Hoe centerspeaker uitbouwen S60 (V70) bj 01+

De grotere Volvo's
Plaats reactie
marmachine
Starter

Ik ben inmiddels in het gelukkige bezit van een S60, hiervoor had ik al een V70 waarbij ik dit maar had opgegeven, maar nu dus weer een soortgelijk probleem heb.

Er is een carkit ingebouwd, ik kan de zwarte-doos niet vinden en vermoed dat deze in de ruimte van de centerspeaker verstopt zit. Heb vadis er al op nagezocht, maar durf niet zo goed te gaan wrikken.

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het rooster van de centerspeaker in het dashboard?

Daarnaast is er een hoekje van de ring in het klokkenhuis gezaagd om de bekabeling naar binnen door te voeren. Is die ring te verwijderen?
In elk geval een compliment voor degene die het heeft ingebouwd... netjes weggewerkt, maar op een onmogelijke plek! grrrr

Alle aanwijzingen zijn welkom!
Johras
2nd Gear member

Misschien heb je wat aan deze site http://bowers.be/installation/ ?

Dash grill removal for LCD installation
1. place a hard object along side of the grille to distribute the force and prevent dash damage (I used a thin wood board)

2. pry side of grille out using a bone tool, much force is required due to tight pressure clips. Then remove grille.
piotrV70
5th Gear member

Met een plastic (fiets) bandenlichter gaat het prima.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Bigdog
2nd Gear member

Is die ring te verwijderen?
Ik neem aan dat je de zwarte afdekking aan de voorzijde van het klokkenstel bedoeld.
Deze is vrij eenvoudig te verwijderen.
(Let wel: de omkasting van het stuurhuis dien je als eerste los te maken, daar deze middels kunstleer met deze ring verbonden is)
Je kunt alvorens te beginnen bij de bekende volvo sloperijen alvast een nieuwe (onbeschadigde) ring aanschaffen.
marmachine
Starter

Ik ben al een eindje op weg, rooster op het dashboard verwijderd, maar helaas geen zwarte doos (carkit) kunnen vinden. Dus nog eens verder zoeken!

De ring van het klokkenhuis ga ik eerst maar eens mee aan de slag, dank voor de aanwijzingen!
Bigdog
2nd Gear member

De ring van het klokkenhuis ga ik eerst maar eens mee aan de slag
Met een beetje geluk kun je dan ook de bedrading naar de zwarte doos volgen.
Succes.
I own a Volvo because I love it !
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”