Beste forumleden. IK ben nieuw en sinds enkel weken opzoek naar een Volvo V50 2.4 Momentum.
Nu heb ik enkel mooie zien staan bij Volvo groothandel van Doremalen
in Rosmalen en ik ben benieuwd wie er van jullie hier ervaing heeft met deze garage.
Zijn prijzen en kilometers zien er erg interessant uit maar hoe is de werkelijkheid.
Het lijkt mij een beetje te mooi om waar te zijn of vragen de Volvo garages gewoon te veel en heeft hij eerlijke prijzen?
Geen ervaring mee, gewoon langs gaan en de auto bekijken.
En dan op je gevoel afgaan of je het vertrouwd.
Is waarschijnlijk een inkoper, je kunt het treffen met een auto of pech hebben.
Zag de melding op tros radar ook al. Alleen die was alweer 1,5 jaar oud en het was maar 1 melding. Wat mij op valt is dat zijn prijzen 1 tot 2 duizend euro lager zijn dan bij de dealer.
Ik heb mijn auto ook bij een handelaar vandaan en een maand garantie bijgekocht. Was ook zo'n 2.000 a 3.000 minder kwijt dan ergens anders.
Binnen die maand is de EGR vastgelopen dus dat was garantiewerk maar daarna geen extra kosten gehad die niet regulier zijn. De kans is dus groot dat het goed gaat.
Gewoon even naar de onderhoudshistorie kijken, lekker met de auto rijden (ook even boven de maximumsnelheid gaan zitten... ) en eventueel met de dealer bellen waar hij in onderhoud is geweest.
Je kan de auto voor €100 laten keuren bij de Volvo dealer. Heb dat zelf een keer gedaan en dat is me uitstekend bevallen.
Ben geen leek als het op auto's aankomt maar door de euforie had ik toch het een en ander over het hoofd gezien toen ik de eerste keer om de auto heen liep. Totale kosten €1450 om alles tip top in orde te maken. Dit meegenomen in de onderhandelingen en uiteindelijk gekocht V70-D5.
Succes met de zoektocht!
XC40 Single Ultimate MY2023 Non-Volvo's XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803 V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Ik heb mijn auto ook bij een handelaar gekocht (Nordicauto) en heb evenals hierboven vermeld ook wat akkefietjes gehad onder garantie. Prima verholpen zonder discussie (zlefs stoelverwarming). Tot nu toe nadat de garantie eraf was geen problemen gehad.
Scheelde me destijds toch aardig wat geld. Heb voor het aflopen van de garantie nog een keuring laten uitvoeren bij een Volvo dealer, die bevestigde de goede staat.
Mis wel een beetje het vertrouwde gevoel van de merkdealer.... zit waarschijnlijk tussen de oren...
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Ik heb de handelaar noig gesproken en hij geeft aan dat zijn auto's 100% dealer onderhouden zijn. Aantoonbaar met boekjes en dat elke keuring dealer of ANWB toegestaan is.
Even doorvragen leerde mij dat sommige van zijn autos geimporteerd zijn uit het buitenland, wat controle dan wel weer wat moeiliker maakt.
Ga er woensdag gewoon naartoe om te kijken of het allenaal werkelijk zo mooi is als hij beweert.
IK moet wel zeggen dat ik nu bij een dealer ook een mooie zwarte V50 2.4 Momentum gevonden heb met 17"LM, R design achterspoiler, Xenon en nog meer mooie opties tegen een prijs die dicht bij de handelaar komt alleen dan wel wat meer KM op de teller (100K ipv 70K).