Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
piotrV70
5th Gear member

Johann schreef:Past Volvo wel in dat rijtje?

De prijs was premium, de auto net niet. Het lijkt de laatste tijd er op dat Volvo een beetje tot bezinning is gekomen qua prijzen dus nu is alles 't net niet.

En een Nissan GT-R is zeker premium.
Ja, en dat komt door Ford :) Kun je nagaan wat de Chinezen er van gaan maken.
En nee, een Nissan GT-R is een hele snelle en goede auto maar het is geen premium, het is namelijk nog steeds een Nissan en geen Porsche of Ferrari.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Battlecruiser
8th Gear member

Het begrip "premium" heeft niks met kwaliteit te maken, anders zouden Ferrari of Lamborghini immers geen premium-merken zijn.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
V480-S60
Geartronic member

Inhakend op het bericht van @imker,
Ik hoorde vanochtend op het journaal dat GM, Opel toch niet gaat verkopen. Gezien de opleving is het toch niet nodig.

Dus wie weet, het is op dit moment allemaal koffiedik kijken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Dennis C30
2nd Gear member

Ik denk dat de productie wel in Europa zal blijven, evenals het hoofdkantoor en de R&D. Wat wel zou kunnen gebeuren is dat er meer Chinese toeleveranciers mee kunnen gaan doen. Misschien zitten er straks wel schakelaars en andere electrische componenten "made in China" in onze Volvo's. Maar dat hoeft niet per definitie "slechte kwaliteit" te zijn. Het hoofdkantoor zal daar op moeten toezien. Hierdoor zullen de produktie kosten kunnen verlagen waardoor een sterkere concurrentie positie binnen Europa. Tevens wat hierboven al eerder genoemd is zullen de R&D kosten over meer te produceren auto's verspreid kunnen worden. Ze mogen best de oudere types gaan produceren, denk aan het vorige model S60 of V70 voor de Chinese rich and famous
Ex: C30 1.8 Summum 2008 titanium grijs, leder antraciet, xenon, 17" Zaurak,
EX: 240 2.3 GL automaat
Nu voor hobby: Amazon 1968 B18A 2 deurs coach kleur 95L
Dagelijkse auto: Fiat Grande Punto
Rob Bakker
5th Gear member

Dennis C30 schreef:.... Misschien zitten er straks wel schakelaars en andere electrische componenten "made in China" in onze Volvo's. ......
Zitten er nu ook al genoeg in ;)
Battlecruiser
8th Gear member

En Ford maakt weer winst....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
M@rcel
6th Gear member

Battlecruiser schreef:En Ford maakt weer winst....
eventjes, tot alle clunkers vervangen zijn...
Mike Philippens
3rd Gear member

piotrV70 schreef:En nee, een Nissan GT-R is een hele snelle en goede auto maar het is geen premium, het is namelijk nog steeds een Nissan en geen Porsche of Ferrari.
En dat zegt meer over 'ons' dan over de auto zelf. Honda heeft ook (tevergeefs) geprobeerd om een sportwagen te maken die goed zou verkopen. De NSX was een waanzinnige kar, Ayrton Senna heeft meegwerkt aan de setup (Schumacher doet dat bij Ferrari) en er was eigenlijk niets op aan te merken, behalve dat het een Jap was. En dat willen 'wij' niet, want we hebben een 'idé fixe' dat er iets Duits of Italiaans op de kap moet staan om snel en sportief te zijn. Waanzin natuurlijk.

En wat betreft het vermogen om kwaliteitsauto's te produceren: hebben de mannen bij bv Volvo aan de lopende band allemaal een ingenieursdiploma dan? Ik kan het me nauwelijks voorstellen. Het zijn mensen die wat boutjes aandraaien en prefab componenten samenbouwen. Daar heb je geen verstand van auto's voor nodig, alleen wat training in wat je waar moet monteren en welke bouten je moet aandraaien. Met alle respect voor de mensen aan die lopende band: dat kunnen Peppi en Kokki ook natuurlijk...

Dat er auto's uit China komen die niet dezelfde kwaliteit hebben als een aantal Europese auto's komt meer omdat het totaal onvergelijkbare zaken zijn. Als je een auto produceert die maar €5000 kost, kun je ook niet dezelfde kwaliteit verwachten. Dat kan Volvo of Mercedes ook niet. Sterker nog: voor veel meer geld maken die ook auto's die kwaliteitsproblemen kennen...
De auto's die ze ginds produceren hebben een ander uitgangspunt. Luxe en veiligheid staan niet voorop. Als zij auto's gaan maken die op de Europese markt gericht zijn, zullen ze - afhankelijk van het segment waarop ze mikken - een hogere kwaliteit als maatstaf nemen. Een Dacia Logan is ook geen supersonische kwaliteit natuurlijk, maar daar is de prijs ook naar. Die ga je niet langs een S80 leggen.
Afbeelding
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

@ Mike Phillippens,

Heel scherp gezien en briljant verwoord.

