Dat klopt Ben, maar vergeet niet dat er alleen in China al bijna honderd chinese auto merken bestaan en om daar mee te kunnen concureren zul ook lokaal moeten produceren. Dat hebben andere europese merken die al productie faciliteiten hebben in China al gemerkt.De Chinese markt is misschien wel de grootste die nog braak ligt.
Daar kunnen heel wat auto's verkocht worden
Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dan toch wel als je praat over auto's met A-label, Ben. Want als het op vervuiling komt dan zijn die chinezen aardig bezig.
Olympische Spelen werd toch Beijing platgelegd en week geen smog...
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de chinezen niet echt op meer verkeer zitten te wachten...
Olympische Spelen werd toch Beijing platgelegd en week geen smog...
Ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat de chinezen niet echt op meer verkeer zitten te wachten...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 13:53
- Locatie: Noord-Holland
Ik ben het niet met je eens dat uit China alleen maar rommel komt. Op heel veel electronica ook van de topmerken staat inmiddels made in China. O.a. Ipods worden ook in China gemaakt.piotrV70 schreef:Jammer dat er geen Europese koper is, ik zie verkoop aan een Chinese partij toch als een sterke devaluatie van het merk Volvo. Je kunt wel zeggen dat China zich sterk ontwikkelt maar tot op de dag van vandaag komt er alleen maar rommel vandaan, China en Kwaliteit is nog steeds een contradictio in terminus.
Dan heeft Saab het beter gedaan, dat is weer een echt Zweeds merk met Koenigsegg als eigenaar.
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Haha, daar zit anders ook gewoon geld uit China achter, van de producent BAIC. "Echt Zweeds" is alleen de naam.piotrV70 schreef: Dan heeft Saab het beter gedaan, dat is weer een echt Zweeds merk met Koenigsegg als eigenaar.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
En zo is het precies! Als we zeggen dat de berichten op ons forum alleen verwerkt mogen worden door PC's die niet in China zijn gemaakt, zijn we in één klap 90% van de forummers kwijt. Hoe-bedoel-u geen kwaliteit!? China verovert de wereld, niet door oorlogen zoals de fascisten gevoerd hebben, of de communisten door ideologie, maar op de enige manier die dus wél werkt: economische suprematie. Vandaag in het nieuws, een delegatie Chinesen is in Nederland om vastgoed te verwerven....Carel schreef:Ik ben het niet met je eens dat uit China alleen maar rommel komt. Op heel veel electronica ook van de topmerken staat inmiddels made in China. O.a. Ipods worden ook in China gemaakt.piotrV70 schreef:Jammer dat er geen Europese koper is, ik zie verkoop aan een Chinese partij toch als een sterke devaluatie van het merk Volvo. Je kunt wel zeggen dat China zich sterk ontwikkelt maar tot op de dag van vandaag komt er alleen maar rommel vandaan, China en Kwaliteit is nog steeds een contradictio in terminus.
Dan heeft Saab het beter gedaan, dat is weer een echt Zweeds merk met Koenigsegg als eigenaar.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41422
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Uit De Volkskrant
Binnenkort op de weg: Chinese degelijkheid
Van onze correspondent Hans Moleman
Gepubliceerd op 02 november 2009 20:20, bijgewerkt op 2 november 2009 20:34
Shanghai -
Van rijstboer tot Volvo-eigenaar: Chinese jongensdromen kunnen zomaar uitkomen. Li Shufu, de 45-jarige voorman van autofabriek Geely, werkte als jongen nog op het platteland van Zhejiang. Binnenkort kan hij zich wellicht de eigenaar noemen van het Zweedse kwaliteitsmerk Volvo.
Volvo’s moederbedrijf Ford maakte vorige week bekend dat Geely bovenaan de lijst staat van overnamekandidaten voor Volvo. Het Amerikaanse autoconcern, dat eerder al Jaguar en Land Rover verkocht aan het Indiase Tata, zit in geldnood en moet Volvo kwijt.
