hallo
wij hebben een 460 met een 1.8 liter van 95
het toerental blijft hoog lopen.
ik heb de stekker van de stappenmotor gekontroleerd een hele nieuwe carburateur erop gezet alle delen van de ontsteking vervangen maar geen resultaat. ik heb het idee dat de ontsteking niet goed staat. is deze af te stellen of wordt de ontsteking door een computertje aangestuurd.
met vriendelijke groet tsjeerd
te hoog stationair toeren
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
stappenmotor zit denk ik vast
ontsteking kun je niet afstellen
stappenmotor kost 104 euro ex btw
ergens een vacuumlekkage?
gaskabel te strak?
ontsteking kun je niet afstellen
stappenmotor kost 104 euro ex btw
ergens een vacuumlekkage?
gaskabel te strak?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de kabel moet minimaal een halve centimeter ruimte hebben alvorens de gasklep in beweging komt.Als deze te strak staat werkt je stappenmotor niet..
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18.10.2009 - 14:36
ik heb ook de stappenmotor vervangen maar hij blijft hoog in toeren ook ploft en knalt hij in zijn uitlaat dus dacht ik aan de ontsteking. zou er iets mis kunnen zijn met zijn elektronische aansturing/ontsteking
Ramon&Ramon schreef:stappenmotor zit denk ik vast
ontsteking kun je niet afstellen
stappenmotor kost 104 euro ex btw
ergens een vacuumlekkage?
gaskabel te strak?
- zoem
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 18.06.2008 - 15:32
- Locatie: Den Haag
ik heb ook iets dergelijks gehad,
In mijn 460 1.8i uit 96. Ik had hem naar mijn garage gebracht, en die heeft toen het complete gasklephuis vervangen. Ik had via onderdelenlijn.nl voor 30 euro een exemplaar gevonden, en sindsdien doet hij het weer perfect!
Mijn symptomen waren:
- te hoog stationair draaien (rond 1600 en soms wel 2000)
- horten, stoten en stotteren bij uitrollen in versnelling
In mijn 460 1.8i uit 96. Ik had hem naar mijn garage gebracht, en die heeft toen het complete gasklephuis vervangen. Ik had via onderdelenlijn.nl voor 30 euro een exemplaar gevonden, en sindsdien doet hij het weer perfect!
Mijn symptomen waren:
- te hoog stationair draaien (rond 1600 en soms wel 2000)
- horten, stoten en stotteren bij uitrollen in versnelling
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Bij mijn 480 was het ook de gasklephuis.
Wat blijkt in deze zitten rubbertjes die na vele jaren hard worden.
Ik ben nu bezig om van mijn oude gasklephuis en een andere van de sloop deze te reviseren want het is een kwestie van schoonmaken en nieuwe rubbertje erin
Wat blijkt in deze zitten rubbertjes die na vele jaren hard worden.
Ik ben nu bezig om van mijn oude gasklephuis en een andere van de sloop deze te reviseren want het is een kwestie van schoonmaken en nieuwe rubbertje erin
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Stappenmotor kun je best schoonmaken in wasbenzine.
Heeft deze stappenmotor 3 pinnen? dan moet aan de buitenste pinnin een weerstand van 44 ohm zijn./
Heeft deze stappenmotor 3 pinnen? dan moet aan de buitenste pinnin een weerstand van 44 ohm zijn./
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heb je de rubber hoesjes van de stappenmotor stekker los gehaald,meestal breekt het bruine draadje uit de stekker.ontsteking kun je niet afstellen.