recent bij snel optrekken de display melding "motor management service vereist" bij garage uitgelezen en daar bleek de stang van de wervelklep los geraakt te zijn. modificatieset aangebracht en walla. nu naar twee dagen ligt deze stang weer lkos. met name aan de motorzijde klikt hij niet meer vast. Dus op de wervelklepmotor zelf zit hij goed om het kogelgewricht.maar bij de motorzijde moet de stang ingeklikt worden en dat is niet meer mogelijk. Dol? wie heeft hiervoor een oplossing voordat ik terugga naar de garage.
verder een andere vraag Motortype D5244T ( staat op sticker ) 2.4 diesel bwj 2005-09 model 2006 waarneer moet de distributie woreden vervangen. volgens de garage bij 150.000 maar volgens het boekje 160.000 Wat is wijsheid
defect aansluiting wervelklep
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zou de garage volgen, die vervangingsintervallen zijn wel eens aangepast, dat verandert dan niet in een boekje
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Voor die 10.000 km verschil zou ik toch maar die 150 kiezen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Voor de wervelklep bediening is een heel schrijven voor bij Volvo. Er is dus een reparatie setje voor. Voorheen werden de complete wervelkleppen vervangen, maar dit hoeft nu dus niet meer. Blijft dus tientjes werk 

- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Sorry overheen gelezen. Lijkt mij dan niet goed aangebracht. Of de wervelkleppen lopen erg zwaar, zodat de bediening dus ook zwaar loopt. Ik vond het maar een zwak systeem wat ze hebben toegepast. Gelukkig hebben ze bij de nieuwe D5 dit systeem niet meer..