2.5T op LPG/LPI ervaringen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Kan ik uit mijn gemeten waarden van mijn kleppen afleiden dat FlashLube werkt?
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
idd vreemd, de fabriek zet de speling (uitl.) op 0,40 of 0,45 maar 0,60 mag ook als je dat zou meten.Wim J schreef:Vreemd, volgens Vadis kan de klepspeling op de uitlaatkleppen tussen 0,35 en 0,60mm zijn. Ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je -zoals Ramon zegt- de klepspeling maximaal laat zetten ( dus 0,60) je inderdaad langere intervallen hebt tussen klepstellingen.
0,40 of 0,60 is een wereld van verschil 0,40 of 0,43 is heel wat minder!
Ik denk dus dat je die 0,60 mm in de praktijk (bijna) niet tegen zal komen
Als ik ze ooit moet stellen dan tel ik er 0,1mm bij op
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik denk wel dat het helpt hoewel objectieve vergelijkingen nog moeilijk zijn te maken.Wim J schreef:Kan ik uit mijn gemeten waarden van mijn kleppen afleiden dat FlashLube werkt?
Ik heb zelf ooit een testje gedaan op metaal dat ik rood heet gestookt had, ik heb het toen iets af laten koelen (net niet rood heet) en dat spul erop gesproeid er bleef een donkerbruin bijna zwart plak laagje op zitten.
Dit laagje zal voor demping zorgen tijdens het sluiten van de kleppen, wat vroeger lood deed.
Ook zal het de temp. vd klep/ zitting iets omlaag brengen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Alleen de verdeling van het Flashlube spul lijkt een issue te zijn. Wat zegt Flashlube daar zelf over? Vijf electronic versies plaatsen is ook nogal wat...
Trouwens, ik ben nu in de bergen van Noorwegen en ik kan jullie meedelen dat de 2.5T een fantaaaaastische motor is
. Ik heb alleen een beetje weinig grip zo af en toe
(ja, ik heb de wintersloffen er onder gelegd).
Trouwens, ik ben nu in de bergen van Noorwegen en ik kan jullie meedelen dat de 2.5T een fantaaaaastische motor is


- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
ze geven een bepaalde afstand vanaf de gasklep op waardoor het goed zou moeten mengen, bij de bestaande aansluitingen zit je ongeveer op wat flashlube opgeeft.M@rcel schreef:Alleen de verdeling van het Flashlube spul lijkt een issue te zijn. Wat zegt Flashlube daar zelf over? Vijf electronic versies plaatsen is ook nogal wat...
Trouwens, ik ben nu in de bergen van Noorwegen en ik kan jullie meedelen dat de 2.5T een fantaaaaastische motor is. Ik heb alleen een beetje weinig grip zo af en toe
(ja, ik heb de wintersloffen er onder gelegd).
Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
http://www.gebrvanorsouw.nl/Flashlube.htmlJohan s60 schreef:Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Met een atmosferische motor maakt het eigenlijk niet zóveel uit.Johan s60 schreef: Een verdeelstuk en vijf sproeiers monteren in het inlaatspruitstuk is een betere oplossing denk ik, hoewel ik dit niet heb
Het 'oude' flashlube systeem werkt op vacuum.
Dat maakt het verschil met een turbo motor.
Als je met een turbomotor de gasklep écht opentrekt, rij je niet meer op vacuum, gevolg is dat het systeem je flesje zò leegtrekt.
Op zich is dat geen ramp, maar nadeel is de vloeistof maar in 1 of 2 cilinders terechtkomen, i.p.v.5.
Met de electronische versie is iedere cilinder apart voorzien, en als je de gasklep opentrekt, word er ook meer ingespoten, maar wel bij iedere cilinder evenveel.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Kijk nog eens, in de link die je eerder gaf.M@rcel schreef:Dat "apart voorzien" zie ik nergens in de beschrijving terug. Je zou dan een verdeler verwachten.
http://www.gebrvanorsouw.nl/images/Flas ... elstuk.jpg
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Doordat er op iedere cilinder 1 aansluiting is, en zo kort mogelijk bij de inlaatklep is gemonteerd, mag je er toch vanuit gaan dat het ook bij iedere cilinder terecht komt.
De kans dat 1 cilinder alles 'opslorpt' is véle malen kleiner dan voordien met het oude systeem.
De kans dat 1 cilinder alles 'opslorpt' is véle malen kleiner dan voordien met het oude systeem.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
1 aansluiting op iedere cilinder? OK, dan snap ik het. Maar in de montagehandleiding van Flashlube electronic op het Internet wordt maar één aansluiting op het spruitstuk gerealiseerd.
Of ben ik nu helemaal abuis? :roll:
Of ben ik nu helemaal abuis? :roll:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Daarom dat inbouwers zo'n 'pakketje' zelf verder samenstellen met een 'aftermarket' verdeler zoals o.a. in je eerdere link.M@rcel schreef:in de montagehandleiding van Flashlube electronic op het Internet wordt maar één aansluiting op het spruitstuk gerealiseerd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Volgende week vrijdag ( de 13de ! ) wordt de electronisch flashlube variant geplaatst. Blijkt toch weer een behoorlijke ingreep te zijn. Spruitstuk moet opnieuw los,... hmm, allemaal uitgaven om goedkoper te rijden. Maar ook om het stellen vd kleppen evt iets te kunnen uitstellen. De recente bevindingen na het stellen leren me dat Cylinder 1 en 5 blijkbaar minder flashlube toebedeelt krijgen dan de andere. Dat zo opgelost moeten zijn bij de electronische variant.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Het lijkt erop dat ik de afspraak moeilijk ga halen. Opnieuw problemen met de koppeling, pedaal blijfttegen de vloer staan, wagen valt stil en is nauwemijks uit versnelling te krijgen.
Dit wordt prioritair tov de elctronische FlashLube.
Over een tegenvaller gesproken !
Dit wordt prioritair tov de elctronische FlashLube.
Over een tegenvaller gesproken !

Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Ondanks alle kosten (niet gerelateerd aan het LPG-gebruik) toch maar doorgegaan met de electronische flashlube verdeling. Nu krijg iedere cylinder evenveel van het spul
Binnen 50duizend km kunnen we vergelijken met de primitieve systeem, wat een voorkeur bleek te hebben voor de middenste 3 cylinders,...
Binnen 50duizend km kunnen we vergelijken met de primitieve systeem, wat een voorkeur bleek te hebben voor de middenste 3 cylinders,...
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !