de titel zegt het al. Het water komt binnen aan de bestuurderszijde ergens bij het raam. (voorruit) Ik kan er enkel niet achter komen waar precies. Ik dacht dat ik het lek had gevonden en opgelost door de kitrand bij het raam wat te repareren met nieuwe zwarte kit maar het water staat weer in de auto.
Is dit een bekend probleem bij de Amazon? Zo ja, iemand een idee waar het lek zou kunnen zitten?
lekkage ergens bij raam
- admiral
- 5th Gear member
Als je zeker weet dat het niet van het voorraam komt dan kijken naar de kachel en de paravan of de kabel van je motorkap ontgrendeling, bij die laatste had ik met de grote vakantie bij een fikse bui een klein lekkage. Dit is simpelweg te verhelpen met een goed sluitend rubbertje.
-
- Starter
Bedankt voor je reactie!admiral schreef:Als je zeker weet dat het niet van het voorraam komt dan kijken naar de kachel en de paravan of de kabel van je motorkap ontgrendeling, bij die laatste had ik met de grote vakantie bij een fikse bui een klein lekkage. Dit is simpelweg te verhelpen met een goed sluitend rubbertje.
De motorkap ontgrendeling had ik al ontdekt. Die lekt inderdaad, maar enkel wanneer er gereden word of wanneer het extreem hard regent. ik zal eens naar de andere opties kijken. Het lekt echt helemaal links in de hoek. Onder de schakelaar van de ruitenwissers. Daar komt het ergens druppelgewijs binnen.
- admiral
- 5th Gear member
Dan is het bijna 100 % zeker dat het je voorraam is. Enige remedie is alu sierstrip eraf, alle kit verwijderen zoveel mogelijk en het liefst de wagen een poosje in een verwarmde of igg gesloten ruimte zetten. Dan als alles goed droog is onvetten ook onder je rubber en een kit gebruiken die flexibel blijft en niet uithard. Er zin legio kitten in de handel maar ik gebruik Thexophalte shellkit echter daar zijn de meningen over verdeeld maar goed ik heb er hele goede ervaringen mee. Het is makkelijk te verwijderen met terpetine. Laat het wel ff een paar dagen met rust en zet dan weer de strip in het rubber.
- Boele
- 4th Gear member
Controleer ook even het afwateringslangetje van het rooster bij de voorruit! Deze zat bij mij eens verstopt, waardoor het water naar binnenkwam zetten..
Groeten Boele
Groeten Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- RonaldXC70
- 2nd Gear member
... en heb je de afdichting tussen RAAM en rubber ook gecontroleerd?
122SGT, 740, 945Lpt, V70ClassicAut, XC70Aut, S60
XC70 5 bak
XC70 5 bak
-
- Starter
Admiral: bedankt voor de tips! We gaan h'm ergens droog zetten en dan gaan we er eens even wat kritische tijd in stoppen, want dit is niks zo. Laat ik er maar meteen gas inleggen in Berkel-Enschot. Klopt het trouwens dat dit meer op 1 carburateur kan? Waarom niet op 2?
Boele: bedankt, ik zal morgens eens kijken.
Ronald: ja, alles gechecked wat raam/rubber betreft. Lastig als je't niet kunt vinden.
Ronald: ja, alles gechecked wat raam/rubber betreft. Lastig als je't niet kunt vinden.
- admiral
- 5th Gear member
Kan wel op 2 carbs, moet je een Y-stuk gebruiken en de slangen moeten van gelijke lengte zijn. Of een verdamper gebruiken met 2 gas aansluitingen. Kies je voor 1 gas aansluiting, hou er dan rekening mee dat je niet de kleinste verdamper neemt want hij moet natuurlijk 2 carb's voorzien van gas. Ik had voorheen ook dubb SU's maar ik heb deze verwijdert en er een stromberg voor terug gezet, wel een ander uitlaat en inlaat spruitstuk gebruikt. Rede van deze transformatie was de overmatige speling op de gaskleppen e.d. en het synchroon krijgen van de carb's is lastig als ze last hebben van slijtage.coenemeloen schreef:Admiral: bedankt voor de tips! We gaan h'm ergens droog zetten en dan gaan we er eens even wat kritische tijd in stoppen, want dit is niks zo. Laat ik er maar meteen gas inleggen in Berkel-Enschot. Klopt het trouwens dat dit meer op 1 carburateur kan? Waarom niet op 2?
- RonaldXC70
- 2nd Gear member
Geheel eens met admiral. Ik heb 10 jaar met dubbele SU's op LPG gereden, maar wel al die tijd bezig geweest met het synchroniseren en afstellen. Ik zou nu ook een enkele adviseren.
Verder bedenk ik mij nu dat de lekkage ook door de holle ruimte van de voorraamstijl naar beneden kan komen. Dan lekt er iets op een hoger niveau.
Verder bedenk ik mij nu dat de lekkage ook door de holle ruimte van de voorraamstijl naar beneden kan komen. Dan lekt er iets op een hoger niveau.
122SGT, 740, 945Lpt, V70ClassicAut, XC70Aut, S60
XC70 5 bak
XC70 5 bak