Ben gister in 1,5 uur (!) in de weer geweest met lampen vervangen. Heb nu 2 x 3 lampen vervangen.
In de knipperlichten heb ik nu Philips silvervisionlampen zitten. Dit was een makkie om te doen en staat heel mooi en strak vind ikzelf. Geen "spiegelei" effect meer in de knipperlichten.
Foto met de standaard oranje knipperlichten en "spiegelei" effect.
Foto met silverline lampen
Daarna heb ik de koplampen vernvangen voor Philips blueline lampen. Ik moet zeggen dat het blue effect wel een tegenvalt. Misschien komt dat ik omdat ik op de foto's in de grootlichtlampen nu die visionplus lampen heb die van zichzelf ook al heel wit licht geven? (misschien moet ik dan in de grootlicht lampen de allergoedkoopste geel-wittige lampen doen om meer blue effect te krijgen :? )
Dit alles samen duurde zo'n 15 minuten om te vervangen....
Toen ging ik de stadslichtjes vervangen voor blauwe Philips 3400K stadslichtjes. In het instructieboekje stond hoe het moest: fitting kwartslag draaien en eruit trekken. NOT. Op een gegeven moment had ik de hele fitting al 360 graden gedraaid en nog steeds njente los. Enfin, na ongeveer een uur kwam mijn buurman erachter (die zag mij al een uur in de motorruimte hangen.. :? ) dat je de fittingen gewoon eruit moet trekken. Niks draaien en vergrendelen gewoon eruit rukken!! Staat dus fout in het boekje!! Lekker hoor.
Geen foto van gemaakt want ik was het zat, maar het effect is dat de lampjes heel fel schijnen (wit), maar wel feller dan de oude.
Maargoed, voorlopig gaan we weer goed verlicht de wereld door....
gr. Edwin.