aanschaf S80 V8 en ombouw naar NL normen geslaagd

Hooftman Volvo
1st Gear member
Locatie: Waddinxveen - Schoonhoven - Woerden - Alphen a/d Rijn
Contacteer:

edraket schreef:
Paul schreef:Je meent het, mag ik weten hoe je dat weet?
Auto is van mijn broer geweest, maar nadat de auto steeds oververhitte en de dealer er niets aan kon doen (importeur ook niet) heeft hij de auto terug gegeven. Heeft veel geld gekost. De auto is al een jaar weer in bezit van de dealer. Het kan best dat er een nieuwe motor in is gekomen maar als ik hem zou kopen zou ik dat zeker willen weten.

Erg jammer dat het zo is gelopen, want het is werkelijk een schitterende auto!
Ed, er is inderdaad een nieuwe motor in geplaatst. De problemen zouden nu opgelost moeten zijn, we geven er niet voor niets gewoon een jaar garantie op.

Het feit dat de auto al een tijdje staat heeft meer te maken met de situatie waar we nu in zitten. De markt voor dergelijke auto's is niet zo wild... Maar de auto verdient dat absoluut niet, is werkelijk een plaatje. Jouw broer heeft smaak, dat is duidelijk te zien :D

groet,

Walter
mad
6th Gear member

VolvoMafia schreef:Die "arrogantie" komt vanuit de irritatie dat velen het beter denken te weten. de softwarebeperkingen van de dealer zijn niet de softwarebeperkingen van de software. Denk je dat de dealer die software zelf schrijft en aanpast? Die is gewoon afhankelijk wat ze van Volvo aangeleverd krijgen. Van mening dat Volvo daar anders mee om moet gaan:
Volvo Car Corporation
405 31 Göteborg
Sweden
En uiteraard wel je bevindingen op het forum uitten.
Mee eens, een dealer plaatst zelf niets. Commentaar? Inderdaad richting Zweden.. suggestie voor de NL- dealers: informeer de mensen op de juiste manier, op vriendelijke wijze, en vertel inderdaad maar dat de dealer afhankelijk is van Volvo Zweden. De irritatie zit meer in het feit dat de dealer "er niets méér aan kan doen", terwijl de klant dat vraagt.
Gewoon uitleggen dus, ipv gooien met marktcodes waar niets mee gedaan kan worden; dat geeft het idee dat de dealer informatie heeft, waar de klant "maar achter moet zien te komen", en dát gevoel roept irritatie op bij de klant. De dealer is dus ook niet geïnformeerd, en dat is uiterst irritant, met name voor de klant. In mijn bescheiden opinie is het dus de irritatie van de dealer, die wordt getransformeerd naar de klant. Moei nie doen, verkoopt slecht.
XC70 D5 2009 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als vanuit Volvo AB er geen hulp komt wordt het niets, dat is nu ook je eigen ervaring.
Marktcodes zijn verschillend, dat heeft deels met software te maken maar veel meer afwijkende eisen per land en met specifieke uitrustingsnivo's per land, zou het echt knap van je vinden als jij softwarematig van de 15" stalen velgen die op een italiaanse C30 Kinetic zitten ineens 16" alu velgen kunt maken zoals ze hier zijn (maar ik heb dan ook weinig verstand van IT)
Ad van Batenburg staat voor MC21, jij wilt nu via jouw advocaat even af dwingen dat Volvo NL een US marktcode even omzet naar MC21, wens je daarbij een prettige wedstrijd, zet het er nog een keer voor je bij "Volvo AB doet het niet" ook niet als je hard schreeuwt, en dat doe je hier.

Ik leg klanten (ook hier) uit welke beperkingen er te vaak zijn, mocht een klant dan mijn feiten gaan verwarren met zijn fictie en gaan lopen schreeuwen dat ik onzin uitkraam en met advocaten gaan dreigen ben ik ook rap klaar, geef je op mijn "kort door de bocht manier" de feiten en het eindresultaat is naar mijn idee exact gelijk aan hetgeen jouw goedwillende dealer heeft bereikt, het is ook allemaal niet mijn probleem, dat wil ik graag zo houden, over en uit dus.
edraket
7th Gear member

Hooftman Volvo schreef:
edraket schreef:
Paul schreef:Je meent het, mag ik weten hoe je dat weet?
Auto is van mijn broer geweest, maar nadat de auto steeds oververhitte en de dealer er niets aan kon doen (importeur ook niet) heeft hij de auto terug gegeven. Heeft veel geld gekost. De auto is al een jaar weer in bezit van de dealer. Het kan best dat er een nieuwe motor in is gekomen maar als ik hem zou kopen zou ik dat zeker willen weten.

Erg jammer dat het zo is gelopen, want het is werkelijk een schitterende auto!
Ed, er is inderdaad een nieuwe motor in geplaatst. De problemen zouden nu opgelost moeten zijn, we geven er niet voor niets gewoon een jaar garantie op.

Het feit dat de auto al een tijdje staat heeft meer te maken met de situatie waar we nu in zitten. De markt voor dergelijke auto's is niet zo wild... Maar de auto verdient dat absoluut niet, is werkelijk een plaatje. Jouw broer heeft smaak, dat is duidelijk te zien :D

groet,

Walter
Dat had ik ook wel verwacht. Het vreemde is dat deze storing nog nooit eerder is voorgekomen, ik heb er in elk geval niets over kunnen vinden op internet, en met de aantallen verkochte V8-en in de US zou dat dan toch wel vaker moeten zijn gebeurd. Ik vermoed dat er iets in de motor niet goed heeft gezeten waardoor de koeling gewoon niet goed ging, iets wat natuurlijk altijd kan gebeuren (gietfout, stukje metaal enz). Nu is hij natuurlijk weer helemaal nieuw.

In het echt is hij nog mooier dan op de plaatjes. Dat van die smaak zit echt in de familie :D
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Paul
Geartronic member

Wat rijdt hij nu dan eigenlijk?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
piotrV70
5th Gear member

t5power schreef:Ben nu nog maar net lid, maar zelfs ik kan me soms opwinden aan de toon van Bart. Is wel handig dat er een dealer op het forum zit, maar de manier waarop hij soms met het vingertje zwaait kan best vervelend zijn.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen :)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
piotrV70
5th Gear member

Wat ik helemaal niet begrijp is de ONBEREIDWILLIGHEID om in deze automarkt KLANTEN te helpen (Geen klachten over de dealers, btw- die hebben juist wel hun best gedaan - Volvo NL / AB is het probleem).
De klappen zijn blijkbaar niet hard genoeg geweest. Het verbaast mij ook dat de gemiddelde dealer geen stap harder is gaan lopen en zich nog steeds onbereidwillig en hautain opstelt.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
edraket
7th Gear member

piotrV70 schreef:
Wat ik helemaal niet begrijp is de ONBEREIDWILLIGHEID om in deze automarkt KLANTEN te helpen (Geen klachten over de dealers, btw- die hebben juist wel hun best gedaan - Volvo NL / AB is het probleem).
De klappen zijn blijkbaar niet hard genoeg geweest. Het verbaast mij ook dat de gemiddelde dealer geen stap harder is gaan lopen en zich nog steeds onbereidwillig en hautain opstelt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Werd gisterenavond gebeld door de Beemd voor een praatje. Ze hebben een aantal auto's staan die ze graag van eigenaar laten verwisselen (welke dealer niet) en benaderde mij erover om evt zaken te kunnen doen. Was geen vervelend gesprek, had alleen dit soort belletjes al voor de crisis verwacht. Komt nu een beetje als mosterd na de maaltijd op mij over. Ook van Svala krijg ik sinds een paar maanden steeds post die beginnen met "U als vaste klant". daar krijg ik wel ballen van in me buik, omdat ik daar al 3 jaar niet meer kom en aan het bedrijf een nare smaak in de mond over heb gehouden. Maar ook hier: mosterd na de maaltijd. Heb het vermoeden als ik deze akties zie dat er nog wel een paar gaan omvallen!
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
edraket
7th Gear member

Paul schreef:Wat rijdt hij nu dan eigenlijk?
Hij heeft een enorm wagenpark, maar meest rijdt hij in een Maserati Spyder Cambiocorsa, maar heeft nog een Maserati Mexico, een Quattroporte uit '84, een Land Rover Discovery III V8, Mustang Cabrio V8 (nieuwe), TVR V8S enz.

