Kost een nieuwe distributieriem € 1500,00?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Mijn buurman zijn V70 2.5D maakt een vreemd geluid. Onderzoek wijst uit dat dit wordt veroorzaakt door de spanner van de D-riem. Aangezien deze qua km's ook niet zo veel meer te gaan heeft, is geadviseerd deze te vervangen.

Kosten: € 1.500,-. Waterpomp, spanners, D-riem + multieriem en verdere benodigdheden en arbeidsloon. Nou ben ik wel wat dealerprijzen hier gewend, maar is € 800,00 tot € 1.000,00 niet wat gebruikelijker voor nieuwe riemen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Is veel teveel. Jouw schatting klopt, al is het wel een aardig klusje bij de 2.5D!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Da's belachelijk veel geld. Ik heb een paar jaar geleden voor een nieuwe distributieriem + waterpomp + multiriem + alle rollen zo'n €350 betaald. Dat was weliswaar niet bij de dealer maar bij "de" specialist van het 850 forum. Bij de dealer zou het misschien €100 duurder zijn, maar zeker geen €1500. Oh ja, in mijn geval ging het om een benzine motor en niet om een diesel, dat scheelt misschien ook wel iets, maar zeker niet zóveel...
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Marc O. schreef:Da's belachelijk veel geld. Ik heb een paar jaar geleden voor een nieuwe distributieriem + waterpomp + multiriem + alle rollen zo'n €350 betaald. Dat was weliswaar niet bij de dealer maar bij "de" specialist van het 850 forum. Bij de dealer zou het misschien €100 duurder zijn, maar zeker geen €1500. Oh ja, in mijn geval ging het om een benzine motor en niet om een diesel, dat scheelt misschien ook wel iets, maar zeker niet zóveel...
Er is hier al zoveel over geschreven! Maar voor de 2.5D moet je bij de dealer inclusief beurt zeker op zo'n 1000 euro plus rekenen!
Wat jij zegt 100 euro meer op 350 is echte onzin! Je hebt het oa ook over de brandstofpompriem, die moet je niet vergeten, en zit wel aan de andere kant van het blok!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Tarman T schreef:
Marc O. schreef:Da's belachelijk veel geld. Ik heb een paar jaar geleden voor een nieuwe distributieriem + waterpomp + multiriem + alle rollen zo'n €350 betaald. Dat was weliswaar niet bij de dealer maar bij "de" specialist van het 850 forum. Bij de dealer zou het misschien €100 duurder zijn, maar zeker geen €1500. Oh ja, in mijn geval ging het om een benzine motor en niet om een diesel, dat scheelt misschien ook wel iets, maar zeker niet zóveel...
Er is hier al zoveel over geschreven! Maar voor de 2.5D moet je bij de dealer inclusief beurt zeker op zo'n 1000 euro plus rekenen!
Wat jij zegt 100 euro meer op 350 is echte onzin! Je hebt het oa ook over de brandstofpompriem, die moet je niet vergeten, en zit wel aan de andere kant van het blok!
Sorry hoor, je hoeft niet boos te worden :roll:
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gast

Wordt zeker ook een grote beurt gedaan + nieuwe remblokken en 2 nieuwe banden?
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Marc O. schreef:
Tarman T schreef:
Marc O. schreef:Da's belachelijk veel geld. Ik heb een paar jaar geleden voor een nieuwe distributieriem + waterpomp + multiriem + alle rollen zo'n €350 betaald. Dat was weliswaar niet bij de dealer maar bij "de" specialist van het 850 forum. Bij de dealer zou het misschien €100 duurder zijn, maar zeker geen €1500. Oh ja, in mijn geval ging het om een benzine motor en niet om een diesel, dat scheelt misschien ook wel iets, maar zeker niet zóveel...
Er is hier al zoveel over geschreven! Maar voor de 2.5D moet je bij de dealer inclusief beurt zeker op zo'n 1000 euro plus rekenen!
Wat jij zegt 100 euro meer op 350 is echte onzin! Je hebt het oa ook over de brandstofpompriem, die moet je niet vergeten, en zit wel aan de andere kant van het blok!
Sorry hoor, je hoeft niet boos te worden :roll:
Ben zeker niet boos, maar je zegt dingen die gewoonweg niet kloppen!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