Hoeveel Geely voor Volvo zou moeten betalen, is nog onbekend. Sommige analisten houden het op een bedrag van rond de 2 miljard dollar (1,3 miljard euro), fors minder geld dan de ruim 6 miljard die Ford zelf voor het Zweedse merk neertelde. Geely zal zich hiervoor flink in de schulden moeten steken, maar het bedrijf kan mogelijk rekenen op de steun van Chinese staatsbanken. Geely is een particuliere autofabriek, maar zonder hechte banden met de overheid zou het nooit een geloofwaardige kandidaat voor Volvo zijn.
Drie jaar geleden was Geely niet meer dan een simpele provinciale autofabriek in Zhejiang. ‘Samen maken wij goedkope auto’s die elk gezin kan betalen’, stond er op een fabriek die de firma toen net had geopend. Geely maakt pas elf jaar auto’s, en de eerste jaren waren ze het onderwerp van spot van het Chinese autopubliek, dankzij een matige kwaliteit, die komisch contrasteerde met de Mercedes-achtige grille die het merk op zijn eerste producten plantte.
Autoproductie was een logische stap voor de ambitieuze Li, die als boer in een werkplaats begon met de productie van onderdelen voor koelkasten en vervolgens scooters en motorfietsen ging maken. Hij toonde zich daarmee een ware zoon van Zhejiang, de provincie ten zuiden van Shanghai die de reputatie heeft de meest ondernemende regio van China te zijn.
Li presenteerde zich in 2006 zonder blikken of blozen tussen de grote jongens op de autoshows van Detroit en Frankfurt, wat veel aandacht trok. ‘You drive a what?’, kopte het Amerikaanse Businessweek in een verhaal over de droom van Geely. Niemand geloofde dat een amateuristisch ogende automaker uit de Chinese provincie een voet tussen de deur zou krijgen in de internationale markt. Toen Geely in 2007 een kwart van de Britse firma Manganese Bronze kocht, de maker van de bekende Londense taxi, en bij Shanghai dergelijke auto’s ging maken, werd er nog lacherig over gedaan.
Ook toen Geely eerder dit jaar op de Shanghai Auto Show een stortvloed van nieuwe auto’s toonde, dacht menigeen nog dat het bluf was. Geely hielp die gedachte een handje door een Rolls-Royce-achtige limousine te presenteren.
Vorige maand keerde het tij. Toen kocht de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs voor 334 miljoen dollar een aandeel van 15 procent in Geely, geld waarmee de fabriek uitbreidingsplannen kon financieren. Het geld is hard nodig om alle nieuwe modellen op de weg te krijgen. Geely verwacht dit jaar zo’n 300 duizend auto’s te maken.
Als de aanschaf van Volvo doorgaat, koopt China een wereldmerk met een grote kwaliteitsuitstraling, maar een klein marktaandeel.
Geely krijgt de beschikking over de aanzienlijke kennis van Volvo op het gebied van veiligheid en modern ontwerp, plus een internationaal verkoopnetwerk. Het zijn allemaal zaken die de voormalige rijstboer Li nodig heeft om zijn droom te kunnen waarmaken.
Binnenkort op de weg: Chinese degelijkheid
Van onze correspondent Hans Moleman
Gepubliceerd op 02 november 2009 20:20, bijgewerkt op 2 november 2009 20:34
Shanghai -
Van rijstboer tot Volvo-eigenaar: Chinese jongensdromen kunnen zomaar uitkomen. Li Shufu, de 45-jarige voorman van autofabriek Geely, werkte als jongen nog op het platteland van Zhejiang. Binnenkort kan hij zich wellicht de eigenaar noemen van het Zweedse kwaliteitsmerk Volvo.
Volvo’s moederbedrijf Ford maakte vorige week bekend dat Geely bovenaan de lijst staat van overnamekandidaten voor Volvo. Het Amerikaanse autoconcern, dat eerder al Jaguar en Land Rover verkocht aan het Indiase Tata, zit in geldnood en moet Volvo kwijt.
