Hello allemaal
In de Kluwer wordt deze sensor een beetje beschrven voor de 18F modellen. Om hem juist te positioneren moet je hem zo afstellen dat ie klikt als de gasklep in werking treedt.
Die van de B16/B20F (jaargang 1995) kan je nie van positie veranderen (heb ik vandaag geprobeerd) en deze klikt ook niet.
Is dit inderdaad zo?
Of mis ik hier iets?
apropos: de bypass van de toerentalsensor is dezelfde als op de B230F motoren.
Gasklepsensor B16F/B20F
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Thx hadico. Dat is alweer en stap vooruit.
Gaan die gasklepsensoren vaak stuk bij de B16/20F reeks? De wagen heeft er net 200Tkm opzitten.
Ik bedoel de stationairregeling. Deze schakelt zich in/uit alnaargelang de motor stationair draait of niet.
De foutcode blijft steeds maar onregelmatig draaien van de motor.
Volgende week worden de kleppen nagekeken. Hopelijk lost dat al wat op.
Gaan die gasklepsensoren vaak stuk bij de B16/20F reeks? De wagen heeft er net 200Tkm opzitten.
Ik bedoel de stationairregeling. Deze schakelt zich in/uit alnaargelang de motor stationair draait of niet.
De foutcode blijft steeds maar onregelmatig draaien van de motor.
Volgende week worden de kleppen nagekeken. Hopelijk lost dat al wat op.
- hadico
- 5th Gear member
Gaan niet veel defect ,grootste euveltje was dat hij stationair een iets te laag/hoog signaal afgaf hier is ooit een modeficatie op geweest maar was vaak ook op te lossen door de gaatjes van de gever waar hij op vastzit iets op te boren hierdoor werd hij ahw afstelbaar.
Onregelmatige loop stationair werd ook vaak veroorzaakt door eeen foute afstelling van de gasklep/CISklep regeling deze reageert nogal heftig als er aan geschroefd is.
Onregelmatige loop stationair werd ook vaak veroorzaakt door eeen foute afstelling van de gasklep/CISklep regeling deze reageert nogal heftig als er aan geschroefd is.
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Aan de gasklep/CISklep regeling ben ik nog niet aan geweest.
Ik dacht dat je niets kon afstellen? Dat staat ook niet in de kluwer en het groene boekje heb ik helaas niet.
Alnaargelang geeft hij ook de foutcode 411 (gasklepsensor eeft geen goedsignaal)
A) hoe stel je die mogelijks bij?
B) waarnaar kan ik via de zoekfunctie zoeken betreffende die "modificatie" en en de gever?
Idd: de gasklepsensor heb ik doorgemeten, die geeft de goede waarden weer.
Maar al naargelang geeft hij ook de foutcode 411 (gasklepsensor geeft geen goed signaal)
Ook stotterend rijden doet ie steeds meer bij constante snelheid,....
Er zitten nieuwe bougies, rotor, kap, kabels in.
Ik stel mijn hoop op de klepregeling
Ik dacht dat je niets kon afstellen? Dat staat ook niet in de kluwer en het groene boekje heb ik helaas niet.
Alnaargelang geeft hij ook de foutcode 411 (gasklepsensor eeft geen goedsignaal)
A) hoe stel je die mogelijks bij?
B) waarnaar kan ik via de zoekfunctie zoeken betreffende die "modificatie" en en de gever?
Idd: de gasklepsensor heb ik doorgemeten, die geeft de goede waarden weer.
Maar al naargelang geeft hij ook de foutcode 411 (gasklepsensor geeft geen goed signaal)
Ook stotterend rijden doet ie steeds meer bij constante snelheid,....
Er zitten nieuwe bougies, rotor, kap, kabels in.
Ik stel mijn hoop op de klepregeling