V70 D5 72.000km en al misschakelende automaat

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een geartronic bak reviseren voor 1000 euro is onmogelijk,ook in Montfoort kunnen ze dat niet voor dat geld.

Het in en uitbouwen komt er ook nog bij.
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

Fijn dat het probleem is opgelost. Eerlijk gezegd vind ik dat je bij de probleemstelling had moeten vermelden dat de auto partikulier gekocht is en niet bij een garage/dealer. Het geeft m.i. een vertekend beeld. Ik ging er van uit dat de dealer je liet barsten. Het is correcter om dan ook de herkomst te vermelden. Het zou mij overigens niets verbazen als de vorige eigenaar het euvel ook al kende. Vergeetachtigheid is bij verkoop een veel voorkomende eigenschap.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8533
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

renelle,

Weet je vanaf wanneer de 2 editie van de 6 bak geleverd is ?

Ik heb een MY06, eerste maal gebruikt in maart 2006, ook met 6 traps geartronic.

Momenteel 63000km en (tot nu toe) gaat alles goed.

Die wervelklep heb ik al gehad bij 47000km, vervangen onder 100% coulance van Volvo Belgium.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Ramon&Ramon schreef:Een geartronic bak reviseren voor 1000 euro is onmogelijk,ook in Montfoort kunnen ze dat niet voor dat geld.

Het in en uitbouwen komt er ook nog bij.
Het was ook niet de hele bak. Het ging om die specifieke module.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
renelle
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
Locatie: Harmelen

gevanje schreef:Fijn dat het probleem is opgelost. Eerlijk gezegd vind ik dat je bij de probleemstelling had moeten vermelden dat de auto partikulier gekocht is en niet bij een garage/dealer. Het geeft m.i. een vertekend beeld. Ik ging er van uit dat de dealer je liet barsten. Het is correcter om dan ook de herkomst te vermelden. Het zou mij overigens niets verbazen als de vorige eigenaar het euvel ook al kende. Vergeetachtigheid is bij verkoop een veel voorkomende eigenschap.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Zie mijn bericht Do 11 Jun, 2009 12:14 pm....
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
Gebruikersavatar
renelle
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
Locatie: Harmelen

Ivo Philips schreef:renelle,

Weet je vanaf wanneer de 2 editie van de 6 bak geleverd is ?

Ik heb een MY06, eerste maal gebruikt in maart 2006, ook met 6 traps geartronic.

Momenteel 63000km en (tot nu toe) gaat alles goed.

Die wervelklep heb ik al gehad bij 47000km, vervangen onder 100% coulance van Volvo Belgium.
Nee, dat heb ik nooit gevraagd. Ik zal het morgen eens navragen...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

renelle schreef:
gevanje schreef:Fijn dat het probleem is opgelost. Eerlijk gezegd vind ik dat je bij de probleemstelling had moeten vermelden dat de auto partikulier gekocht is en niet bij een garage/dealer. Het geeft m.i. een vertekend beeld. Ik ging er van uit dat de dealer je liet barsten. Het is correcter om dan ook de herkomst te vermelden. Het zou mij overigens niets verbazen als de vorige eigenaar het euvel ook al kende. Vergeetachtigheid is bij verkoop een veel voorkomende eigenschap.

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Zie mijn bericht Do 11 Jun, 2009 12:14 pm....
Je hebt gelijk zie ik. Ik had alleen bij de start gekeken.
Gebruikersavatar
renelle
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
Locatie: Harmelen

Ivo Philips schreef:renelle,

Weet je vanaf wanneer de 2 editie van de 6 bak geleverd is ?

Ik heb een MY06, eerste maal gebruikt in maart 2006, ook met 6 traps geartronic.

Momenteel 63000km en (tot nu toe) gaat alles goed.

Die wervelklep heb ik al gehad bij 47000km, vervangen onder 100% coulance van Volvo Belgium.

Vandaag nog nagevraagd bij de specialist. Hij kon niet aangeven of er vanaf een bepaald bouwjaar het nieuwe type koppeling en afdichting is toegepast. Het enige dat hij kon zeggen was dit ze wagens met verschillende kilometerstanden tot en met bouwjaar 2007 met dit euvel binnen hebben gehad voor reparatie. Dan betreft dit niet alleen Volvo's, maar ook Opel, Saab en Peugeot.
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
Sport Edition D5
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26.11.2007 - 22:14

hallo Renelle,

Welke automatenspecialist is dat geweest? Heb zelf de nodige problemen met een GT met veel slip in een D5 uit 07 en wil hier nu echt wat aan gaan doen.

Hoor het,
Dank

Wim
V70 D5 Sports Edition my07, zilver, 18 inch, schuifdak, donker glas, verlaagd.
XC70 D5 GT sum my08, schuifdak, venti.leer, nog geen 19 inch, spoiler, donker glas
XC60 D5 mom my08

V70 D5 Sports Edition GTR my07, zwart, 18 inch, schuifdak, privacy glass
div. duitsers

V70 D5 R-design 205 pk GT, MY11, zwart, schuifdak, Xenon, privacy.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”