Agur!
ik rijd nu met veel plezier een 460 1.8 (94) met 168.000 op de teller. elke dag leg ik de verplichte 60 km met veel genoegen af! alleen ik wil wel wat meer luxe. ik heb de dl uitvoering dus moet mijn raampjes handmatig opendraaien, ook geen airco enzoo.. nu kan ik voor een beetje bijbetalen een 460 turbo (ook 94) met alle opties overnemen (218.000km). distibutie net vervangen, remmerij ook
.. maar nu is mijn vraag.. ik zoek iets meer power en luxe, maar wil daarvoor niet de hoofdprijs betalen.. met mijn 1.8 rijd ik makkelijk 1 op 13/14, waar kan ik op rekenen bij een 460 turbo (ik rijd vrij relaxed)?
waar moet ik op letten bij een proefrit in zo'n turbo?
bvd voor de reacties!
van 460 1.8 naar 460 turbo
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
helaas geen ervaring met een turbo. wel met de 2.0 zf automaat. =fijne bak.
Doét de airco het wel?
Doét de airco het wel?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Kootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55
Ik heb nu een '97 440 turbo. Verbruik ligt tussen de 1 op 11 bij stadsverkeer/korte stukjes en 1 op 13 woon-werkverkeer (met files). Ik heb met rustig rijden op de snelweg ook wel eens 1 op 15 gehaald, maar het gas geven met een turbo werkt wel verslavend en is dan nadelig voor je verbruik 

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Check van de turbo of alle leidingen in orde zijn en of er scheurtjes in het turbo huis zitten. De turbo moet gelijk overdruk opbouwen tijdens een proefrit
aftelezen aan de turbodrukmeter. Rij vervolgens in zijn 3e versnelling constant 2500 toeren. Gaat de motor bokken, stotend rijden dan zit er een lek in de turbo pakking.
aftelezen aan de turbodrukmeter. Rij vervolgens in zijn 3e versnelling constant 2500 toeren. Gaat de motor bokken, stotend rijden dan zit er een lek in de turbo pakking.