Een heel arsenaal dus. Nu ik het zo zie moet hij wel gek zijn op V8-en, oja alle auto's zijn blauw behalve de Mustang (geel)! Overigens verandert hij net zo snel van auto als een ander van tank benzine. Soms staat er elke maand wat nieuws tussen.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Oceanracer
Geartronic member

Lijkt me heerlijk, Ed! Wat een luxe.

En ik heb die S80 live mogen aanschouwen en die wagen is inderdaad een plaatje om te zien!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

piotrV70 schreef:
als je als dealer de tools niet hebt (of kunt krijgen) kun je het een klant ook niet aanbieden, eggiebirdy ziet dat tenminste nog, jij mist dat punt overduidelijk, ga terug naar diegene die zei dat het geen probleem zou zijn en hou hem aan zijn uitspraken
mad
6th Gear member

Bart, dit ben ik met je eens! En het is de :-({|= die de muziek maakt.... ::wink:
XC70 D5 2009 Ocean Race
piotrV70
5th Gear member

edraket schreef:
Paul schreef:Wat rijdt hij nu dan eigenlijk?
Hij heeft een enorm wagenpark, maar meest rijdt hij in een Maserati Spyder Cambiocorsa, maar heeft nog een Maserati Mexico, een Quattroporte uit '84, een Land Rover Discovery III V8, Mustang Cabrio V8 (nieuwe), TVR V8S enz.

Een heel arsenaal dus. Nu ik het zo zie moet hij wel gek zijn op V8-en, oja alle auto's zijn blauw behalve de Mustang (geel)! Overigens verandert hij net zo snel van auto als een ander van tank benzine. Soms staat er elke maand wat nieuws tussen.
Speelt je broer in de Premier League ? :P
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
edraket
7th Gear member

Tsja eigen bedrijf. Maar aan de andere kant is wel hard werken. Denk dat hij zich niet druk hoeft te maken over de pensioen leeftijd van 67 en over de kilometerheffing. Maar hij heeft wel weer andere zaken waar hij z'n hoofd over breekt.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
diesel01
Geartronic member

bart simpson schreef:
piotrV70 schreef:
als je als dealer de tools niet hebt (of kunt krijgen) kun je het een klant ook niet aanbieden, eggiebirdy ziet dat tenminste nog, jij mist dat punt overduidelijk, ga terug naar diegene die zei dat het geen probleem zou zijn en hou hem aan zijn uitspraken
KLOPT!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
piotrV70
5th Gear member

bart simpson schreef:
piotrV70 schreef:
Nee, het gaat om je manier van reageren. Je bevestigt nogal eens een vooroordeel hier en daar.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Op stupide reacties als "de klappen zijn blijkbaar niet hard genoeg geweest" kan niet vilein genoeg teruggereageerd worden, het is niet zo dat een dealer zich alles hoeft te laten zeggen.

Waar een dealer niets kan doordat Volvo AB geen verdere medewerking geeft houdt alles gewoon op, daar ben ik doorgaans kort over, anderen weten daar ellenlange wollige verhalen van te maken, het eindresultaat is dat het ook niet kan.
945i
8th Gear member

Duidelijk een reactie van iemand die niet gewend is iemand die het echt weet, gelijk te moeten geven.

Het is toch een helder verhaal?

Overigens wel een prachtige auto, die USA S80 V8! :thumbright:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
aertssenhjc
5th Gear member

dusss.............

één ieder geval...geniet van je wagen, het is een geweldig mooi plaatje!!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
robbierobbie
1st Gear member

Had de S80 beter in NL via het Expat/Diplomat-programma kunnen aanschaffen. Dan krijg je een NL-auto in de US geleverd welke je zonder problemen hier in NL had kunnen gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “S80”