Stappenmotor Volvo 440 1.8 1993

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Venice
1st Gear member

Ik bracht vorige maand mijn Volvo naar de Volvo garage voor een beurt en APK
In de middag krijg ik een telefoontje,dat mijn handrem kabel vervangen moet worden,omdat de rek er uit is,en de auto dan niet door de keuring heen komt.
Er moest ook een olie kering vervangen worden,maar dat wist ik al
De monteurs hadden alleen de motorolie bij gevuld.
Ik kon de auto ophalen,en er moest dan een afspraak gemaakt worden,voor de handrem kabel
Ik haal mijn auto op,en start de motor,en die liep ineens heel onregelmatig.
Ik ben langs een universele garage gereden,en die hebben de handrem getest,en die bleek goed te wezen.
Zij konden de auto ook keuren,maar dan moest eerst de stappenmotor vervangen worden,omdat de auto te veel co2 er uit gooit.
De stappenmotor is nu vervangen,maar de motor loopt nog steeds beroerd.
Een monteur zei tegen me,dat de monteurs van de volvo iets geflikt hebben bij de motor.
Ook het verhaal van de handrem kabel klopte niet.
Volgens de monteur was er helemaal geen mankementen,aan mijn auto,maar heeft de Volvo garage dingen geflikt,om toch maar iets te verdienen.
Zo vroeg Volvo voor het vervangen,van de handrem kabel 160 euro.
Nu is mijn vraag,wat kan naast de stappenmotor nog meer mis zijn?
Als ik gas geef,komt er pikzwarte rook,uit de uitlaat,de motor loopt onregelmatig,en klinkt alsof er een gaatje in de uitlaat zit,en het brandstofverbruik is hoog.
Bij voorbaat dank
Venice
480S60
4th Gear member
Contacteer:

Dit kan de lucht massa meting zijn in de slang naar je gasklep. Zit daar misschien iets los ofzo...?
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Timen
2nd Gear member
Contacteer:

Kan inderdaad je LMM (LuchtMassaMeter) zijn, deze zit rechts bij de voorruit onder een kunststof afdekkapje. Vaak een verstopping bij de restrictie.
Timen
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”