Een kennis van mij heeft een Zweedse 740 aut. '85 (sedan) met een B(23?)? motor met de ontsteking aan de zijkant. (Dus niet bij de voorruit.) Er is tevens een handchoke.
Hij wil er misschien wel afstand van doen maar ik kan nul,nul informatie vinden over deze motor. Welke is het ?? Zijn de onderdelen dan schaarser? Gaat LPG inbouw net zo makkelijk ?
De motor liep "niet helemaal mooi rond" maw schudde een heel klein
beetje bij het stationair lopen.
Maar geen rare geluiden en schakelen en rijden ging ook prima.
De carrosserie is aardig maar ik ben 191 cm en er is een schuifdak...
Er was een nat plekje bij de voeten van de linker-achter-passagier.
Bij de dorpel thv de voeten van de bestuurder zit onder de bodem een klein dwarsbalkje (krik?) dat helaas een beetje uit zijn verband was gereden (ergens tegen aan).
Tja... wat te doen.?. Wie weet meer? Al vast bedankt voor uw reactie !
Piet.
Welke motor (740) heeft verdeler (ontsteking) aan zijkant ?
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Motortype zal een B23A of B230A zijn vermoed ik. In principe zijn onderdelen hier niet schaarser voor volgens mij, gezien dit de "originele" 240 setup is... LPG inbouwen met een mengstuk ergens in of rond de carb moet ook gewoon kunnen lijkt mij.
Hoe is de bodem verder en de algehele staat van de carosserie, hoeveel staat er op de klok en hoe staat het met het onderhoud?? Moeilijk om er zo een oordeel over te vormen.
Kan wel zeggen dat ik met 195cm lengte een schuifdak een onding vind! Heb daarom bij de huidige tank er ook specifiek naar eentje zonder gezocht. Als ik goed rechtop ga zitten, zit ik namelijk al praktisch tegen het hemeltje bij de sips balk. En daar zou een schuifdak nog onderdoor gemoeten hebben......
Hoe is de bodem verder en de algehele staat van de carosserie, hoeveel staat er op de klok en hoe staat het met het onderhoud?? Moeilijk om er zo een oordeel over te vormen.
Kan wel zeggen dat ik met 195cm lengte een schuifdak een onding vind! Heb daarom bij de huidige tank er ook specifiek naar eentje zonder gezocht. Als ik goed rechtop ga zitten, zit ik namelijk al praktisch tegen het hemeltje bij de sips balk. En daar zou een schuifdak nog onderdoor gemoeten hebben......
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.08.2009 - 19:17
Bedankt voor het antwoord. Ik begin er achter te komen dat deze
B23(0)x -motor kennelijk vaker in de 240(245) voor komt.
Helaas is men pas later met het verzinken begonnen (dacht ik)..
Misschien is het mogelijk om de stoel nog wat extra te verlagen...
Ik wil perse een automaat en die hebben vaak een schuifdak...
(Misschien ken je dat: Als je 195cm bent dan kan je toch
niet meer bij die 3e / 5e versnelling... en alle rugleuningen
zijn net verkeerd...).
De "afgelezen" km-stand is ongeveer 150.000.
De deuren zijn onderaan een beetje matig en de dorpel
heeft "spikkeltjes" maar net niet "te veel".
Er was hier en daar "netjes overheen geverfd" maar er
was geen "tectyl-camouflage".
APK was net nieuw.
Het enigszins krom gereden dwarsbalkje vind ik wel jammer..
De 4 velgen lijken allen een "centraal schoteltje" te missen wat de wielmoeren zou moeten afdekken.
De voorbumper leek een andere te zijn met een afwijkende
(donkere) andere "taartschep" ipv het carrosserie-kleurige exemplaar.
Er was een oude (maar niet originele) radio.
Er was geen airco en de ramen gaan met een slingertje.
Zo... meer weet ik even niet meer!
Piet.
B23(0)x -motor kennelijk vaker in de 240(245) voor komt.
