Onderdelen voor electrische ramen achter

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Volvo440ever
2nd Gear member

Hallo liefhebbers,

Ik liep vandaag op de sloop en zag een 440 staan met electrische ramen V+A.

Zelf heb ik electrisch verstelbare(verwamde) spiegels en electrische ramen voor.

Wat heb ik nodig om achterin de electrische ramen in te bouwen? (motor, schakelaar, kabel...)

Hoor graag van jullie?
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
SchoutenCC
5th Gear member

Laurens, als je binnenkort een keertje langs kunt komen kan ik je wel helpen met uit/inbouwen (stuur maar PM). Lang verhaal kort, je moet alle vier de deuren even openmaken en alle kabels losnemen en overzetten, ook moet je natuurlijk de raammotortjes meenemen (2x bout/moer onder en boven plus 3x bij de motor). Ook de kabelboom in de cabine heb je nodig (U-vom: LV-->LA-->RA-->RV). Kabelboom cabine loshalen bij de stekker achter je zekeringkast; handig is om ook even je B-stijl afdekplaten los te halen, de kabelboom zit daar namelijk nog vast richting de achterklep (plus je kunt de portierkabelbomen achterzijde dan makkelijker uitnemen).
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Volvo440ever
2nd Gear member

Kan ik bij de portieren achter, de onderdelen eruit halen als het raam dicht is? Omdat de auto op de sloop ligt, kunnen de ramen waarschijnlijk niet open.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
SchoutenCC
5th Gear member

Kan wel maar is beetje priegelen: raam zit vast met twee boutjes en die vallen als het raam dicht is achter de afdekplaat van de raamgeleider. Je moet dus een beetje (semi-blind) priegelen en geen last hebben van dikke vingers (en niet met een dopsleutel maar met een klein steeksleuteltje 10 werken). Je zou kunnen vragen of je daar even een accu kunt lenen om de ramen te openen, gaat wel sneller.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”