AlexV70 schreef:Wordt zeker ook een grote beurt gedaan + nieuwe remblokken en 2 nieuwe banden?
Quote: Maar voor de 2.5D moet je bij de dealer inclusief beurt zeker op zo'n 1000 euro plus rekenen! Quote
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Dit blok is vaak bij de revisie ( in diverse merken) omdat er lieden zijn die dus 1 kant vervangen.
En de andere dus "vergeten" in mijn omgeving 2 gevallen bekend 1x audi en 1x vw bus .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Heeft de 2.5D 2 distributieriemen dan?
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Een voor de brandstofpomp en een voor de klepaandrijving. Twee dus eigenlijk ja.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Even voor de goede orde: De opgegeven prijs is alleen voor de riemen. Eventuele beurt en/of andere werkzaamheden zijn hier niet bij opgeteld.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Oceanracer schreef:Even voor de goede orde: De opgegeven prijs is alleen voor de riemen. Eventuele beurt en/of andere werkzaamheden zijn hier niet bij opgeteld.
Dan weet jij toch wel een beter adres voor hem? Belachelijk duur....
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Tarman T schreef:Een voor de brandstofpomp en een voor de klepaandrijving. Twee dus eigenlijk ja.
En daarnaast dan nog een multiriem neem ik aan?

Weer wat geleerd.. :D
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
BarnOwl
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
Locatie: Loenen, Overbetuwe
Contacteer:

In totaal heeft de VGA (AUDI) 2.5D (TDI) 3 riemen ja: De distributieriem, de aandrijfriem voor de brandstofpomp die aan de andere kant van het blok zit en de multiriem die vóór de distributieriem zit.

Bij een goede vervanging worden alle drie de riemen vervangen inclusief alle spanners en de brandstofpomp. En vergeet VOORAL NIET de timing van de brandstofpomp te laten uitlezen anders heb je alsnog een probleem.
Niet alle garages doen dat maar alleen op de merktekentjes monteren is absoluut niet voldoende.

In deze thread komen prijzen langs tussen de 500 en de 1500 Euro (Voor de 2.5D, de andere moet je eruit filteren):

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ibutieriem
Jeroen

V50 1.6 benzine
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

2.5D moet statisch met een meetklok worden afgesteld. Je kunt dynamisch niets afstellen, alleen controleren of de afstelling klopt.

500 euro lijkt mij "onmogelijk", tenzij bij een beunhaas. Het is echt veel werk, je hebt er speciaal gereedschap voor nodig en je hebt aardig wat onderdelen nodig. Aan onderdelen ben je incl waterpomp en poeliebout minimaal 350 euro verder. Het is snel 4 uurtjes sleutelen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Maar dat maakt die 1500 euro dus toch wel heel erg hoog...
Heeft de persoon in kwestie geen gespecificeerde rekening? Ik krijg altijd netjes een factuur met alle onderdelen en werkuren gespecificeerd. Ik kan alleen niet zien voor welk onderdeel ze hoeveel uur nodig hebben gehad.

Zonder kostenspecificaties blijft het koffiedik kijken.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14867
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Laten we 100,= euro per uur rekenen bij garage en vijf uur sleutelen en 400 materiaal, zie Ed, dan halen we nog niet de 1000,=.

Bel gewoon een paar dealers en of volvo specialisten. Dit onderhoud hoort wel thuis bij de vakman!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Mijn buurman heeft telefonisch de prijsopgave doorgekregen. Er waren ook nog een aantal andere zaken, waardoor het totaalbedrag dicht bij de € 3.000,- kwam. Maar die € 1.500,- zou alleen voor de riemen zijn en ik vond dat bedrag veel te hoog. Hij neemt het morgen nog met de dealer op. Het is goed om te lezen dat ook jullie het bedrag te hoog vinden voor de uit te voeren werkzaamheden. Ik begon al aan mezelf te twijfelen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

[quote="edraket"]2.5D moet statisch met een meetklok worden afgesteld. Je kunt dynamisch niets afstellen, alleen controleren of de afstelling klopt.


Is wel degelijk en statisch EN dynamisch afstellen eerste met de meetklok hierna met lopende motor dynamisch ,gebeurt door de vaste spanrol van de pomp te verstellen hierdoor kun je vervroegen of verlaten qua inspuittijdstip.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”