Helaas is men pas later met het verzinken begonnen (dacht ik)..
Misschien is het mogelijk om de stoel nog wat extra te verlagen...
Ik wil perse een automaat en die hebben vaak een schuifdak...
(Misschien ken je dat: Als je 195cm bent dan kan je toch
niet meer bij die 3e / 5e versnelling... en alle rugleuningen
zijn net verkeerd...).
De "afgelezen" km-stand is ongeveer 150.000.
De deuren zijn onderaan een beetje matig en de dorpel
heeft "spikkeltjes" maar net niet "te veel".
Er was hier en daar "netjes overheen geverfd" maar er
was geen "tectyl-camouflage".
APK was net nieuw.
Het enigszins krom gereden dwarsbalkje vind ik wel jammer..
De 4 velgen lijken allen een "centraal schoteltje" te missen wat de wielmoeren zou moeten afdekken.
De voorbumper leek een andere te zijn met een afwijkende
(donkere) andere "taartschep" ipv het carrosserie-kleurige exemplaar.
Er was een oude (maar niet originele) radio.
Er was geen airco en de ramen gaan met een slingertje.
Zo... meer weet ik even niet meer!
Piet.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
rugleuningnen zijn inderdaad, ook van Volvo, niet goed... Tsja en schakelen doe ik alleen meestal alleen eenmalig bij vertrek en nog 1 of enkele keren(hangt er vanaf hoe ik parkeer) bij aankomst, de rest van de tijd doet dat kaboutertje in het vooronder dat. En zonder schuifdak!!. Maar klopt automaten zijn vaak rijker uitgerust en jammer genoeg ook met een kopstootdak.....
Maar als ik zo eea lees, en dan de prijs lees die jij noemt op de V700Vereniging dan zou ik er nog eens een keer heel goed over nadenken.
Maar als ik zo eea lees, en dan de prijs lees die jij noemt op de V700Vereniging dan zou ik er nog eens een keer heel goed over nadenken.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.08.2009 - 19:17
Bedankt voor de antwoorden. Er was nog niet echt een prijs genoemd maar het leek een stukje boven de 3500- uit te gaan komen...
Toevallig werd mij ook nog een prima Mazda 626 Aut. '83 met LPG aangeboden voor 2500- maar ja... (Sorry... http://www.volvo-forum.nl/images/smiles/redface.gif ).
Ik zal de Volvo, als ik hem weer zie, nog eens beter bekijken.
Piet.
Toevallig werd mij ook nog een prima Mazda 626 Aut. '83 met LPG aangeboden voor 2500- maar ja... (Sorry... http://www.volvo-forum.nl/images/smiles/redface.gif ).
Ik zal de Volvo, als ik hem weer zie, nog eens beter bekijken.
Piet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
En trillen doen alle red blocks, daaarvoor zijn de motorsteunen die dat opvangen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Wel vreemde vraagprijs voor een 740 uit Zweden. Kijk eens verder en spit blocket.se door. Heb de mijne voor 6500SEK mogen overnemen. Dat is nog geen 650 euro. En ja die van mij is in nieuwstaat. 1e eigenaar, 103.000 gelopen en altijd binnen gestaan. Daar kosten auto's nu eenmaal wat minder dan hier. Of is die 3500sek? Lijkt me niet, maar toch mogelijk. En dan ging het bij mij ook om een GLE. dus wat luxer o.a. injectie ipv carburateur. Of zoek nog verder en ga voor een Turbo Intercooler van 1985 of liever 84. Je wilt liever een B23ET onder je kont.
De 740 had in 85 nog geen bumpers in carrosserie kleur. Heb ze iig nog niet gezien op turbo,gle of gl modellen.
De 740 had in 85 nog geen bumpers in carrosserie kleur. Heb ze iig nog niet gezien op turbo,gle of gl modellen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.08.2009 - 19:17
Daar was ik nog even.