Ik heb eens gegoogled op 'premium automerken' en ........ niemand is er uit gekomen wat nu de definitie is of zou moeten zijn.
Inderdaad bij velen een 'idé fixe' en uiteraard veel emotionele argumenten voor het merk waar ze zelf in rijden !

Verbazingwekkend blijft ook altijd de 'kennis' waarover men beschikt m.b.t. de exclusieve, premium (?) merken zonder er ook maar ooit een meter in te hebben gereden.

Ik heb het genoegen én geluk gehad dat ik zo'n 10 jaar geleden geregeld in een Ferrari 348 TB of 512 TR mocht rijden.

Werkelijk een geweldige, sensationele belevenis die ik niet snel zal vergeten maar de afwerking van een Ferrari, vooral in het interieur, ............er had best een aanzienlijk bedrag van het prijskaartje af gekund !
Of heb ik iets gemist en worden er ook Ferrari's in China gebouwd ?

Ferrari een premium merk ? Dat ligt er maar net aan...... :P :P

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
piotrV70
5th Gear member

gsx750r schreef:@ Mike Phillippens,

Ferrari een premium merk ? Dat ligt er maar net aan...... :P :P

Rob
Leuk dat je die er uit pikt, dat is meer exclusief dan premium en Italiaans en dus niet van al te beste kwaliteit.
Van de normale merken worden Audi, BMW en Mercedes als premium beschouwd, dat heeft inderdaad alles met emotie te maken maar ook met kwaliteit. Ik heb in alledrie deze merken gereden en ik moet zeggen dat het afwerkingsniveau van Audi op eenzame hoogte staat. Ik geloof best dat chinezen een auto kunnen maken die niet uitelkaar valt maar ik krijg er geen "premium emoties" bij.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Ben
Executive Member
Contacteer:

Heren, we gaan nu wel ver OFF TOPIC
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Mike Philippens
3rd Gear member

Ben schreef:Heren, we gaan nu wel ver OFF TOPIC
Dat vind ik niet. Er wordt in het kader van deze overname gesuggereerd dat er alleen maar rommel uit China komt. Ik vind dat onzin en (als ik heel eerlijk ben) napraterij/koffietafelpraat.

Het maakt dus wel degelijk deel uit van de discussie.
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

met alle originele mallen, machines en ingenieurs waren de chinezen niet bij machte om iets Roverachtigs de wereld in te sturen, ik heb ze niet zo hoog...
Volvo for life
piotrV70
5th Gear member

Mike Philippens schreef:
Ben schreef:Heren, we gaan nu wel ver OFF TOPIC
Dat vind ik niet. Er wordt in het kader van deze overname gesuggereerd dat er alleen maar rommel uit China komt. Ik vind dat onzin en (als ik heel eerlijk ben) napraterij/koffietafelpraat.

Het maakt dus wel degelijk deel uit van de discussie.
Nee, de discussie was of een automerk "premium" kan zijn als het uit china komt. Ik gooide daar ietwat ongenuanceerd tegenaan dat er "alleen maar" rommel uit China komt. Dat is natuurlijk niet zo. Maar ik blijf er bij dat de chinezen heden ten dage niet zelfstandig een premium auto-merk neer kunnen zetten. En over 20 jaar ook nog niet. Ze kunnen wel een merk kopen en ik vind nog steeds dat dat het merk niet ten goede komt. Bij auto's uit China denk je toch al snel aan Landwind :)
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
den toerist
5th Gear member

Ik ben het hier roerend mee eens, Mijn gedachte gaat ook eenerzijds naar Landwind uit, anderzijds naar andere producten dat ze op de markt gooien, die ook niet echt deugen.
Weet van een collega die achter z'n uren bij een tuincenter werkt, waar er veel kettingzagen en ander tuingerief binnen komt made in China. Goedkoper dat is het wel maar op korte termijn komt er veel sleet op sommige onderdelen. Hij zegt dan ook dat je beter iets bekends koopt wat duurder is.
Dit nu eventjes der zijde.
Neen de chinezen moeten nog een hele achterstand inhalen.
menjo
7th Gear member

den toerist schreef:Hij zegt dan ook dat je beter iets bekends koopt wat duurder is
en vrijwel zeker ook gewoon in China geproduceerd wordt...
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:met alle originele mallen, machines en ingenieurs waren de chinezen niet bij machte om iets Roverachtigs de wereld in te sturen, ik heb ze niet zo hoog...
Het ontgaat me eerlijk gezegd een beetje dat de Roewe 750 niets iets 'Roverachtigs' zou zijn en ......... gebouwd met alle originele mallen en machines enz !

