afdekhoes amazon combi

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Al een poosje loop ik met het idee om de bagageruimte van mijn ama combi af te schermen met een hoes. Eerst wilde ik een automatische rolhoes nemen van een modernere auto. Maar dan zit je weer met kleur verschil en oogt tocht te modern qua constructie, en het grootste probleem wa het reserve wiel wat bij mij links achter rechtop staat.

Dus via Regio oost en nog een site van een mede combi rijder ben ik over gestapt om het zo te doen (zie onder).

Afbeelding

Je neemt een 10 tal vernikkelde gordijnroed houders, daar slijp je de bovenkant vanaf want dit is voor het oog te lang en het past anders niet mooi op het plaatwerk. Na het uitmeten kun je dit met zelftappers vastzetten of met kleine popnagels. Bij de achterklep moet je met hardhout of grenen een passend deel maken want daar loopt het plaatwerk rond en ook nog is schuin omhoog. Ook bij het reservewiel moet zo'n passtuk gemaakt worden, deze moet bij mij overnieuw want ik had hem van vuren gemaakt en die is nu gescheurd.

Afbeelding

Als alle beugels op hun plek zitten dan kun je beginnen met de buisjes op maat te maken. Ik heb voor 15 mm dunwandig cv pijp gekozen, is niet te zwaar en toch stevig. Alleen zijn de beugels ook 15 mm en om beschadiging aan het lakwerk te voorkomen wilde ik daar doppen op de uiteinde van de buis hebben, maar dan zou deze dus niet meer passen in de beugel. dus de 15 iets ingekort en een 12 mm koperbuisje erin geslagen, niet met grof geweld maar genoeg om hem te klemmen. 15 mm cv pijp is 12 inwendig en als je cv pijp met een snij ijzer doorsnijd krijg je een opstaande rand aan de binnenkant en als je deze niet helemaal wegvijld hou je een klein randje over wat genoeg is om het 12 mm koperen buisje geklemd op zijn plek te houden. Ik weet het, koper en metaal gaan niet samen maar voordat 1 van de 2 weggevreten is zit mijn tijd erop. Daarna krimpkous erop en de dop erop en klaar.

Zo heb ik het opgelost bij het reserve wiel, de eerste buis is wel van 15 mm koper met daarin 12mm koper die heen en weer kan schuiven. De rede is dat ik het niet mooi vond dat je een 12 mm koperen buis in het zicht had zitten, ik heb deze dus met krimpkous bekleed en zo hef je de ruimte tussen de uitwendige 12 mm en inwendige 15 mm ook op want die was ff te veel en had de neiging om een knik te laten zien.

Dus als je wat wil pakken een kwestie van schuiven en dat deel hoes boven op het andere deel leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aankomende zondag ga ik met mijn moeder de skai bekleding maken, toevallig is exact hetzelfde als wat er op de stoelen en bank zit, gekocht bijde dorps stoffeerder.
admiral
5th Gear member

Afgelopen Zondag samen met moeders het e.e.a. in elkaar geflanst op de naaimachine. De kanten moeten nog worden afgewerkt met keperband en dan is het klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”