den toerist schreef:Ik ben het hier roerend mee eens, Mijn gedachte gaat ook eenerzijds naar Landwind uit, anderzijds naar andere producten dat ze op de markt gooien, die ook niet echt deugen.
Weet van een collega die achter z'n uren bij een tuincenter werkt, waar er veel kettingzagen en ander tuingerief binnen komt made in China. Goedkoper dat is het wel maar op korte termijn komt er veel sleet op sommige onderdelen. Hij zegt dan ook dat je beter iets bekends koopt wat duurder is.
Dit nu eventjes der zijde.
Neen de chinezen moeten nog een hele achterstand inhalen.
Dat de Chinezen nog een achterstand in moeten halen ? Dat zal best wel maar die achterstand kon wel eens veel kleiner zijn dan wij,
arrogante Westerlingen, kunnen vermoeden.
Of gaan we weer net zo 'naïef' doen als met de Japanners ?
En dat de kwaliteit van kettingzagen en ander tuingerief een maatstaf zou zijn voor de auto's die men bouwt of gaat bouwen ? Bovendien worden in het algemeen in bouwmarkten en tuincentra nou niet per definitie de 'topmerken' aangeboden ! Of dacht je bijv. dat de elektrische apparatuur van de DUITSE fabrikant Einhell (uit het land van Mercedes, Audi en BMW weet je wel), daarom een topmerk is ?
Ja ongetwijfeld zijn er weer mensen met een maat, vriend, goede kennis enz. die al 'eeuwen' met zo'n apparaat werkt maar ........ :evil: :evil:
De lange versie van de Volvo S80 wordt in China gebouwd en staat volgens zeggen van Volvo onder strenge kwaliteitscontrole van het moederbedrijf. En dat zouden die Chinezen plotseling allemaal overboord gaan gooien als Volvo van hen is ?
Hetzelfde geldt voor heel veel ORIGINELE onderdelen. Óók die worden in de meest 'waanzinnige' landen gefabriceerd. Lage loonlanden noemen ze die landen !.
En zijn alle Volvo's door autochtone Zweden ontworpen ?
En zijn alle arbeiders van Volvo autochtone Zweden ?
En waarom zijn "Belgische Volvo's" wèl OK ?
En de 'oude' Nederlandse Volvo's ?
Ik heb het al eerder betoogd, zo lang Volvo de auto's bouwt die mij aanspreken zal het me werkelijk worst zijn waar die fabriek staat en wie de eigenaren zijn !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.