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

den toerist schreef:Ik ben het hier roerend mee eens, Mijn gedachte gaat ook eenerzijds naar Landwind uit, anderzijds naar andere producten dat ze op de markt gooien, die ook niet echt deugen.
Weet van een collega die achter z'n uren bij een tuincenter werkt, waar er veel kettingzagen en ander tuingerief binnen komt made in China. Goedkoper dat is het wel maar op korte termijn komt er veel sleet op sommige onderdelen. Hij zegt dan ook dat je beter iets bekends koopt wat duurder is.
Dit nu eventjes der zijde.
Neen de chinezen moeten nog een hele achterstand inhalen.
Dat de Chinezen nog een achterstand in moeten halen ? Dat zal best wel maar die achterstand kon wel eens veel kleiner zijn dan wij, arrogante Westerlingen, kunnen vermoeden.
Of gaan we weer net zo 'naïef' doen als met de Japanners ?

En dat de kwaliteit van kettingzagen en ander tuingerief een maatstaf zou zijn voor de auto's die men bouwt of gaat bouwen ? Bovendien worden in het algemeen in bouwmarkten en tuincentra nou niet per definitie de 'topmerken' aangeboden ! Of dacht je bijv. dat de elektrische apparatuur van de DUITSE fabrikant Einhell (uit het land van Mercedes, Audi en BMW weet je wel), daarom een topmerk is ?
Ja ongetwijfeld zijn er weer mensen met een maat, vriend, goede kennis enz. die al 'eeuwen' met zo'n apparaat werkt maar ........ :evil: :evil:

De lange versie van de Volvo S80 wordt in China gebouwd en staat volgens zeggen van Volvo onder strenge kwaliteitscontrole van het moederbedrijf. En dat zouden die Chinezen plotseling allemaal overboord gaan gooien als Volvo van hen is ?

Hetzelfde geldt voor heel veel ORIGINELE onderdelen. Óók die worden in de meest 'waanzinnige' landen gefabriceerd. Lage loonlanden noemen ze die landen !.

En zijn alle Volvo's door autochtone Zweden ontworpen ?
En zijn alle arbeiders van Volvo autochtone Zweden ?
En waarom zijn "Belgische Volvo's" wèl OK ?
En de 'oude' Nederlandse Volvo's ?

Ik heb het al eerder betoogd, zo lang Volvo de auto's bouwt die mij aanspreken zal het me werkelijk worst zijn waar die fabriek staat en wie de eigenaren zijn !

Rob
Mike Philippens
3rd Gear member

den toerist schreef:Ik ben het hier roerend mee eens, Mijn gedachte gaat ook eenerzijds naar Landwind uit, anderzijds naar andere producten dat ze op de markt gooien, die ook niet echt deugen.
Precies! Jij trapt in de val die de ANWB en Bovag hebben opgezet om ons Nederlanders wijs te maken dat zij geen auto's kunnen bouwen.

Volvo had er niets beters van kunnen maken. Onzin, roept iedereen: Volvo maakt veeeeeel betere auto's. Tuurlijk, maar het doel van Volvo is ook anders dan van Landwind. Ook de prijsklasse waarin de auto terecht zou komen is heeeeeel anders. Totaal onvergelijkbaar. Als Landwind de top van het technisch kunnen van de Chinezen zou zijn, zou ik het roerend met je eens zijn. Als jij dat gelooft, zou ik zeggen: slaap zacht...je bent erin getrapt.

De Landwind is een budget auto die niet pretendeert een superveilig ding te zijn. Als je kijkt naar de beoogde prijs is het ook helemaal niet raar dat ANWB en BOVAG zich voor het karretje van de autohandel lieten spannen en het ding zo goed mogelijk af gingen kraken. Denk nou eens na! Dat ding kost net zoveel als een Astra 10 jaar geleden...en was die nou zo veilig? Of zo geweldig goed? Denk het niet.

Ik merk dat het anti-Chinees denken heel diep geworteld zit. En dan te bedenken dat het allemaal uit angst voortkomt. Heel triest. Alsof China een achterlijk land is. Heel bizar... Ik denk dat de gemiddelde Nederlander de komende jaren nog van een kouwe kermis thuiskomt als deze opvatting zo blijven. Heel dom, maar juist op die manier raken we straks alles kwijt aan die achterlijke Chinezen die geen auto's kunnen maken. Ik denk als je met een turflijstje de inventaris af gaat, dat 3/4 van de spullen in je huis van die achterlijken afkomen.

Zoals ik al zei: slaap zacht... Ik laat het verder hierbij. Genoeg gezegd.
Afbeelding
V480-S60
Geartronic member

Mike, ik ben het volledig met je eens. Net zoals met GSX750r trouwens.

Maar ik moet zeggen dat ik toch wel enige scepsis heb met betrekking tot volledige auto's (onder chinees bewind), want idd is Roewe er nog altijd niet in geslaagd om de 750 (de oude Rover 75) op hetzelfde niveau te krijgen als de Rover (en die kwaliteit was al niet al te best hoewel dat op het laatst wel beter was).
Vandaar dat ie nog altijd niet in Europa verkocht wordt (wat wel de bedoeling was!!!). Dus dat is een punt voor Bart Simpson.

En dan nu weer over tot de orde van de dag. We moeten voorlopig afwachten of Volvo echt van Ford gescheiden gaat worden.
Ford hoeft namelijk niet meer zo nodig van Volvo af. Er is een opleving gaande.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”