Hallo allemaal,
Helaas gaat het probleemelfje laatste tijd veel bij mij langs. Eerst was er het niet kunnen starten van de Volvo nu is er iets anders wat erger is.
Gisteren zat ik bijna vast in de modder en heb daar toch wel veel moeten gassen om eruit te moeten komen. Vrijwel direct daarna op de weg voelde ik bij 50/60 kmpu dat de Volvo aan het hobbelen was.
Bij 80 iets minder en bij 90 of daarboven lijkt het net alsof de Volvo een massagestoel is, op de zwaarste stand,, zo erg schommelt/trilt de Volvo..(voor en achterkant trouwens)
ik heb vandaag de auto door de wasstraat gehaald, bodem ook laten wassen en heb de voorwielen van de auto gehaald, maar ik zag zo snel niets bijzonders.
Wat zou dit intense schudden kunnen veroorzaken? Kan er een steen ergens tegenaan gespat zijn? Misschien tegen het lood waarmee de auto gebalanceerd wordt?
Wie herkent hier een probleem of weet het?
Help...Nieuw probleem......enorm trillen/schudden
-
- 1st Gear member
kan een balanceerloodje zijn die weg is... kan zelfs zijn dat je een breuk hebt in je band in het canvas zeg maar.
dan komt er namelijk een bobbel/bult op en trilt ie ook HEEL ERG! spreek uit ervaring...
Dus kijk/voel even je banden na of je er een bult of iets anders onregelmatigs op vind.
dan komt er namelijk een bobbel/bult op en trilt ie ook HEEL ERG! spreek uit ervaring...
Dus kijk/voel even je banden na of je er een bult of iets anders onregelmatigs op vind.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
-
- 2nd Gear member
Zand is het zowiezo niet, de auo is gewassen en ik had de velgen al gecontrolleerd op vuil. IK kan natuurlijk ook even mijn winterbanden eronder laten zetten. Als het dan niet weg is dan zit het in ieder geval niet de wielen.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Lijkt idd echt een banden/velgen probleem.
-
- 2nd Gear member
Tsjonge jonge zeg, ik voel me wel heel erg lullig.
Ik was vergeten om 1 velg te controleren op vuil, linksachter.
En je raadt het al, velg zat nogal vol met zand.
Ik heb vast en zeker op het moment dat ik velg 3 bekeek (rechtsachter) waar ik geen klont zand zag zitten, dat de andere (linksachter) het vast en zeker ook niet had.
Stom van me, maar ja, het scheelt mij weer een hoop centen.
Bedankt allemaal.
Hier mag slotje op.!
Ik was vergeten om 1 velg te controleren op vuil, linksachter.
En je raadt het al, velg zat nogal vol met zand.
Ik heb vast en zeker op het moment dat ik velg 3 bekeek (rechtsachter) waar ik geen klont zand zag zitten, dat de andere (linksachter) het vast en zeker ook niet had.
Stom van me, maar ja, het scheelt mij weer een hoop centen.
Bedankt allemaal.
Hier mag slotje op.!
-
- 4th Gear member
Doet me herinneren aan afgelopen winter.
Wij rijden om onze kids naar school te brengen over een landweg, waar in deze tijd van het jaar nogal eens wat modder (of slik zoals ze hier zeggen) op de weg ligt.
Op weg naar Duitsland had ik al in de gaten dat de auto trilde bij een bep snelheid.
In Duitsland bij een bandenboer na laten kijken, was een wiel idd niet goed uitgebalanceerd.
Ik rij de dag erna terug naar Nederland: weer trillen boven de 80.
Thuis de winterbanden er af gehaald (en zomerbanden er weer op) en wat bleek: de achtervelgen zaten aan de binnenkant helemaal vol met klei en zand. Auto trilde niet meer met de zomerbanden.
Nu nog even kijken of het opgelost is, a.s. weekend of volgende week gaan de winterbanden er weer terug op. Ik ga er van uit dat het dan over is.
Het rare is dat ik die Duitse bandenboer er niet over gehoord heb. Of hij heeft niet naar de achterwielen gekeken....... Iets te ver om verhaal te halen voor10 euro
Wij rijden om onze kids naar school te brengen over een landweg, waar in deze tijd van het jaar nogal eens wat modder (of slik zoals ze hier zeggen) op de weg ligt.
Op weg naar Duitsland had ik al in de gaten dat de auto trilde bij een bep snelheid.
In Duitsland bij een bandenboer na laten kijken, was een wiel idd niet goed uitgebalanceerd.
Ik rij de dag erna terug naar Nederland: weer trillen boven de 80.
Thuis de winterbanden er af gehaald (en zomerbanden er weer op) en wat bleek: de achtervelgen zaten aan de binnenkant helemaal vol met klei en zand. Auto trilde niet meer met de zomerbanden.
Nu nog even kijken of het opgelost is, a.s. weekend of volgende week gaan de winterbanden er weer terug op. Ik ga er van uit dat het dan over is.
Het rare is dat ik die Duitse bandenboer er niet over gehoord heb. Of hij heeft niet naar de achterwielen gekeken....... Iets te ver om verhaal te halen voor10 euro
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009