Hallo,
ik heb besloten om een extra set Alu velgen met winterbanden aan te kopen ( 't is toch wat veilger rijden)
voor de Alu velgen is mijn keuze gevallen op Dezent F
voor de banden Continental, de bandenmaat blijft dezelfde 205/55/16
op de origenele banden staat achter deze maat nog eens 91W
Welke moeten de letters zijn die achteraan de winterband staan ? want op het gelijkvormigheidsattest staat dit niet vermeld.
Mocht iemand dit weten, alvast bedankt.
winterbanden welke letter achtaraan?
-
- Starter
die snelheidsindexen die had ik al tegengekomen, maar ben je voor de autokeuring in orde wanneer er winterbanden moesten onderzitten met index H ?
Want ik weet dat wanneer je naar de Belgische keuring zou gaan met normale banden en die snelheidsindex klopt niet (91W) je onherroepelijk een rode kaart krijgt.
Mag je dus voor winterbanden naar een lagere snelheidsindex gaan ? 205/55/16 91H ipv de door de leverancier voorgeschreven 205/55/16 91W zoals bij een V50 2.0D het geval is.
Want ik weet dat wanneer je naar de Belgische keuring zou gaan met normale banden en die snelheidsindex klopt niet (91W) je onherroepelijk een rode kaart krijgt.
Mag je dus voor winterbanden naar een lagere snelheidsindex gaan ? 205/55/16 91H ipv de door de leverancier voorgeschreven 205/55/16 91W zoals bij een V50 2.0D het geval is.
Volvo V50 2.0d Saville Grey , interieur combinatie leder Quartz / offblack, getuned en nu 178 Pk aan boord
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je zult zelfs in enkele landen een sticker moeten plakken op je dashbord dat je auto met winterbanden harder kan rijden dan je banden aankunnen. Duitsland, dacht ik is zo'n land.
Hou het veilig.
Hou het veilig.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
Ja, dat mag.jdd schreef:Mag je dus voor winterbanden naar een lagere snelheidsindex gaan ? 205/55/16 91H ipv de door de leverancier voorgeschreven 205/55/16 91W zoals bij een V50 2.0D het geval is.
Bron: http://www.goca.beEen voertuig uitgerust met M+S banden met een snelheidsindex lager dan deze voorzien door de constructeur of die overeenstemt met de maximale snelheid van het voertuig wordt aanvaard van 01 oktober tot 30 april, voor zover binnen het gezichtsveld van de bestuurder, een goed leesbaar zelfklevend etiket werd aangebracht met vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende M+S banden.
-
- Starter
Ik weet niet of hij harder zou rijden dan 210 , ik heb daar geen behoefte aan om dergelijke snelheden te behalen ( daarvoor heb ik een motor :8: )
Ik stel de vraag alleen maar opdat ik geen nutteloze kosten zou maken door er nu de verkeerde banden op te laten plaatsen.
Ik stel de vraag alleen maar opdat ik geen nutteloze kosten zou maken door er nu de verkeerde banden op te laten plaatsen.
Volvo V50 2.0d Saville Grey , interieur combinatie leder Quartz / offblack, getuned en nu 178 Pk aan boord
- Fredhead
- Geartronic member
Klopt helemaalMsuidgeest schreef: Duitsland, dacht ik is zo'n land.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- remmm
- 5th Gear member
Waarom koop je niet gewoon de banden met de juiste index? Is het prijsverschil zo groot? of scheelt het enkele tientjes? Dan zou ik gewoon voor de juiste kiezen en de V nemen dan red je het in ieder geval. In mijn geval is de V eigenlijk overbodig. Ik heb ze wel en in mijn deur staat dat ik met mijn winterbanden 240 km/u mag. Maar dat ga ik echt niet redden met mijn 1.6d
dan zou ik genoeg hebben aan de T ipv de V....

dan zou ik genoeg hebben aan de T ipv de V....