Hallo,
Ik heb een jonge XC70 new D5 summum op het oog. Auto is voorzien van alle opties inclusief geventileerd leder en four-c onderstel e.t.c.
Iemand al (slechte) ervaringen met deze nieuwe XC70?
XC70 new summum
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12650
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Klinkt als een mooie wagen, voor ervaringen moet je even een topic hoger kijken. Bestaat een aparte sectie voor de V70/XC70 vanaf 2008.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Heb je al een foto? Ik ben ernstig verliefd op deze auto....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14334
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zeg HAns, de liefde al over met de OCEAN Race? Of ben je poly?
bob

bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zijn fantastische auto's het enige wat ik je moet aanbevelen is niveauregeling.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw gelukkig!
Nee maar daar gaat het niet om hoor, zonder niveauregeling lijkt het alsof hij veel meer zweeft overhevelt.
Ging absoluut niet om een hut erachter.
Nee maar daar gaat het niet om hoor, zonder niveauregeling lijkt het alsof hij veel meer zweeft overhevelt.
Ging absoluut niet om een hut erachter.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Dat overhellen en zweven is juist voor mij de reden om er een te nemen met Four-c, In de advance stand is hij erg stug geveerd, en stuurt hij erg goed.
Het 2008 model is sowieso een totaal verschil met de vorige generatie
Het 2008 model is sowieso een totaal verschil met de vorige generatie
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.09.2009 - 12:38
hallo lemmer- hele fijne auto;
Verbruik; Als je overstapt van de V70 naar de XC70 rekening houden met een (fors) hoger verbruik:
Met mijn V70 Diesel rijdt ik 6,6L/100km
met de XC70 diesel is dat 9,2L/100km.
Bij forse jaarkilometrages is dat iets om over na te denken. Blijft het aantal KMs te overzien, dan moet je er verder niet wakker van liggen;
AWD; De XC70 met zijn AWD voegt een hele nieuwe dimensie aan autorijden toe! Informeer eens bij je dealer of ze nog een XC-event organiseren vanuit Volvo NL; dan zie je wat een XC70 allemaal kan in het terrein! Is hartstikke leuk om te doen.
Geventileerd leer ga je plezier aan beleven; heel aangenaam op warme dagen.
Four-C chassis; maak ik persoonlijk niet heel veel gebruik van; bij echt hardrijden (in Duitsland) wel prettig om betere controle te houden.
Verbruik; Als je overstapt van de V70 naar de XC70 rekening houden met een (fors) hoger verbruik:
Met mijn V70 Diesel rijdt ik 6,6L/100km
met de XC70 diesel is dat 9,2L/100km.
Bij forse jaarkilometrages is dat iets om over na te denken. Blijft het aantal KMs te overzien, dan moet je er verder niet wakker van liggen;
AWD; De XC70 met zijn AWD voegt een hele nieuwe dimensie aan autorijden toe! Informeer eens bij je dealer of ze nog een XC-event organiseren vanuit Volvo NL; dan zie je wat een XC70 allemaal kan in het terrein! Is hartstikke leuk om te doen.
Geventileerd leer ga je plezier aan beleven; heel aangenaam op warme dagen.
Four-C chassis; maak ik persoonlijk niet heel veel gebruik van; bij echt hardrijden (in Duitsland) wel prettig om betere controle te houden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Bedankt voor de reactie,
Brandstofverbruik van 9,2 is in mijn geval gelijk aan mijn v70 d5 rica tuning. Zal wel fors hoger worden bij xc70, maar ja. Rij ongeveer 65000 per jaar, en ook veel in Duitsland, vandaar die four-c. Ik vind de XC-70 standaard veel te slap, sportstand is voor mij comfort, maar advanced is precies goed.
Brandstofverbruik van 9,2 is in mijn geval gelijk aan mijn v70 d5 rica tuning. Zal wel fors hoger worden bij xc70, maar ja. Rij ongeveer 65000 per jaar, en ook veel in Duitsland, vandaar die four-c. Ik vind de XC-70 standaard veel te slap, sportstand is voor mij comfort, maar advanced is precies goed.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Rij er nu een tijdje in, moet zeggen dat ik er erg positief over ben. Bij gewoon snelweg op de comfortstand is het net een citroen, moet wel zeggen dat hij dan ook erg zijwindgevoelig, dit is in de sportstand helemaal over. Als je flink door gaat rijden in advanced voel je echt elk hobbeltje en heb je maximaal wegcontact, erg fijn (voor eventjes).
Brandstofgebruik was dik 10,8 ltr bij rustige rijstijl, maar was diesel van de witte pomp, nu kwaliteitsbrandstof (V-power, Ultimate, Excellium) met een pittige rijstijl gaat hij naar 10,1 ltr, en loopt veeeeel beter.
Twijfel zelfs om te tunen.
Brandstofgebruik was dik 10,8 ltr bij rustige rijstijl, maar was diesel van de witte pomp, nu kwaliteitsbrandstof (V-power, Ultimate, Excellium) met een pittige rijstijl gaat hij naar 10,1 ltr, en loopt veeeeel beter.
Twijfel zelfs om te tunen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options