bart simpson schreef:Leg die vraag eens bij Volvo AB neer, de verschillende marktcodes zijn geheelomvattend en niet terug te voeren tot verschillende individuele partnummers.
Dat verschillen minder geworden zijn bij de huidige reeksen Volvo's betekend zeer zeker niet dat ze geheel weg zijn en dat is wel hetgeen jij op basis van een onderbuikgevoel hier zegt.
Die centrale server bestaat overigens reeds sinds laat 1998.
Als alles nu zo simpel is had de Amerikaanse dealer het toch voor je kunnen regelen?
Die roepen maar wat je komt tenslotte toch niet meer terug en de klant komt met dat (onterechte) verwachtingspatroon bij de dealer in Nederland en voelt zich daar zeer onbegrepen, meent dan ook maar meteen dat de dealers hier "onwillig" en "ondeskundig" zijn.
"Volvo AB doet het niet" welk deel van die boodschap begrijp je niet?
Als meneer Simpson graag een ruzie begint, mag het van mij hoor.
Mensen voor gek uit maken is een goed begin, in ieder geval.
1. Ik zit toevallig in de IT en kan best enigzins beoordelen hoe dit soort software werkt. Dat 'buikgevoel' heeft 15 jaar ervaring.
2. Waarom zou in hemelsnaam de US dealer dat voor me moeten regelen? Daar hebben ze miles en gallons en geen KM en liter.
Die hebben er niks mee te maken behalve dat ze proberen zowel vooraf als achteraf correcte info te geven.
3. Je vergeet even naar de feiten te vragen:
- voordat ik naar US verhuisde heb ik bij de NL dealer uitgezocht wat er nodig was- er zou geen probleem zijn;
- voordat ik de auto's kocht van de US dealer bevestigd gekregen dat het kon; geen problemen te verwachten;
- alles wat er op internet 1,5 jaar geleden te vinden was bevestigde dat het zonder problemen kon;
- ik heb zowel van de NL dealer als van NL mobility center een offerte gehad deze zomer (2009) om de omzetting te regelen;
- 2 wk geleden stonden de auto's bij het mobility center. Die hebben alle hardware vervangen die nodig was (dashboard) en alles aangesloten. Software er op, geen probleem. Alleen daarna geen 'activation' - om het dan maar zo te noemen;
- De blijkbaar bestaande helpdesk in Keulen heeft de analyse ook bevestigd: het kan wel maar we doen het gewoon niet meer.
- US dealer / US helpdesk van Volvo vraag neergelegd - die zeggen nog steeds dat het gewoon kan en dat de NL dealer het kan regelen.
- Volvo NL heeft 2 kletspraat mails gestuurd en na doorvragen lijken er misschien mogelijkheden - gelukkig lijkt er uiteindelijk in ieder geval iemand te zijn die zijn best doet om klanten blij te maken.
Dat 'marktcodes' verhaal is echt onzin. Marktcodes zijn niks anders dan een set aan software instellingen voor een bepaalde hardware configuratie.
Net als een Windows versie met alles voorgeinstalleerd voor 1 bepaald type Dell laptop in een bepaalde taal met bepaalde hardware (om in de vergelijking te blijven).
Wat jij beweert komt het op hetzelfde neer als dat je Windows7 niet zou kunnen installeren op een Dell laptop van 2 jaar oud want daar is geen standaard CD van Dell voor met alles voorgeinstalleerd.
Onzin natuurlijk, gewoon de standaard CD er in en alle andere instellingen invoeren zoals ze die voor jou laptop nodig zijn.
Marktcode xyz12345 betekend gewoon 'navteq rti, US, miles, versie 2009.1, hardware versies a tot t, taal a, b en c' (bij wijze van voorbeeld).
Of in termen die meneer Simpson waarschijnlijk beter begrijpt:
part number = hardware,
marktcode = hardware met bepaalde software instellingen.
Zolang de hardware hetzelfde is (part numbers) kan de software veranderd worden (markt code 'omgezet') - die software bestaat namelijk gewoon (want deze autos rijden ook in NL rond).
- Ik begrijp volledig dat dit niet eenvoudig is en dat een specialist (dealer, speciaal mobility center, desnoods de fabriek) het zou moeten doen. Geen probleem om naar Gent of Goteborg te rijden als dat er voor nodig is (nog leuk tripje ook en hopelijk rondleiding in de fabriek).
- Ik begrijp ook volledig dat dit een stukje nieuwe hardware behoeft- offerte van de dealer was 1300 euro/auto incl nieuwe dashboards en navigatie DVD. Prima, had ook nog iets meer mogen zijn als het geen gezeik had opgeleverd.
- Ik begrijp ook dat dit geen garantie of service is maar een betaalde dienst.
Wat ik helemaal niet begrijp is de ONBEREIDWILLIGHEID om in deze automarkt KLANTEN te helpen (Geen klachten over de dealers, btw- die hebben juist wel hun best gedaan - Volvo NL / AB is het probleem).
Volvo is altijd super populair geweest bij ex-pats omdat die JUIST goede internationale service gaven.
Dat hoeft blijkbaar niet meer in deze tijden.
Welk deel van het woord 'klant' was je niet duidelijk?
Consequentie is dat ik nu m'n 3e Volvo heb, voor $100,000+ aan auto's en nu dus een CD speler van $4000 of zo, want m'n navigatie en radio doen het niet. De miles en gallons kan ik nog wel overheen komen al is dat jammer.
Jammer, nu heb je me toch boos gekregen
PS - ja, een mooie brief van mijn advocaat aan Ad van Batenburg en Stephen Odell lijkt me wel een fijne vervolgstap.
PS2 - en toch zijn het hele mooie en fijne auto's
PS3 - sorry voor de lange posts over dit onderwerp - had ongetwijfeld ergens anders op dit forum besproken moeten worden.