Ik heb orginele xenon (fase 2) en wil graag de parkeerverlichting vervangen. Gisteren even geprobeerd maar blijkt toch wel lastig. Er zijn namelijk xenon balasten(zo heet het geloof ik) op de gedeelte waar normaal een kap is.
Daarnaast een paar meldingen dat het levensgevaarlijk is (koppel wel de accu). Maar de vraag is moet ik de ballasten losschroeven wat een beetje geprimmel is ook kan ik het hele unit kwartslag losdraaien en dan het lampje vervangen. Iemand ervaring hiermee?
parkeerverlichting vervanging bij orgineel xenon
-
- 2nd Gear member
Ik zou niet je ballast zomaar losschroeven. Ik neem aan dat je al in het boekje hebt gekeken hoe een stadslicht (want daar heb je het over) moet vervangen ?
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
-
- 1st Gear member
Heb ik gedaan, maar dat staat niets in specifiek voor xenon. Volgens het boekje moet het kapje kwart slag draaien, maar volgens mij gaat dat niet zomaar omdat op het kapje dus de ballast zijn gemonteerd met kabel en al.
-
- 2nd Gear member
Ik gooi het over een andere boeg....zit er een dealer bij je in de buurt...ga even langs voordat je de boel sloopt. Is een duur grapje als er iets met je xenon installatie kapot gaat.
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
- hadico
- 5th Gear member
Om de stadlichten te vervangen moet de koplamp cpl los ,als je hem los hebt kun je de balast verwijderen ,hierachter vind je de rubberdop die de lamp afsluit met daarachter het lampje.
Dit is niet de leukste om een lampje te vervangen maar is (met beleid goed te doen) zet er anders een goede kwaliteit ledlampje in scheelt je in de toekomst weer een hoop werk.
Dit is niet de leukste om een lampje te vervangen maar is (met beleid goed te doen) zet er anders een goede kwaliteit ledlampje in scheelt je in de toekomst weer een hoop werk.
-
- 2nd Gear member
Dit was ook mijn idee, koop een setje goede led-lampjes van bijv. Pilot, en je hoeft je in de toekomst geen zorgen meer te maken over het vervangen.hadico schreef:Om de stadlichten te vervangen moet de koplamp cpl los ,als je hem los hebt kun je de balast verwijderen ,hierachter vind je de rubberdop die de lamp afsluit met daarachter het lampje.
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
-
- 5th Gear member
Ik had hetzelfde... Vond dat gele stadslicht geen gezicht bij het xenon.
Heb het eerst ook maar geprobeerd met de ballast demonteren in de auto, maar dat moet je niet willen.
Koplamp eruit gepakt (is echt 3minuten werk), de ballast losgehaald (2x van die torx dingetjes), vervangen en klaar!
En ik heb idd ook LED genomen.
Heb het eerst ook maar geprobeerd met de ballast demonteren in de auto, maar dat moet je niet willen.
Koplamp eruit gepakt (is echt 3minuten werk), de ballast losgehaald (2x van die torx dingetjes), vervangen en klaar!
En ik heb idd ook LED genomen.