Hoeveel Geely voor Volvo zou moeten betalen, is nog onbekend. Sommige analisten houden het op een bedrag van rond de 2 miljard dollar (1,3 miljard euro), fors minder geld dan de ruim 6 miljard die Ford zelf voor het Zweedse merk neertelde. Geely zal zich hiervoor flink in de schulden moeten steken, maar het bedrijf kan mogelijk rekenen op de steun van Chinese staatsbanken. Geely is een particuliere autofabriek, maar zonder hechte banden met de overheid zou het nooit een geloofwaardige kandidaat voor Volvo zijn.
Drie jaar geleden was Geely niet meer dan een simpele provinciale autofabriek in Zhejiang. ‘Samen maken wij goedkope auto’s die elk gezin kan betalen’, stond er op een fabriek die de firma toen net had geopend. Geely maakt pas elf jaar auto’s, en de eerste jaren waren ze het onderwerp van spot van het Chinese autopubliek, dankzij een matige kwaliteit, die komisch contrasteerde met de Mercedes-achtige grille die het merk op zijn eerste producten plantte.
Autoproductie was een logische stap voor de ambitieuze Li, die als boer in een werkplaats begon met de productie van onderdelen voor koelkasten en vervolgens scooters en motorfietsen ging maken. Hij toonde zich daarmee een ware zoon van Zhejiang, de provincie ten zuiden van Shanghai die de reputatie heeft de meest ondernemende regio van China te zijn.
Li presenteerde zich in 2006 zonder blikken of blozen tussen de grote jongens op de autoshows van Detroit en Frankfurt, wat veel aandacht trok. ‘You drive a what?’, kopte het Amerikaanse Businessweek in een verhaal over de droom van Geely. Niemand geloofde dat een amateuristisch ogende automaker uit de Chinese provincie een voet tussen de deur zou krijgen in de internationale markt. Toen Geely in 2007 een kwart van de Britse firma Manganese Bronze kocht, de maker van de bekende Londense taxi, en bij Shanghai dergelijke auto’s ging maken, werd er nog lacherig over gedaan.
Ook toen Geely eerder dit jaar op de Shanghai Auto Show een stortvloed van nieuwe auto’s toonde, dacht menigeen nog dat het bluf was. Geely hielp die gedachte een handje door een Rolls-Royce-achtige limousine te presenteren.
Vorige maand keerde het tij. Toen kocht de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs voor 334 miljoen dollar een aandeel van 15 procent in Geely, geld waarmee de fabriek uitbreidingsplannen kon financieren. Het geld is hard nodig om alle nieuwe modellen op de weg te krijgen. Geely verwacht dit jaar zo’n 300 duizend auto’s te maken.
Als de aanschaf van Volvo doorgaat, koopt China een wereldmerk met een grote kwaliteitsuitstraling, maar een klein marktaandeel.
Geely krijgt de beschikking over de aanzienlijke kennis van Volvo op het gebied van veiligheid en modern ontwerp, plus een internationaal verkoopnetwerk. Het zijn allemaal zaken die de voormalige rijstboer Li nodig heeft om zijn droom te kunnen waarmaken.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Misschien komt dat omdat wij er rommel kopen. Als je in de 'bad news' campagnes gelooft, maken ze idd Barbies met giftige stoffen enzo. Alsof Mattel écht niet weet wat er allemaal in zit. Nee, de troep die Westerse bedrijven kopen, is precies wat ze bestellen. Laat je niets wijsmaken. Of geloof jij werkelijk dat grote ondernemingen spullen bestellen door er een foto heen te sturen en niets te specificeren? En dat al jaren spullen van IBM en Sony (oa) door Chinezen worden gebouwd zegt je ook niets? In feite komt bijna alles wat electronica betreft uit China, want er staan een paar gigantische fabrieken die alles, maar dan ook alles produceren waar maar electriciteit doorheen stroomt. En dat kan best volgens de hoogste standaards. En dan is er nog de firma Huawei, een bedrijf dat Cisco bijna linksom heeft ingehaald. Prima spul, waar inmiddels een paar grote telco's op draaien.piotrV70 schreef:Jammer dat er geen Europese koper is, ik zie verkoop aan een Chinese partij toch als een sterke devaluatie van het merk Volvo. Je kunt wel zeggen dat China zich sterk ontwikkelt maar tot op de dag van vandaag komt er alleen maar rommel vandaan, China en Kwaliteit is nog steeds een contradictio in terminus.
