Een tijdje terug had ik een fietsenrek achterop gezet, we gingen fietsen in de Laage Vuursche. Echter zag ik met verlichting testen dat een van de achterlichtjes het niet deed, nou ja, no problemo op een fietsendragertje overdag.
Bij het wegrijden de storingsmelding in de display, storing lampje parkeerlicht.
Weer thuis even nagekeken en ja, alle verlichting links achter dood. Bij nader onderzoek bleek de zekering er uit te liggen. Nouja, kan gebeuren, dus nieuwe zekering erin en alles deed het weer. (Zonder fietsenrek dus).
Later nog eens met de verloop (13 naar 7 polig) met een gamma aanhangertje en een autoambulance gereden. Ook de caravan, zonder verloop geen probleem.
Gister nam ik de aanhanger van mijn werk mee. Verlichting testen, shit, linker achterlichtje stuk. Ik dacht, die maak ik thuis wel even. Rij ik het terrein af, hoor ik het al, tik, en meteen de storing in de display: Storing lampje parkeerlicht. Hmmm, zekering er weer uit.
Maar wat he nu opviel was is als ik remde dat de storing uit de display verdween.
Zeer raadselachtig allemaal.
Iemand een idee?
Zekering
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Tsja, slechte verbinding kabelboom naar je doos, de doos zelf die niet helmaal fris meer is, slechte massa ....
Zo te horen ligt het niet echt aan de verschillende 'accessiores' die je er achter hangt, meer aan de 'auto' zelf.
Ik heb het ook wel een gehad en toen was er doodeenvoudig een aansluiting in de doos niet helemaal correct meer.
Dus zou ik zeggen/adviseren; meet je stekkerdoos eens na.
Misschien helpt het.
Zo te horen ligt het niet echt aan de verschillende 'accessiores' die je er achter hangt, meer aan de 'auto' zelf.
Ik heb het ook wel een gehad en toen was er doodeenvoudig een aansluiting in de doos niet helemaal correct meer.
Dus zou ik zeggen/adviseren; meet je stekkerdoos eens na.
Misschien helpt het.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Thijs
- 7th Gear member
Hmja, die zit er nog geen half jaar op, die stekker.. Alle contacten zien er nog fris uit. En met de caravan heb ik er geen last van.. Ik ben er nog niet uit..
Vanmiddag maar eens proberen wat er gebeurd als ik een goed lampje in de aanhanger draai, kijken wat er dan gebeurd.
En even de stekker van de aanhanger nameten, wellicht biedt dat uitkomst?
Vanmiddag maar eens proberen wat er gebeurd als ik een goed lampje in de aanhanger draai, kijken wat er dan gebeurd.
En even de stekker van de aanhanger nameten, wellicht biedt dat uitkomst?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
Ik heb dit ook gehad, met een trailer, (er staat ergens nog een topic over) ook dat de storing met het remmen verdween.
Bij mij zat de storing in de trailer, er zaten twee verkeerde lampjes in de trailer. Er hadden lampjes in moeten zitten met dubbele gloeidraad, een voor de rem en de ander voor de constante verlichting. Dus ook met twee contact punten op het lampje.
Na vervanging van de lampjes had ik geen problemen meer.
Bij mij zat de storing in de trailer, er zaten twee verkeerde lampjes in de trailer. Er hadden lampjes in moeten zitten met dubbele gloeidraad, een voor de rem en de ander voor de constante verlichting. Dus ook met twee contact punten op het lampje.
Na vervanging van de lampjes had ik geen problemen meer.
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
- Thijs
- 7th Gear member
Hmm, het proberen waard er even naar te kijken. Thanks!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- JPV70
- 3rd Gear member
Thijs, Bij mij was het een stekkerdoos die er aan de buitenkant goed uit zag, maar aan de binnenkant zwaar onder de oxidatie zat. Was zelfs mijn draadjes al in gegaan. Deze heb ik ca. 10 cm. ingekort en een nieuwe stekkerdoos geplaatst (€ 3,27). Werkt weer naar behoren en zonder storingen.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- Oceanracer
- Geartronic member
Laats net zoiets gehad met een geleende paardentrailer. Wat bleek: In 1 van beide armaturen zaten 2 kabelschoentjes tegen elkaar aan. Oplossing: Kabelschoentjes met tape geïsoleerd. Kosten: € 0,00
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race