Volvo 140 injectie met 123 ontsteking start niet.

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
BVerhoeven
Starter

Al een jaartje heb ik een volvo 140. Sinds dat ik hem kocht zat er al een 123 onsteking op. Toen ik pas uit mijn werk kwam is de auto stilgevallen en is niet meer aan de gang te krijgen. De onsteking heb ik laten repareren. En nu vonkt hij ook weer.

Probleem is dat de auto niet start. Hij wil wel aan slaan maar hij loopt niet. Auto loopt op zowel gas als benzine.

De onsteking die ik nu heb die draait linksom. Ook moet ik het tijdstip kunnen bepalen aangezien het niet aangegeven staat op de ontsteking zelf. De bougiekabels heb ik al in alle volgordes geplaatst maar helaas. Het is wel zo dat er bij bepaalde combinaties van de kabels er flinke knallen uit de motor komen.

Hopelijk zou iemand hier raad mee weten!

Alvast heel erg bedankt.
B-lennium
4th Gear member

Voor het optijd zetten van de ontsteking kun je hier terecht http://www.123ignition.nl/pdf/123B18B20.pdf

Verder moet je de onstekings-volgorde aanhouden bij het plaatsen van bougiekabels. de volgorde voor een B20 is 1-3-4-2.

als je de ontsteking op tijd hebt staan (lampje op het nippertje aan) kijk dan goed waar de rotor staat. de eerste aansluiting op de rotorkap LINKSOM is de aansluiting voor de 1e cilinder, de volgende is de 3e cilinder enz.

nu zou de motor normaal moeten draaien.

interessant om te weten is hoe de gasinstallatie het benzine systeem onderbreekt. het kan zijn dat de triggercontacten onderbroken worden. hierdoor zal de benzinepomp ook op gas 2 seconden draaien. deze ingespoten benzine kan het wel aanslaan, maar niet lopen probleem verklaren.
BVerhoeven
Starter

De auto loopt nu wel. Maar ik moet wel de witte draad van de bobine er af laten. ( de min draad) zodra ik deze er wel op zet valt de auto stil. De auto blijft ook onder spanning staan. (zou dit aan de bobine kunnen liggen?)

Alvast bedankt.
Iroll
6th Gear member

De auto blijft ook onder spanning staan. (zou dit aan de bobine kunnen liggen?)
De bobine kan geen stroom opwekken, dus de auto onder spanning zetten lukt 'm niet. Maar wat bedoel je eigenlijk precies met de auto blijft ook onder spanning staan? Contact uit? En hoe heb je de onsteking nu aangesloten als je zegt dat de min van de bobine niet is aangesloten.
B-lennium
4th Gear member

op de bobine zitten 2 draden.

minkabel (de draad komt van de 123) in het 123 schema staat de kleur.
pluskabel (geschakelde + komt van het contactslot)

de 123 zelf heeft ook spanning nodig (staat ook int schema)

elke extra draad op de bobine is overbodig , later kan er eventueel een toerenteller (min zijde bobine)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”