Oplappen Thor Black Chrome

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member

Vandaag gaan de winterbanden er weer onder en dat betekent dat ik een paar maanden de tijd heb om de originele wielen op te lappen. Het zijn Thor Black Chrome velgen die indertijd standaard onder mijn V70 Black Sapphire Edition geleverd zijn.

Ze zijn nog netjes (niet de moeite waard om geheel te spuiten) maar op de buitenste rand zitten wat beschadigingen (stoep) die nu zwart zijn geworden. Mijn plan is om de beschadigingen goed schoon te maken en bij te tippen met de juiste kleur. De beschadigingen vallen dan minder op en ze zijn beter beschermd tegen invloeden van buitenaf.

Maar nu de vraag: Met welke kleur (nummer) en wat voor lak kan ik ze het beste behandelen ?

Bij voorbaat dank voor de moeite en het meedenken.
Erik V70
3rd Gear member

Niemand een idee of tip ?
Rob Bakker
5th Gear member

Heb het niet aan de hand gehad, sorry ;)

Mijn velgen waren zo slecht qua laklaag dat ik ze heb laten poedercoaten...

Kleurcode:
936 (Silver Bright)
943 (Black Chrome)

Volgens de accessoiressite van Volvo, maar welke kleur dat verder is weet ik niet, is een eigen Volvo kleur.
cammaro
2nd Gear member

Ik denk niet dat met bijtippen de velg er mooier van wordt. Er is altijd wel kleur verschil en tippen is nooit zo glad en mooi als spuiten!
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”