Sinds een week of 7 ben ik de zeer tevreden betuurder van een V50.
Daarnaast ben ik sinds 6 weken de trotse vader van een mooie dochter.
Omdat ik of mijn vrouw nog wel eens alleen met de kleine meid op stap gaan, liepen we tegen het probleem aan dat de airbag aan de passagiers kant niet uit te schakelen is. (het is wel zo handig en gezellig om de kleine in de MaxiCosi op de voorstoel te hebben als je in je eentje rijdt).
Nu blijkt dat het uitschakelbaar zijn van deze airbag als optie wordt aangeboden. Of ik heb er compleet overheen gekeken, of de optielijst van de leasemaatschappij was niet compleet, maar ik heb hem dus niet aangevraagd. De optie zou 50 Euro gekost hebben, wat ik natuurlijk zonder moeite had kunnen doen. Maar niet dus. Eigenlijk was ik er zelfs van uit gegaan dat dit er standaard in zou zitten, aangezien de V50 toch de ultieme jonge-gezinnen-auto is....

Bij de Volvo dealer krijg ik nu te horen dat het achteraf inbouwen niet mogelijk is. Ik snap dit niet helemaal, het lijkt me toch een kwestie van een schakelaartje op 2 draadjes maken, maar goed. Wel zou de airbag software-matig in zijn geheel uitgeschakeld kunnen worden, maar dat is dan permanent, dus ook in een gewone situatie. Dat wil ik ook weer niet (en dan met je 5 verklarings-fomulieren invullen etc)
Kent iemand dit probleem en is er alsnog een oplossing voor ?
Zijn er bijvoorbeeld andere adressen waar ik dit kan laten doen ? (discussie met de leasemaatschappij lossen we dan later wel weer op)
Alvast bedankt,
Groet,
Menno