Roepen dat China alleen maar troep maakt is precies de FUD die men het grote publiek voert. Als je er een beetje logisch over nadenkt, moet je wel tot de conclusie komen dat het nonsens is. Waarom zouden Chinezen daar niet toe in staat zijn? Zijn ze dommer dan wij? Lijkt me niet. Het zijn gewoon mensen.
Deze houding is levensgevaarlijk voor onze economie. Weet je nog dat we 30 jaar geleden de Japanners uitlachten? Die konden toch geen auto's maken? En geen motorfietsen? Duh! Als je op die manier in slaap sukkelt, wordt je ineens wakker in een Chineze wereld. Blijven opletten!

- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Mike Philippens schreef:Juist, 30 jaar geleden. De Japanners maken inmiddels fatsoenlijke auto's. Maar een premium merk komt er nog steeds niet uit Japan (Lexus komt nog het meest in de buurt). In mijn beleving is Volvo een premium merk, net als Audi, BMW en Mercedes, en dat kan ik slecht combineren met China.piotrV70 schreef:Deze houding is levensgevaarlijk voor onze economie. Weet je nog dat we 30 jaar geleden de Japanners uitlachten? Die konden toch geen auto's maken? En geen motorfietsen? Duh! Als je op die manier in slaap sukkelt, wordt je ineens wakker in een Chineze wereld. Blijven opletten!
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik denk dat er voornamelijk voor ons geen premium merken uit Japan komen.
Er zijn daaar meerdere fabrikanten natuurlijk ie een luxe divise voeren welke hier net leverbaar is (of nu net op de markt komen)
Dan denk ik toch ook aan Infinty (Nissan) en Acura (Honda?)
China zal denk ik ook nog wel komen, maar het imago blijft het probleem denk ik
Al met al, als ze alleen de technologieën willen overnemen en verder Volvo voldoende hun gang laten gaan kan het best goed aflopen. Een eigentijds koers zou wel mooi zijn voor Volvo, weer wat karakteristieker
Er zijn daaar meerdere fabrikanten natuurlijk ie een luxe divise voeren welke hier net leverbaar is (of nu net op de markt komen)
Dan denk ik toch ook aan Infinty (Nissan) en Acura (Honda?)
China zal denk ik ook nog wel komen, maar het imago blijft het probleem denk ik

Al met al, als ze alleen de technologieën willen overnemen en verder Volvo voldoende hun gang laten gaan kan het best goed aflopen. Een eigentijds koers zou wel mooi zijn voor Volvo, weer wat karakteristieker

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Grimm
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
- Locatie: Oosterhout
Helemaal eens. Ondanks het feit dat er in China ook een hoop goedkoop spul wordt gemaakt (waar overigens ook rommel tussen zit), timmeren ze tegenwoordig hard aan de weg. Zonder heel veel reclame te maken zijn ze druk bezig om op heel veel gebieden een industrie op te bouwen: High tech (electronica, chips, enz), chemie en zware industrie. Laten we, naast het voorbeeld van Japan ook eens denken aan Korea en Taiwan. Wie domineert ook alweer de markt voor electronica? Precies, ome Philips heeft zich daar goed op verkeken. Geef ze een paar jaar en ze domineren de wereld nog meer dan ze nu al doen. Dan kunnen we maar beter daarop inspelen en ons erop voorbereiden.Mike Philippens schreef: Als je op die manier in slaap sukkelt, wordt je ineens wakker in een Chineze wereld. Blijven opletten!
Zoals ik al eerder aangaf, hoeft het niet verkeerd te zijn wanneer Volvo wordt opgekocht door een Chinees. Dat hangt helemaal af van de bedoelingen van die partij. Ik heb er wel vertrouwen in: Chinezen zijn slim genoeg om te beseffen dat wanneer ze een goed merk kopen en een aantal goed gewaardeerde kenmerken, dat ze dat niet moeten afbreken maar juist de kracht verder moeten uitbouwen.
