ontluchten van de diesel pomp

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
marceld
1st Gear member

Hoi allemaal

Het volgende is aan de hand nadat mijn vrouw mij belde en zei dat de vsnaar half was afgebroken ben ik gaan kijken en liet ik me vrouw nog eens de auto starten. De auto starte gewoon maar het reserende vsnaar brak gelijk en de motor viel gelijk stil. Nadat ik de auto naar huis heb gesleept heb ik gelijk een nieuwe vsnaar op mijn v40 gelegt. Nu het volgende probleem is er nu de auto niet meer wil starten ik dacht gelijk aan het ontluchten van de pomp (diesel).
Ik ben daar heel de dag mee bezig geweest maar zonder resultaat de auto wil nog steeds niet starten. Heeft iemand een idee wat ik verkeert doe bij het ontluchten?

Volvo v40 bj 1999

thanks

Marcel
hadico
5th Gear member

Mogelijk zijn er delen van de poly belt tussen de distributieriem geraakt deze verspringt dan, kijk eerst eens of je hiertussen oude slierten van de riem ziet zitten.
marceld
1st Gear member

Ik heb daar ook naar gekeken maar kon niets vinden of het moet er tussentijd er tussen uit gevallen zijn heb de beschermkap ook helemaal los gehad.
marceld
1st Gear member

Ik heb wel wat lucht in de slang zien zitten vandaar dat ik ben gaan ontluchten heb er 2 accu's mee leeg gestart zucht. zonder resultaat jammer genoeg is de eerst keer dat ie me laat staan na 240.000 km
hadico
5th Gear member

Denk dat je dan toch eerst moet controleren of de riem nog op tijd staat ook gezien dat het ontluchten van deze motoren eigenlijk nooit problemen oplevert en het breken van de poly v meest toch een probleem oplevert met de distributie.
Mocht hij van tijd af zijn neem dan het bovenste distributietandwiel van de nokkenas even los ter controle ,de spie die hierin zit breekt ook nog weleens als er resten tussen de riem zijn gekomen.
Ramon&Ramon
7th Gear member

riem versprongen is het euvel,pas op dat er geen tanden afzijn,kost je kromme kleppen..
marceld
1st Gear member

Denk het ook zodat ik kan zien is er niets mee de riem maar als ie ertoch afmoet misschien beter gelijk vervangen?
marceld
1st Gear member

Wat een gedoe als zo vsnaar kapot springt heb hem gelijk een beurt gegeven morgen even naar de klok laten kijken, beter dat ik daar zelf niet aan ga sleutelen . Zou nog graag wat genieten van me volvo volgnede wordt weer een volvo hoppa.
marceld
1st Gear member

Kleine update

Na 2 dagen al bezig te zijn is er idd van alles stuk tanden eraf bouten gebroken zucht wacht nog op 1 onderdeel dan is bijna alles vernieuwd de starter heeft het ook begeven maar hij loopt al wel weer lol weer genoeg kosten maarja rijd ie starks weer als een zonnetje. Als het mee zit vrijdag klaar hoppelijk.
hadico
5th Gear member

Controleer (indien aanwezig) de vrijlooppoulie van de dynamo nog even als deze vastzit vreet hij binnen de kortste keer weer je poly belt op.
Type's werden geleverd met en zonder vrijloop , naderhand is hier een modeficatie op geweest om hem wel te monteren als hij geleverd was zonder deze vrijloop ,dit ter bescherming bescherming van de poly belt.
marceld
1st Gear member

Hoi

Inderdaad mijn vrijloop zat vast en heeft alles gesloopt. Ook de pin van nokke as poelie was afgebroken. De de poelie onderin liep ook steeds los deze is het duurste zucht, alles is nu vernieuwd en loopt weer gelukkig. Nu weet ik ook wat het rammelen was als ik op trekte dacht altijd dat het een los zitten kap was. Na een weer flink sleutelen is ook gelijk alles vernieuwd , beurt, filters, ruitenwissers, poelies, vsnaar, distrubutieriem.
Loopt weer als een zonnetje ben blij dat het nu gebreurd is, volgende week zouden we naar engeland gaan naar kennissen moet er niet aan denken dat het daar was gebeurt. 240.000 op te teller op naar de 300.000 lol

Allemaal bedankt voor het mee denken,

Weer wat geleerd kijk eens wat vaker naar je vsnaar.

Marcel
Ramon&Ramon
7th Gear member

heb je ook de krukas poelie vervangen?
Daar zit namelijk het probleem van de stuk gelopen riem,is een modificatie op geweest vroeger,bij jou niet gebeurd denk ik.
Als er nog een oude opzit, is het risico van weer breken aanwezig.
marceld
1st Gear member

idd die is ook vervangen de vrijloop poelie ziet er nu ook anders uit zal de boel wel de komende dagen in de gaten houden. Moet vandaag nog wel even de vsnaar strakker zetten merkte met het achteruit rijden en als je de voor wiellen voledig uitstuurt dat de snaar slipte vandaag even nog fixen.
marceld
1st Gear member

Zo vsnaar wat strakker gezet en opgelost kunnen we er even tegen aan hoop ik.
hadico
5th Gear member

De verstelbare kam van de poly v moet je tot het uiterste op spanning zetten hierna word de riem op spanning gehouden door de veerbelaste spanner.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”