Laatst heeft mijn auto een 160.000 beurt gehad en ik mocht 2200 euro aftikken.....
Een paar dagen later kreeg ik tijdens het rijden het bekende "SRS airbag spoed" alarm melding. 1 dag later starte ik de auto en was het hele dashboard dood. Geen aanduiding toerenteller, snelheidsmeter etc. Ook de lampjes van de airco e.d. waren uit en de airco zelf werkte niet, alleen de radio bleef werken.
Ik heb dat later nog een keer gehad en daarna niet meer. Bij de dealer een reset laten uitvoeren voor de SRS melding en deze was bang dat het hele paneel vervangen moest worden ivm. het uitvallen.
Kosten 700 euro!!!!
Nu hoorde ik van een "mannetje" die dit kon repareren. Is dat zo, wat zou dat ongeveer kosten en waar kan ik dat "mannetje" vinden?
Heeft trouwens iemand al vergelijkbare klachten gehad?
Gehele dashboard dood
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- quattroman
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 18.12.2007 - 20:12
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Dit klinkt volgens mij niet als het probleem dat dat "mannetje" oplost, dat is iets met alleen de teller unit. Ik heb hetzelfde gehad, en dat bleek een kapot relais. Werkte je knipperlicht bediening ook niet meer?
Vraag even of ze accukabel eraf hebben gehad bij de beurt.
Als ze deze namelijk niet op de juiste wijze terug hebben geplaatst, is er een kans dat ze het aircopaneel hebben opgeblazen.
Is hier al vaker voorbij gekomen. Piekspanningen.
Als ze deze namelijk niet op de juiste wijze terug hebben geplaatst, is er een kans dat ze het aircopaneel hebben opgeblazen.
Is hier al vaker voorbij gekomen. Piekspanningen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Of massaprobleem idd, accupool niet goed vastgezet of zo....
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Nee, bij monteren piekspanningen, waardoor electronica opgeblazen wordt.bert67 schreef:Of massaprobleem idd, accupool niet goed vastgezet of zo....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
idd, want de radio deed het nog. sleutel niet op stand II gezet bij monteren accupool.
Ik zou hiermee even terug gaan naar degene die de beurt heeft uitgevoerd ccvanmarion.
Ik zou hiermee even terug gaan naar degene die de beurt heeft uitgevoerd ccvanmarion.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Lijkt me sterk dat een "opgeblazen" airco paneel het zo weer gaat doen. De radio deed het nog omdat die volledig apart van de rest van het dashboard van stroom wordt voorzien. Het lijkt me meer te maken te hebben met de stroomvoorziening van het dashboard, misschien massa, misschien een falend relais.
Dashboard uitval zou trouwens wel een heel aantal foutcodes moeten geven in het systeem (waaronder dus de SRS waarschuwing die niet weggaat). Heeft de dealer voor het resetten de codes uitgelezen?
Dashboard uitval zou trouwens wel een heel aantal foutcodes moeten geven in het systeem (waaronder dus de SRS waarschuwing die niet weggaat). Heeft de dealer voor het resetten de codes uitgelezen?
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Het aircopanel is niet opgeblazen want als de tellers het weer gaan doen, gaat dat panel ook weer werken. Inmiddels is de storing gereset bij de dealer, dus het accupool probleem zal er ook niet meer zijn.
Helaas is 1 dag na de reset de melding al weer terug en inmiddels is het dashboard al weer 10 keer uitgevallen geweest. De uitval is trouwens telkens als de auto opnieuw wordt gestart, maar niet altijd. als de stroring optreedt, ga ik tegenwoordig maar gewoon rijden en na +/- 2 minuten gaat alles spontaan weer werken.
Ik heb vroeger Alfa gereden...........oude tijden herleven!!!
Helaas is 1 dag na de reset de melding al weer terug en inmiddels is het dashboard al weer 10 keer uitgevallen geweest. De uitval is trouwens telkens als de auto opnieuw wordt gestart, maar niet altijd. als de stroring optreedt, ga ik tegenwoordig maar gewoon rijden en na +/- 2 minuten gaat alles spontaan weer werken.
Ik heb vroeger Alfa gereden...........oude tijden herleven!!!
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Knipperlichtbediening werkt inderdaad ook niet meer. Tenminst....ik hoor niets meer "knipperen" binnen in de auto. Ik weet eerlijk gezegd niet of de klipperlichten zelf ook niet werken.
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Bij mij deden alleen de remlichten het nog, ben op die manier maar voorzichtig naar de dealer gereden... Heb je hem uit laten lezen na de reset? Er zou toch wel een hele rits foutcodes in de computer moeten staan waarvan ze wat wijzer zouden moeten worden.
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Ik heb er niet specifiek naar gevraagd. Ik ging naar de garage voor de reset van de SRS airbag melding. Ik heb daar nog wel verteld dat het hele dashboard af en toe dood was, toen werd mij verteld dat dat meer voorkwam bij "oudere" S60's en dat vervanging van het dashboard de enige optie was om dit probleem te verhelpen.
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Bij mij viel ook eens het hele dashboard uit, alleen radio bleef werkenm, de rest alles dood.
Zie mijn post van 3 en 5 juli: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Bleek een probleem te zijn in de CAN bus, sluiting of storingen oid.
Zie mijn post van 3 en 5 juli: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Bleek een probleem te zijn in de CAN bus, sluiting of storingen oid.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Ja, ik heb inderdaad precies hetzelfde!
