederen wat te sussen - maar op termijn zullen ze quasi zeker verhuizen. Met het geld dat ze in West-Europa betalen om 10 arbeiders tewerk te stellen, betaal je er in China hoeveel? 50??
Als de Chinezen de Belgen en de Zweden zonder fabriek zetten en alles naar China overhevelen dan zal je snel merken dat Volvo hier niet veel meer zal verkopen!
Jaguars en Land Rovers wordfen toch ook niet in India gebouwd!
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Geloof je het zelf? Als de prijzen sterk omlaag gaan dan zijn mensen zoiets heel snel weer vergeten.casper schreef: Als de Chinezen de Belgen en de Zweden zonder fabriek zetten en alles naar China overhevelen dan zal je snel merken dat Volvo hier niet veel meer zal verkopen!
- Grimm
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
- Locatie: Oosterhout
Ik vraag me af in hoeverre het zinvol zou zijn om de productie naar China of een ander goedkoop land over te halen. Immers:
1) auto's maken is nu eenmaal kapitaalintensief. Het gaat om hele dure fabrieken waar in verhouding veel ijzer en weinig mensen in werken. Het voordeel van de lage lonen kan dus wel meevallen.
2) Zeker in Nederland wordt de prijs nog altijd stevig beinvloedt door Wouter Bos. Met alle belastingen die erop zitten is het effect van de productiekosten beperkt.
3) Bootje huren om Volvo's naar Europa te verschepen is ook niet gratis.
Alles valt of staat met het idee dat de Chinese hebben met Volvo. Wanneer zij het gebruiken om kennis en design te kopen voor hun eigen thuismarkt, dan is er niet veel aan de hand. Ook een constructie waarbij oudere modellen onder een andere naam de markt op gaan is positief voor Volvo omdat zij daar aan kunnen verdienen (licenties of op zijn minst meer producten waarover de R&D kosten gespreid kunnen worden). Tot slot is het niet verkeerd deel uit te maken van een concern met een goed gevulde beurs. Wanneer je steeds op de centen moet letten omdat een ondergang op de loer ligt, word je ook niet blij.
Wanneer zij zich gaan gedragen als een roversbende wordt het natuurlijk een ander verhaal....
1) auto's maken is nu eenmaal kapitaalintensief. Het gaat om hele dure fabrieken waar in verhouding veel ijzer en weinig mensen in werken. Het voordeel van de lage lonen kan dus wel meevallen.
2) Zeker in Nederland wordt de prijs nog altijd stevig beinvloedt door Wouter Bos. Met alle belastingen die erop zitten is het effect van de productiekosten beperkt.
3) Bootje huren om Volvo's naar Europa te verschepen is ook niet gratis.
Alles valt of staat met het idee dat de Chinese hebben met Volvo. Wanneer zij het gebruiken om kennis en design te kopen voor hun eigen thuismarkt, dan is er niet veel aan de hand. Ook een constructie waarbij oudere modellen onder een andere naam de markt op gaan is positief voor Volvo omdat zij daar aan kunnen verdienen (licenties of op zijn minst meer producten waarover de R&D kosten gespreid kunnen worden). Tot slot is het niet verkeerd deel uit te maken van een concern met een goed gevulde beurs. Wanneer je steeds op de centen moet letten omdat een ondergang op de loer ligt, word je ook niet blij.
Wanneer zij zich gaan gedragen als een roversbende wordt het natuurlijk een ander verhaal....
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat de Chinesen steeds meer geld tot hun beschikking krijgen en na jaren lang fietsen en lopen nu ook auto's gaan kopen.
De Chinese markt is misschien wel de grootste die nog braak ligt.
Daar kunnen heel wat auto's verkocht worden!
De Chinese markt is misschien wel de grootste die nog braak ligt.
Daar kunnen heel wat auto's verkocht worden!
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
naar mijn bescheiden mening is de angst van een snelle productieverplaatsing niet heel gegrond. Uitsluitend redenerend vanuit lagere productiekosten is geen heel sterk argument. Zoals hierboven al aangegeven gaat dat slechts beperkt op. Voor zover het wel opgaat, zijn ook Amerikaanse of Europese managers in dat geval niet te beroerd om productie in China uit te gaan voeren, daar is geen Chinese eigenaar voor nodig. Ik denk dat de Chinezen vooral een lange termijn visie hebben: meer voet aan de grond in Europa, gereed netwerk om in Azie de Volvo verkopen op te stuwen, verbreding van de eigen product range en overheveling van design en technologie naar het huidige portfolio Chinese modellen, waarmee wellicht een sterkere basis zal ontstaan voor succes van die modellen buiten Azie.
Wellicht dat (dit is zuiver speculatief overigens!) een wat geringer macho-gehalte, in vergelijking met de Amerikaanse eigenaars, juist leidt tot een grotere autonomie voor Volvo, zodat deze een nog sterkere, consistente merkstrategie kan gaan neerzetten in de komende jaren.
Ik heb er in elk geval best vertrouwen in en zal vooralsnog mijn Volvo-trouw hierdoor niet laten verslappen
.
Wellicht dat (dit is zuiver speculatief overigens!) een wat geringer macho-gehalte, in vergelijking met de Amerikaanse eigenaars, juist leidt tot een grotere autonomie voor Volvo, zodat deze een nog sterkere, consistente merkstrategie kan gaan neerzetten in de komende jaren.
Ik heb er in elk geval best vertrouwen in en zal vooralsnog mijn Volvo-trouw hierdoor niet laten verslappen

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Van onze speciale correspondent in Zweden:
http://www.gp.se/ekonomi/1.237894-jakob ... -upp-volvo
Om een lang verhaal kort te maken:
Ook al heeft Ford gezegd alleen nog maar door te gaan met Geely, willen de Zweden onder bedrijfsnaam Jakob (idd genoemd naar de eerste Volvo) tóch nog even zeggen dat ze een te gek gaaf bod gaan uitbrengen waar iedereen poef van staat. Of Paf.
http://www.gp.se/ekonomi/1.237894-jakob ... -upp-volvo
Om een lang verhaal kort te maken:
Ook al heeft Ford gezegd alleen nog maar door te gaan met Geely, willen de Zweden onder bedrijfsnaam Jakob (idd genoemd naar de eerste Volvo) tóch nog even zeggen dat ze een te gek gaaf bod gaan uitbrengen waar iedereen poef van staat. Of Paf.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Jammer dat er geen Europese koper is, ik zie verkoop aan een Chinese partij toch als een sterke devaluatie van het merk Volvo. Je kunt wel zeggen dat China zich sterk ontwikkelt maar tot op de dag van vandaag komt er alleen maar rommel vandaan, China en Kwaliteit is nog steeds een contradictio in terminus.
Dan heeft Saab het beter gedaan, dat is weer een echt Zweeds merk met Koenigsegg als eigenaar.
Dan heeft Saab het beter gedaan, dat is weer een echt Zweeds merk met Koenigsegg als eigenaar.