ik heb in mijn volvo steeds het probleem dat de zekering van de linkerkant van de verlichting (plus linker parkeerlicht + kentekenverlichting) kapot gaat.
Er hoort normaal 8A in, maar ook met 16A smelt hij door.
Als ik er een zekering in doe brand het licht een tijdje (soms 5 seconden, soms een paar minuten) en dan klapt hij eruit...
iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb het idee dat mijn kentekenverlichting uberhaupt niet werkt, zou het dan kunnen dat, omdat hier geen spanning naar toe gaat, er teveel spanning overblijft over de zekering?
[245 - 79] zekering steeds stuk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dan zit er ergens sluiting of ergens een verkeerd lampje,een duplolampje ipv een enkelpolige.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
of andersom kan ook natuurlijk.Die er met een beetje geweld in gedaan is.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Wat je moet doen is via een stroomkring schema exact uitzoeken welke gebruikers er op de zekering zitten. Als je dit weet haal dan de lampjes eruit en of trek de stekkers er vanaf. Doe dan 1 lampje erin en zet de schakelaar om en kijk wat er gebeurt, blijft de zekering heel dan de schakelaar uit en weer het volgende lampje en zo ga je door tot dat de zekering ploft en dan heb je boosdoener te pakken. En dan is het verder zoeken in de bedrading van het desbetreffende lampje of verbruiker.
Zijn niet altijd de leukste klussen en het vreet een hoop geduld.
Suc7
Zijn niet altijd de leukste klussen en het vreet een hoop geduld.
Suc7
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
hoe krijg ik die hemel voorzichtig los? wil het niet forceren of scheuren...
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Rechtstandig naar achteren trekken ,aan de bovenzijde zit er een plastic strook op welke om een houder ligt en de hemel op spanning houd als je deze iets los hebt kun je hem simpel verder lossen, monteren is een kwestie van de plastic strook weer omflapen over de houder.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.03.2009 - 12:24
En was het de kabel naar de nummerbord verlichting?
Deze loopt door het linker scharnier.
Deze loopt door het linker scharnier.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
Ha, ik heb wat research gedaan en wat kabels nagelopen.
Na wat korte stukjes achterin te hebben vervangen kwam ik tot de conclusie dat er achterin niet zo gek veel mis was.
Dus ik de lampen weer aan en pats, zekering er uit.
Maar wat nu wel nieuw is, is dat als ik de lampen op dimlicht zet, dat alles (incl nummerbord verlichting) netjes blijft branden.
Pas als ik de schakelaar op normaal/avond licht zet knalt de zekering voor de linkerkant er uit.
Mijn probleem is nu dus verplaatst naar voren denk ik. Waar zou dit aan kunnen liggen? De lamp voorin heb ik dacht ik al een keer vervangen... Hij lijkt nu weer kapot...
Misschien door een verkeerde vervangen?
Na wat korte stukjes achterin te hebben vervangen kwam ik tot de conclusie dat er achterin niet zo gek veel mis was.
Dus ik de lampen weer aan en pats, zekering er uit.
Maar wat nu wel nieuw is, is dat als ik de lampen op dimlicht zet, dat alles (incl nummerbord verlichting) netjes blijft branden.
Pas als ik de schakelaar op normaal/avond licht zet knalt de zekering voor de linkerkant er uit.
Mijn probleem is nu dus verplaatst naar voren denk ik. Waar zou dit aan kunnen liggen? De lamp voorin heb ik dacht ik al een keer vervangen... Hij lijkt nu weer kapot...
Misschien door een verkeerde vervangen?
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/