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7770
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Volkskrant van vandaag over meneer Li: van rijstboer tot Volvo eigenaar...
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 19:59
- Locatie: zandhoven
Dit lijkt me dan toch weer wat beter nieuws. (tenminste als je volvo niet in Chinese handen wil)
Dat het nu wat beter gaat met Ford, is dan ook goed nieuws voor de Gentse Volvo-fabriek. De winstcijfers geven Ford de nodige financiële ademruimte. De urgentie om Volvo - tegen welke prijs dan ook - te verkopen, is geweken. Dat versterkt de positie van Ford in de onderhandelingen met de Chinese kandidaat-koper Geely. In de eerste plaats is een gezond Volvo meer waard. Ford verhoogde de boekwaarde van Volvo in het derde kwartaal met 163 miljoen dollar. Maar het versterkt ook de onderhandelingspositie. Het Amerikaanse concern hoeft Volvo niet per se meer kwijt en kan zich harder opstellen in de onderhandelingen over de overdracht van technologische kennis, het dealernetwerk en garanties voor de levering van onderdelen.
Volvo is het afgelopen decennium onder Fords vleugels bepaald niet zwakker geworden en kan dan ook alleen maar profiteren van die sterkere onderhandelingspositie.
Bas KURSTJENS, coördinator Ondernemingen
00:30 - 03/11/2009 Copyright © De Tijd
Dat het nu wat beter gaat met Ford, is dan ook goed nieuws voor de Gentse Volvo-fabriek. De winstcijfers geven Ford de nodige financiële ademruimte. De urgentie om Volvo - tegen welke prijs dan ook - te verkopen, is geweken. Dat versterkt de positie van Ford in de onderhandelingen met de Chinese kandidaat-koper Geely. In de eerste plaats is een gezond Volvo meer waard. Ford verhoogde de boekwaarde van Volvo in het derde kwartaal met 163 miljoen dollar. Maar het versterkt ook de onderhandelingspositie. Het Amerikaanse concern hoeft Volvo niet per se meer kwijt en kan zich harder opstellen in de onderhandelingen over de overdracht van technologische kennis, het dealernetwerk en garanties voor de levering van onderdelen.
Volvo is het afgelopen decennium onder Fords vleugels bepaald niet zwakker geworden en kan dan ook alleen maar profiteren van die sterkere onderhandelingspositie.
Bas KURSTJENS, coördinator Ondernemingen
00:30 - 03/11/2009 Copyright © De Tijd
240 DL 170000km LPG
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Misschien worden ze alleen maar niet geïmporteerd. Er wordt zat geproduceerd wat wij hier niet zien.Rob Bakker schreef:Ik denk dat er voornamelijk voor ons geen premium merken uit Japan komen.
En wat is een premium merk? Een Lexus wordt in de US al behoorlijk premium gezien en staat kwalitatief zeer zeker op een hoger plan als BMW of Mercedes. Niet dat de fan dat in wil zien, maar de cijfertjes liegen niet. De zogenaamde Europese premium merken hebben tal van problemen en probleempjes. Japanners hebben de Quality Control uitgevonden en tot een kunst verheven. Volvo mocht willen dat ze een auto met de kwaliteit van een Toyota konden produceren. Ik wil geen Toyota (niet mijn smaak), maar wat kwaliteit betreft kan menig ander autoproducent er nog een puntje aan zuigen.
Kijk, ik rij zelf een Europese auto omdat ik de vormgeving van Japanners niet mijn smaak vind, maar dat zegt niets over de kwaliteit van die auto's. Maar producten uit die landen afdoen als kwalitatief inferieur is niet alleen onzinnig, maar ook kortzichtig.
Maar goed...ik realiseer me dat ik hier tussen verstokte Volvo fans zit, die misschien niet verder willen/kunnen kijken dan hun geliefde merk.

- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Klopt, Renault is ook een partnerschap met Nissan aangegaan om hun kwaliteits controle op een (veel) hoger plan te krijgen. na het begindrama van de Laguna kon Renault zich ook niet veroorloven om nog meer problemen ermee te krijgen.
Premium is meer in de zin van de gebruikte materialen en de betere aansluiting van onderdelen. Niet zoo zeer als de kwaliteit van de gebruikte materialen opzich.
In mij oude Nissan Almera (was net zo oud als mijn eerste V40 zag je dat verschil toch wel behoorlijk. Het geluidsniveau in de auto lag ook beduidend hoger dan in de Volvo. Maar in al de jaren dat ik er mee gereden heb zijn er geen grote reparaties geweest.
Premium is meer in de zin van de gebruikte materialen en de betere aansluiting van onderdelen. Niet zoo zeer als de kwaliteit van de gebruikte materialen opzich.
In mij oude Nissan Almera (was net zo oud als mijn eerste V40 zag je dat verschil toch wel behoorlijk. Het geluidsniveau in de auto lag ook beduidend hoger dan in de Volvo. Maar in al de jaren dat ik er mee gereden heb zijn er geen grote reparaties geweest.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Premium heeft voornamelijk met uitstraling te maken, een Toyota of een Nissan zal nooit dezelfde uitstraling hebben als een Audi, BMW, Mercedes of Volvo.Rob Bakker schreef:Klopt, Renault is ook een partnerschap met Nissan aangegaan om hun kwaliteits controle op een (veel) hoger plan te krijgen. na het begindrama van de Laguna kon Renault zich ook niet veroorloven om nog meer problemen ermee te krijgen.
Premium is meer in de zin van de gebruikte materialen en de betere aansluiting van onderdelen. Niet zoo zeer als de kwaliteit van de gebruikte materialen opzich.
In mij oude Nissan Almera (was net zo oud als mijn eerste V40 zag je dat verschil toch wel behoorlijk. Het geluidsniveau in de auto lag ook beduidend hoger dan in de Volvo. Maar in al de jaren dat ik er mee gereden heb zijn er geen grote reparaties geweest.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Past Volvo wel in dat rijtje?
De prijs was premium, de auto net niet. Het lijkt de laatste tijd er op dat Volvo een beetje tot bezinning is gekomen qua prijzen dus nu is alles 't net niet.
En een Nissan GT-R is zeker premium.
De prijs was premium, de auto net niet. Het lijkt de laatste tijd er op dat Volvo een beetje tot bezinning is gekomen qua prijzen dus nu is alles 't net niet.
En een Nissan GT-R is zeker premium.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20838
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dit kon ik hebben geschreven. (op dat laatste na danMike Philippens schreef: En wat is een premium merk? Een Lexus wordt in de US al behoorlijk premium gezien en staat kwalitatief zeer zeker op een hoger plan als BMW of Mercedes. Niet dat de fan dat in wil zien, maar de cijfertjes liegen niet. De zogenaamde Europese premium merken hebben tal van problemen en probleempjes. Japanners hebben de Quality Control uitgevonden en tot een kunst verheven. Volvo mocht willen dat ze een auto met de kwaliteit van een Toyota konden produceren. Ik wil geen Toyota (niet mijn smaak), maar wat kwaliteit betreft kan menig ander autoproducent er nog een puntje aan zuigen.
Kijk, ik rij zelf een Europese auto omdat ik de vormgeving van Japanners niet mijn smaak vind, maar dat zegt niets over de kwaliteit van die auto's. Maar producten uit die landen afdoen als kwalitatief inferieur is niet alleen onzinnig, maar ook kortzichtig.
Maar goed...ik realiseer me dat ik hier tussen verstokte Volvo fans zit, die misschien niet verder willen/kunnen kijken dan hun geliefde merk.

Sterker nog als ik iemand, die nul komma nul verstand van auto's heeft, totaal niet om vormgeving maalt, maar, gewoon een blikje wil dat van A naar B gaat, een auto aanraad is dat in 99% van de gevallen een japanner.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)