En wat heeft de dealer er uiteindelijk aan gedaan (lees: wat kost dat...)? Of is het zelf op te lossen?
En wat heeft de dealer er uiteindelijk aan gedaan (lees: wat kost dat...)? Of is het zelf op te lossen?
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- ccvanmarion
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
- Locatie: Rockanje
- Contacteer:
Gisteravond ben ik bij Frans geweest (http://www.ets1.nl ). Hij heeft dit probleem voor mij kunnen oplossen.
Ik hoop dat ik het goed omschreven onthouden en omschreven heb:
Het schijnt dat als je de afstandsbediening gebruikt om je deuren te openen en relais alvast spanning zet op je dashboard. Als dat relais defect is gebeurd dat niet en zal ook na starten je dashboard "dood" blijven. Hij heeft het opgelost door een signaal van een relais van de contacsleutel (als je die in het slot steekt) te pakken en deze door te verbinden naar het andere relais. Hiervoor was wel een andere relais nodig waarvan twee pootjes waren afgehaald (van het defect signaal).
Het werkt perfect en voor 100 euro was ik klaar! Tijdens het wachten krijg je een kopje koffie (van de zoon des huizes) en mocht ik een filmpje meekijken! Binnen een uur was de reparatie gedaan.
Als bonus kreeg ik nog een uitdraai van de storingsmeldingen (die ik dus niet meer had) en een uitdraai van wat er allemaal in de computer van de auto stond.
Deze reparatie wordt op de site trouwens niet genoemd, maar hij kan dus wel uitgevoerd worden. Het kan dus nooit kwaad om even een mailtje er aan te wagen. Mij scheelde het in dit geval 400 euro, want dat bedrag was ik bij de dealer kwijt geweest.
Ik ben dus helemaal tevreden!!
Ik hoop dat ik het goed omschreven onthouden en omschreven heb:
Het schijnt dat als je de afstandsbediening gebruikt om je deuren te openen en relais alvast spanning zet op je dashboard. Als dat relais defect is gebeurd dat niet en zal ook na starten je dashboard "dood" blijven. Hij heeft het opgelost door een signaal van een relais van de contacsleutel (als je die in het slot steekt) te pakken en deze door te verbinden naar het andere relais. Hiervoor was wel een andere relais nodig waarvan twee pootjes waren afgehaald (van het defect signaal).
Het werkt perfect en voor 100 euro was ik klaar! Tijdens het wachten krijg je een kopje koffie (van de zoon des huizes) en mocht ik een filmpje meekijken! Binnen een uur was de reparatie gedaan.
Als bonus kreeg ik nog een uitdraai van de storingsmeldingen (die ik dus niet meer had) en een uitdraai van wat er allemaal in de computer van de auto stond.
Deze reparatie wordt op de site trouwens niet genoemd, maar hij kan dus wel uitgevoerd worden. Het kan dus nooit kwaad om even een mailtje er aan te wagen. Mij scheelde het in dit geval 400 euro, want dat bedrag was ik bij de dealer kwijt geweest.
Ik ben dus helemaal tevreden!!
Koos van Marion
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
- JosB
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 27.12.2005 - 15:40
- Locatie: Eindhoven
Ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn 2002 S60 D5, zomaar in een keer allerhande rare meldingen over SRS e.d. en daarna in een keer mijn hele combi zwart, toerenteller en km teller op nul en geen controlelampjes meer.
de richtingaanwijzers doen het dan nog wel maar je ziet of hoort het binnen niet.
Dit blijkt een meer voorkomende klacht van het instrument te zijn, eerst ook 2x mee bij de dealer geweest, 1e keer dacht de monteur aan een slecht contact van de connector achter op het instrument en na wat op- en af steken en wat contactreiniger "deed" alles het weer. Ik was koud uit de garage weg of om de hoek viel het instrument al weer uit.
Nu blijkt er hier in Eindhoven een bedrijfje te zitten (http://www.verotronics.nl/index.htm) die bekend zijn met dit soort klachten, het blijkt een stukje electronica (ECU achtig) achter in het instrument te zijn na vervangen van dat ding (en zo'n €150,- armer) werkt het bij mij weer fantastisch.
O ja, de klachten begonnen bij mij al met het moeilijk resetten van de dagteller en moeite om cruisecontrol te setten op snelheid. dit blijkt allemaal met elkaar te maken te hebben, iets met CAN signalen waar alles aan hangt.
de richtingaanwijzers doen het dan nog wel maar je ziet of hoort het binnen niet.
Dit blijkt een meer voorkomende klacht van het instrument te zijn, eerst ook 2x mee bij de dealer geweest, 1e keer dacht de monteur aan een slecht contact van de connector achter op het instrument en na wat op- en af steken en wat contactreiniger "deed" alles het weer. Ik was koud uit de garage weg of om de hoek viel het instrument al weer uit.
Nu blijkt er hier in Eindhoven een bedrijfje te zitten (http://www.verotronics.nl/index.htm) die bekend zijn met dit soort klachten, het blijkt een stukje electronica (ECU achtig) achter in het instrument te zijn na vervangen van dat ding (en zo'n €150,- armer) werkt het bij mij weer fantastisch.
O ja, de klachten begonnen bij mij al met het moeilijk resetten van de dagteller en moeite om cruisecontrol te setten op snelheid. dit blijkt allemaal met elkaar te maken te hebben, iets met CAN signalen waar alles aan hangt.
JosB
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.