(Ik heb soms een weekje erg weinig tijd...)
Ik heb bovenstaande Volvo maar uit mijn hoofd gezet...
Inmiddels heb ik ook nog een 740 sedan '86 gezien
met waarschijnlijk een B230F (injectie?)
(moet hem nog een keer bekijken) en de grote vraag is dan weer of gas (LPG)
een probleem is voor deze motor ??... (Meer electronica?)...
Dat vraag ik mij ook af voor de turbo-motor..
Iemand zei nog dat men met het galvaniseren van de 7-serie
eerder was begonnen dan de overige modellen maar de datum
etc. is mij niet bekend...
................Piet.............
(Ik heb soms een weekje erg weinig tijd...)
Ik heb bovenstaande Volvo maar uit mijn hoofd gezet...
Inmiddels heb ik ook nog een 740 sedan '86 gezien
met waarschijnlijk een B230F (injectie?)
(moet hem nog een keer bekijken) en de grote vraag is dan weer of gas (LPG)
een probleem is voor deze motor ??... (Meer electronica?)...
Dat vraag ik mij ook af voor de turbo-motor..
Iemand zei nog dat men met het galvaniseren van de 7-serie
eerder was begonnen dan de overige modellen maar de datum
etc. is mij niet bekend...
................Piet.............
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
De hele 7 serie heeft wel last gehad van roest. Na 89 werd het beter. Alle auto's van voor 89 waren roestbakken. Behalve als ze meteen in bezit een goede degelijke tectyl behandeling hebben gehad en die wordt bijgehouden. Mijn 740 heeft geen roest dankzij 3x in 25 jaar tijd een tectyl behandeling te krijgen.
Een turbo zou ik niet voorzien van gas. De F motor is prima geschikt. Beter dan de E met mechanische injectie. Ook wel te realiseren maar wat minder makkelijk. En zoveel meer elektronica heeft die F nu ook weer niet. Tjah een bosch computer en dan houdt het wel op. Geen boordcomputer rotzooi zoals tegenwoordig.
Een turbo zou ik niet voorzien van gas. De F motor is prima geschikt. Beter dan de E met mechanische injectie. Ook wel te realiseren maar wat minder makkelijk. En zoveel meer elektronica heeft die F nu ook weer niet. Tjah een bosch computer en dan houdt het wel op. Geen boordcomputer rotzooi zoals tegenwoordig.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25.08.2009 - 19:17
Inmiddels een andere aangeschaft. Een zilverkleurige 740 GL aut. sedan B230F 1-86 zonder schuifdak. De carrosserie is goed maar de lak is op de "bovenkanten" matig en dof. De bovenkant van het dashboard (donkerblouw-zwart) heeft "de bekende" scheuren. De auto was door (een kennis van?) "SJ-auto" bij een dealer(?) uit Zwitserland gehaald en bij Sweden-Parts neergezet. Er hebben dus meerdere mensen aan verdiend, maarja.. ik heb zelf geen tijd voor wereldreisjes.. Het valt me op dat "de handel" de laatste tijd veel "max.'86 auto's" uit het buitenland haalt.. Als dat maar niet uit de hand gaat lopen.. Ik heb gigantisch weinig tijd maar inmiddels ligt de originele kapotte CR-405 radio en de km-teller-unit (bekende euvel) al binnen... Waarschijnlijk heb ik geen versterkertje onder het dashboard zitten dus... aan een andere CR-708 (die hier ligt,zonder diefstalcode, zonder ingebouwde versterker) heb ik eigenlijk ook niet direct iets... Aan de ene kant wil je de originele radio behouden en aan de andere kant wil je een modern ding dat er dan eigenlijk wel oud moet uitzien.. Nouja, misschien is dat allemaal meer iets voor een nieuw "dagboek" of zo iets!
Piet.
Piet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Geen tijd? Het kost je nog geen 2 dagen en is nog leuk ook, kan t iedereen aanraden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)